حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تمکین به قانون
    ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۱۵
    شناسه : 4473
    بازدید 1285
    6
    تمکین به قانون در هر بخش و هر جامعه‌ای بسیار مهم است و اگر این مهم محقق نشود، هرج و مرج خواهد شد و مردم نیز از بی‌نظمی و هرج و مرج ناراضی می شوند و آسیب های مادی و معنوی به آنها وارد می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: تمکین به قانون در هر بخش و هر جامعه‌ای بسیار مهم است و اگر این مهم محقق نشود، هرج و مرج خواهد شد و مردم نیز از بی‌نظمی و هرج و مرج ناراضی می شوند و آسیب های مادی و معنوی به آنها وارد می شود. متاسفانه در روزهای گذشته عده ای با عنوان اعتراض اقدام به اغتشاش و ناامنی در جامعه نمودند و به اماکن عمومی و خصوصی و… خسارت وارد کردند و اهانت‌هایی را به اماکن مقدس، پرچم، قرآن و…. کردند و چندین نفر هم جان شان را از دست دادند و تعدادی شهید شدند و برخی هم مجروح گردیدند. در این حوزه ضرورت دارد با اغتشاشگران با قاطعیت توسط دستگاه های امنیتی و قضایی برخورد شود و نوجوانان و جوانان فریب خورده نیز توجیه شوند و پشت پرده این اقدامات دشمنان و مغرضان به نظام مقدس جمهوری اسلامی برایشان بازگو شود. متاسفانه در این چند روزه مردم نیز بدلیل ناامنی های ایجاد شده توسط مخلان امنیت با مشکلات فراوانی مواجه شدند و خساراتی به برخی کسبه و شهروندان وارد شد.

    مردم در راهپیمایی‌های روزهای جمعه و یکشنبه، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرائض دینی، فراجا که ضامن امنیت جامعه هستند، ابراز داشتند وخواستار برخورد با اخلالگران واغتشاشگران شدند. مردم همچنان انتظار دارند با افراد بی حجاب، سگ گردانی در جامعه و… برخورد قانونی شود وهمه موظف هستند به قانون تمکین کنند. همانطور که راننده ای نمی تواند بگوید چون خودرو مربوط به خودم است، می‌توانم با هر سرعتی در خیابان‌ها و معابر وجاده ها بروم؛ در سایر حوزه نیز بایستی به حقوق دیگران احترام گذاشته شود و از نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی، دستگاه قضایی و… هم انتظار می رود با قانون شکنان در هر بخش برخورد کنند. اگر اعتراضی نسبت به هر موضوعی باشد، بایستی با تمکین به قانون و از مسیرهای قانونی، اعتراض ابراز شود، نه با بی قانونی و آسیب‌رسانی به دیگران و هتک حرمت ها. در مسیرهای غیرقانونی، برخی موج سواری می کنند و مسیر اعتراضات را منحرف می‌کنند.

    موضوع دیگر در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در چند روز اخیر شاهد بودیم که در حوزه سرویس مدارس، والدین با مشکلاتی مواجه شدند که بخشی به عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در این حوزه برمی گردد و بخشی دیگر به ضعف نظارت ها در این حوزه برمی گردد که همین موضوع باعث شد برخی از سرویس‌های مدارس اقدام به افزایش کرایه بیش از نرخنامه کردند و والدین دانش آموزان از این وضعیت بسیار گلایه مندند و از طرفی عدم ساماندهی وکمبود سرویس مدارس باعث مشکلاتی برای والدین شد. انتظار می رود دستگاه های متولی اجازه ندهند حتی یک ریال مازاد بر نرخنامه از والدین اخذ شود و مبالغ اضافه دریافتی نیز به والدین برگردد و همگان به قانون ونرخنانه مصوب تمکین کنند که این موضوعات و گلایه های مردم به معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز منعکس شده و ایشان قول دادند با جدیت پیگیری لازم در این حوزه صورت خواهد گرفت تا مشکلات موجود برطرف شود.

    شهروندان انتظار دارند مسئولان استان سریعتر مشکلات حوزه سرویس مدارس را بطور کامل برطرف نمایند واگر در این حوزه افراد حقیقی یا حقوقی برای ایجاد مشکل و ناراضی کردن والدین دانش آموزان و فشار روانی بر دانش آموزان و ایجاد اختلال در این حوزه و… اقداماتی می کنند، بایستی برخورد قانونی با آنها صورت گیرد تا دغدغه والدین در این حوزه کاهش یافته و مجبور نشوند از سرویس های غیرمجاز استفاده کند ویا خودشان، فرزندان شان را به مدرسه ببرندوبرگردانند که موجب افزایش ترافیک وسوخت وهدر رفت وقت و… شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.