حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تلخکامی ساحل نشینان  در آستانه سال جدید و ماه رمضان
    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
    شناسه : 7024
    بازدید 1353
    8
    دریانیوز// وضعیت توزیع و قیمت گوشت، مرغ و ماهی باعث نگرانی خانواده ها در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان شده است و بسیاری از خانواده ها مدت زیادی است که این اقلام از سفره غذایی شان حذف شده و برخی هم به سختی می توانند این اقلام پروتئینی را تامین کنند که ضرورت دارد اقدامات مناسبی در این حوزه ها توسط متولیان مربوطه صورت پذیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// وضعیت توزیع و قیمت گوشت، مرغ و ماهی باعث نگرانی خانواده ها در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان شده است و بسیاری از خانواده ها مدت زیادی است که این اقلام از سفره غذایی شان حذف شده و برخی هم به سختی می توانند این اقلام پروتئینی را تامین کنند که ضرورت دارد اقدامات مناسبی در این حوزه ها توسط متولیان مربوطه صورت پذیرد.

    در گام نخست بایستی بسته های معیشتی که در آن ها مرغ، گوشت و ماهی نیز گنجانده شده باشد، بین خانواده های نیازمند در استان هرمزگان که مقام نخست در فقر فلاکت و بیکاری را به خود اختصاص داده است، توزیع شود. خانواده هایی هستند که در طول سال توان خرید حتی یک وعده از این اقلام را ندارند و ضرورت دارد در آستانه سال جدید و ماه میهمانی حضرت حق، این قشر نیز مورد توجه قرار گیرند.در بخش بعدی بایستی گوشت و مرغ و ماهی با قیمت مصوب دولتی در استان به وفور توزیع شود تا خانواده ها برای تامین اقلام با مشکلات کمتری مواجه شوند و بخشی از خانواده ها که بدلیل گرانی ها نتوانسته اند این اقلام را تامین کنند، بتوانند چند کیلویی را در پایان سال خریداری کنند. مرغ و گوشت منجمد با نرخ مصوب هم بایستی توزیع شود و آبزیان نیز قیمت گذاری شوند.

    واقعا باید کارشناسی شود که چرا این قیمت ها اینگونه افسارگسیخته شده اند و کنترلش از دست مسئولان خارج شده است. چرا نظارت های لازم در این بخش وجود ندارد ودلالان و سودجویان ودر یک کلام مافیای گوشت و مرغ و ماهی نبض بازار را در دست دارند. چرا ستاد تنظیم بازار ورود جدی به این حوزه ها ندارند ومسئولان فقط وعده و وعید می دهند و مردم را خسته کرده اند. چند هفته قبل آنقدر مرغ زیاد داشتیم که مسئولان از مردم می خواستند و التماس می کردند که برای حمایت از مرغداران، مرغ را خریداری ودر خانه ذخیره سازی کنند و چند هفته بعد همین مرغ بیش از ۵۰ درصد گران‌تر می شود.

    آیا نمی شد دولت مرغها را خریداری و در سردخانه ها ذخیره سازی و این روزها در سطح بازار توزیع کند تا حباب قیمتی مرغ ازبین برود؟ در حوزه قیمت گوشت هم قرار بود با توزیع گوشت وارداتی و منجمد در قصابی ها و فروشگاه ها این بازار هم تنظیم شود که این وعده هم به خوبی اجرا نشد وبنظر می رسد برای تنظیم بازار گوشت و مرغ، اول بایستی مسئولان خودشان تنظیم شوند تا هم به وعده های شان عمل کنند و هم نظارت ها افزایش یابد.

    در بخش ماهی نیز علی رغم اینکه استان هرمزگان استانی ساحلی است، اما ساحل نشینان زیادی نمی توانند ماهی و میگو را در سفره شان داشته باشند که این بخش نیز نیاز به آسیب شناسی دارد وبایستی با مافیای آبزیان در استان برخورد شود و قاچاقچیان، دلالان و واسطه ها حذف شوند تا آبزیان با قیمت واقعی و منطقی به سفره ساحل نشینان برگردد. متولیان مربوطه بایستی با اتخاذ تدابیر مناسب، اجاره ندهند تلخکامی هرمزگانی ها در آستانه سال جدید که تعطیلات نوروز با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است، تداوم داشته باشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.