حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تعطیلی مدارس غیردولتی فاقدکیفیت
    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
    شناسه : 1360
    بازدید 1919
    13
    معاون وزیر آموزش و پرورش هشدار داد معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که اصرار به سند 2030 و اجرای آن در آموزش و پرورش دارند باید کنار بروند .
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
    پ
    پ

    دریانیوز:  معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که اصرار به سند ۲۰۳۰ و اجرای آن در آموزش و پرورش دارند باید کنار بروند . احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی این وزارتخانه اظهار کرد: در جریان سفر به استان هرمزگان فرصتی فراهم شد تا دیداری با استاندار هرمزگان داشته باشم و بسیار خوشحالم که این استان دارای چنین استاندار فهیم و آگاهی نسبت به مسائل و موضوعات آموزش و پرورش است و لوح تقدیر وزیر آموزش پرورش را نیز بواسطه اقدامات خوب ایشان در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی، ایجاد زمینه برای حمایت و همکاری دستگاه‌ها، صنایع و مراکز صنعتی از آموزش و پرورش و ایجاد هنرستان در مجاورت صنایع مختلف به وی تقدیم کردیم.

     توافق با اتاق بازرگانی برای ساخت هنرستان تجارت

    وی با بیان این که توافق شده تا اتاق بازرگانی بندرعباس یک هنرستان ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط در زمینه تجارت و بازرگانی و … در بندرعباس بسازد، افزود: با دستور استاندار هرمزگان یکی از هنرستان‌های جدید الاحداث استان نیز در یکی از ساختمان‌های استانداری ایجاد شده که نشانه خوبی در زمینه رشد و بالندگی آموزش در افق آینده استان است.

    پوشش تحصیلی در کیش و قشم به ۱۰۰ درصد می‌رسد

    محمودزاده ادامه داد: در دو منطقه آزاد قشم و کیش نیز با توجه به کمبود فضای آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای با سعید محمد مشاور رییس جمهور امضا شده که بستر همکاری‌های مشترکی به منظور توسعه زیرساخت‌های فنی لازم تا رساندن پوشش تحصیلی به ۱۰۰ درصد در این دو منطقه خواهد بود.به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، هنرستان‌های ویژه فنی و کار و دانش در این دو منطقه آزاد با رویکرد آمایش سرزمینی ایجاد می‌شود.

     ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعال هستند

    وی همچنین اضافه کرد: ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعالیت دارند که ۲۴۰ هزار همکار فرهنگی در آنها مشغول خدمت به دو میلیون دانش‌آموز هستند و لذا امسال برای توانمندسازی همکاران‌مان در مدارس غیردولتی مبلغ ۸ میلیارد تومان برای آموزش ضمن خدمت اختصاص داده‌ایم.
    محمودزاده درباره وجود برخی مدارس در سال‌های گذشته با برنامه‌های نامناسب و نادرست فرهنگی و ترویج موضوعات ضداخلاقی در مدارس، عنوان
    داشت: اینها مدارسی بودند که سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کردند و اکنون اجرای سند ۲۰۳۰ ممنوع شده و کسانی نیز که به اجرای سند ۲۰۳۰ اصرار دارند، باید کنار بروند. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار همه مدارس است و یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ما در وزارت آموزش و پرورش، گره زدن میزان شهریه با کیفیت برنامه‌ها و رویکردها در مدارس غیردولتی است.

    شهریه مدارس غیردولتی تابع ۳ شاخصه جدید می‌شود

    به گزارش فارس ، وی درباره شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری نیز گفت: شهریه امسال هنوز تعیین نشده اما در سال گذشته شهریه مدارس غیردولتی بین ۲ تا ۱۸ میلیون تومان بوده است اما برای تعیین شهریه سال جدید حتما آیتم‌های جدیدی خواهیم داشت که ۳۵ درصد نرخ شهریه به سه شاخصه اجرای سند تحول بنیادین، رویکردهای پرورشی و رویکردهای آموزشی وابسته خواهد بود و تأکید داریم که صلاحیت حرفه‌ای برای مدرسه داری مورد بررسی دقیق قرار گیرد و از فعالیت مدارس فاقد کیفیت مطلوب، خودداری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.