حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تشریح ماموریت های مهم ششمین جشنواره صحیفه  سجادیه دانشگاهیان سراسر کشور
    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۴
    شناسه : 2204
    بازدید 1633
    3
    مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان مطرح کرد برای ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان که به صورت ملی و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان در حال پیگیری و اجرا است 3 ماموریت مهم طراحی و پیش بینی شده است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: برای ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان که به صورت ملی و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان در حال پیگیری و اجرا است ۳ ماموریت مهم طراحی و پیش بینی شده است. به گزارش خبرنگار دریا ؛ مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان و دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور گفت: ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور با سه ماموریت مهم از فروردین ماه امسال کار خود را آغاز کرده است که ماموریت اول آن معرفی بیش از پیش و عرضه صحیفه سجادیه بر افکار جامعه دانشگاهی کشور است. حجت الاسلام و المسلمین سید عباس تقوی در تشریح ماموریت اول ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه کشور توضیح داد: ما به عنوان دبیرخانه جشنواره باید سعی کنیم محتوای صحیفه سجادیه را بهتر بشناسیم و این کتاب ارزشمند را به دیگران بهتر بشناسانیم.

    در همین راستا اگر توفیق شود قرار است صحیفه را به عنوان درسی از دروس معارف اسلامی دانشگاهیان قرار دهیم . وی ادامه داد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم صحیفه را آن طور که شایسته است بشناسیم. باید توجه کرد که در عظمت و توصیف این کتاب شریف از تعابیربلندی همچون قرآن ساعد ، زبور آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم ، خواهر قرآن و برادر نهج البلاغه نام برده شده و گفته اند که صحیفه سجادیه از لحاظ مرتبه پایین تر از قرآن و بالاتر از سخن هر انسانی است . مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان تاکید کرد: محتوای دعا های صحیفه سجادیه منبع الهام بخش زندگی بشر، ضامن سعادت دنیا و آخرت ، نسخه کامل یک زندگی مترقی و متمدنانه ، پاسخگوی همه نیازها و راه حل همه مشکلات و مسائل بشری است. حجت الاسلام و المسلمین تقوی در تشریح ماموریت دوم جشنواره صحیفه سجادیه توضیح داد: هدف دوم جشنواره این است که با توجه به ماموریتهایی که رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرده اند به دنبال گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب با محور قرار دادن صحیفه سجادیه باشیم.

    وی ادامه داد: محور اساسی ماموریت دوم در ششمین جشنواره ، اصل قرار دادن بخشی از بیانه گام دوم است که احساس می کنیم می توانیم از عهده اجرای آن بر بیاییم. لذا هشت محور پایانی بیانه گام دوم که شامل بخش امید و هفت توصیه آخر است را در قالب برنامه های مختلف با محور قرار دادن صحیفه سجادیه به اجرا گذاشته خواهد شد. مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان در تشریح سومین ماموریت این جشنواره بیان کرد: هدف سوم مستند سازی و گفتمان سازی مکتب شهید سلیمانی رحمه الله علیه در آینه صحیفه سجادیه است و از آنجایی که رهبر انقلاب فرمودند مکتب سلیمانی را بشناسانید؛ یکی از راه ها این است که زیر ساخت های زندگی شهید سلیمانی را در صحیفه استخراج و این شهید عزیز را از دل صحیفه سجادیه به عنوان الگو معرفی کنیم.

    حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره بر اهمیت شناساندن شخصیت شهید سلیمانی برای نسل های آینده گفت: ما می بایست شخصیت این شهید عزیز را قائده مند و ضابطه مند کنیم تا برای نسل ها ی بعد قابل آموزش و انتقال بشود زیرا نسل های بعد، شاهد روز شهادت او نبوده اند به همین دلیل ما وظیفه داریم شهید سلیمانی را در قالب های مختلف که مخاطب پسند است برای همه مردم عرضه کنیم . لذا مکتب شهید سلیمانی در آینه صحیفه سجادیه هم به عنوان محور بعدی جشنواره است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.