حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • تعامل دوسویه با کارفرمایان باعث پایداری اشتغال می‌شود
    ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۳۷
    شناسه : 7288
    بازدید 1250
    7
    مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان: دریانیوز// مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: جشنواره «کارستان» برای انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر استان هرمزگان برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: جشنواره «کارستان» برای انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر استان هرمزگان برگزار شد.
    عباس اکبری افزود: در راستای اصل سه‌جانبه‌گرایی و تقویت و توسعه تعامل با شرکای اجتماعی و جامعه کارفرمایی کشور به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی، جشنواره کارستان برای تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر استان برگزار شد.
    اکبری اظهارداشت: تقویت و تعامل دوسویه و اثربخش با جامعه کارگری با تاکید بر بهینه‌سازی مناسبات، افزایش رضایت‌مندی تشکل‌ها و کارفرمایان و ایجاد همدلی و جلب اعتماد جامعه کارفرمایی به عملکرد سازمان تامین اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.
    وی در خصوص شاخص‌های انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر عنوان‌کرد: برای انتخاب کارآفرینان و کارفرمایان برتر شاخص‌های مختلفی از جمله ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه شده و دستمزد واقعی، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر، عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه، افزایش تعداد کارگران (بیمه‌شدگان)، استفاده کارفرما از سامانه غیرحضوری سازمان، برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و جلوگیری از حوادث ناشی از کار و ارتقاء و توجه به شاخص‌های فرهنگی در محیط کار در نظر گرفته شده است که کارفرمایان بر اساس آنها ارزیابی شدند.

    اکبری ادامه‌داد: برای اینکه بتوانیم کارفرمایان برتر را انتخاب نماییم معیار هایی مانند حفظ سطح اشتغال کارگاه، پرداخت به موقع حق بیمه، ارسال لیست پرداخت حق بیمه دریافت، ابلاغ الکترونیکی و غیره به صورت غیر حضوری، رعایت مفاد ماده ۹۰ قانون تامین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه، انجام معاینات دوره ای بیمه شدگان جهت حفظ مستمر سلامت نیروی شاغل کشور، نهادینه نمودن تولید کالای ایرانی و استفاده بهینه از ظرفیت های دانش بنیان در تولید کالا و خدمات به منظور توسعه فعالیت اقتصادی کارگاه از جمله مواردی است که برای ارزیابی کارفرمایان برتر در نظر گرفته شده است.
    وی درباره استفاده از تجربیات کارفرمایان برتر بیان‌کرد: قطعا استفاده از تجربیات کارفرمایان برای دستیابی به اهداف عالی تامین اجتماعی و ارتقای تعامل چند جانبه با آنها موثر خواهد بود و ما این آمادگی را داریم تا از تجربیات کارفرمایان برتر استفاده نماییم، همانگونه که در جشنواره گذشته نیز برخی از کارفرمایان مواردی را از جمله نحوه ارائه خدمات، بازرسی از کارگاه ها و … ارائه نمودند که به واحدها و مراجع ذیربط ارجاع شدند.
    اکبری با بیان اینکه فصل مشترک جامعه کارگری و کارفرمایی اعتلای منافع تأمین اجتماعی است، گفت: تعامل دوسویه بین کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی، پایداری اشتغال در جامعه و عدم ریزش کارگر در کارگاه را به همراه خواهد داشت. یکی از راه‌های این تعامل دو سوی دریافت تعهدات بر اساس حقوق و دستمزد واقعی کارگران می‌باشد که در این زمینه نیز تعاملاتی با سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها جهت صحت سنجی حقوق و دستمزد پرداختی به کارگران در حال انجام می‌باشد تا از این طریق کارگران به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.
    وی در خصوص راهکارهای وصول به موقع حق بیمه‌های پرداختی جامعه کارفرمایی است، اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی جهت سهولت کارها و دسترسی کارفرمایان به خدمات این سازمان، سرویس‌ها و خدمات الکترونیک را در سامانه «Eservices» برای آنها فراهم نموده است که بسیاری از خدمات مورد نیاز کارفرمایان در این سامانه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ارسال لیست، دریافت حق بیمه و غیره اشاره نمود. این سامانه جهت سهولت کارفرمایان در دسترسی به خدمات سازمان طراحی و اجرا شده است. هر کارفرما با استفاده از گذرواژه مخصوص خود می تواند وارد این سامانه شده و از خدمات موجود در آن استفاده نماید.
    این مسئول با اشاره به اینکه تعامل بیشتر تأمین اجتماعی با کارفرمایان تاثیری مثبتی در ارتقای فعالیت‌های این سازمان دارد عنوان‌کرد: از آنجایی که بخش زیادی از منابع سازمان تامین اجتماعی از محل وصول حق بیمه‌های پرداختی جامعه کارفرمایی می‌باشد، تعامل با کارفرمایان می‌تواند باعث وصول به موقع حق بیمه و در نتیجه تسهیل در ارائه تعهدات به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی شود. همچنین می‌تواند از ایجاد بدهی و پرونده‌های جدید برای کارفرمایان در سازمان جلوگیری نماید.
    اکبری با بیان اینکه تحقق اهداف فرهنگی و رضایتمندی بیشتر شرکای اجتماعی منجر به ارتقاء و تعامل مستقیم با مخاطبان در بخش کارفرمایی و کارگری می‌شود، بیان‌کرد: برای اینکه بتوان به این مهم دست یافت جامعه کارگری و کارفرمایی هرچه از بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی اطلاع بیشتری داشته باشند قطعاً می‌توانند در جهت تعامل و ارتقاء اهداف با این سازمان همکاری نمایند. به همین دلیل تمامی بخشنامه‌ها در سامانه Eservices بارگذاری شده است تا کارفرمایان به عنوان یکی از شرکای اجتماعی سازمان، با مطالعه دقیق و اجرای آنها در جهت نیل به اهداف و تعامل با سازمان گام بردارند.
    مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به نقش کارفرمایان به عنوان یکی از ارکان شرکای اجتماعی تأمین‌اجتماعی و اثرگذار در چرخه‌ تولید و اقتصاد در راستای کمک به سازمان با هدف رونق تولید گفت: کارفرمایان به عنوان بازوان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند که با پرداخت حق بیمه و اثر گذار بودن در چرخه تولید و اقتصاد کشور، باعث می‌شوند که اشتغال پایدار در جامعه وجود داشته باشد. اگر کارفرمایان در پرداخت حق بیمه در چارچوب اصول متعهد باشند، یاریگر سازمان در ارائه خدمات به جامعه هدف بوده که این امر باعث می‌شوند تا سازمان بتواند خدمات مورد نیاز کارگران را در اختیار آنان قرار دهد و از ایجاد اختلال در روند کار و تولید جلوگیری نمایند.
    وی در پایان اظهارداشت: در حال حاضر سی هزار کارفرما در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که برای سهولت در دسترسی به خدمات سازمان تامین اجتماعی، پنجاه سرویس غیرحضوری برای آنها تعریف شده‌است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.