حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ترک تحصیلی به چه بها و بهانه ای؟
    ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۳
    شناسه : 6368
    بازدید 1318
    8
    دریانیوز// در زمینه ترک تحصیلی دانش آموزان در هرمزگان که بیشتر آنها به موضوعات اقتصادی ارتباط دارد، بارها نوشته ایم و گزارش تهیه کرده ایم....
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// در زمینه ترک تحصیلی دانش آموزان در هرمزگان که بیشتر آنها به موضوعات اقتصادی ارتباط دارد، بارها نوشته ایم و گزارش تهیه کرده ایم، اما متاسفانه این روند تداوم دارد و گاهی دانش آموزانی را می بینیم که ترک تحصیل کرده اند و زمانی که دلایلش را بررسی می کنیم، گاهی به مواردی بر می خوریم که جای تامل دارد.

    برخی از خانواده ها بدلیل شرایط سخت اقتصادی و عدم توانایی تامین نوشت افزار و کیف و کفش و لباس و… نمی توانند فرزندان شان را در مدرسه ثبت نام کنند وگاهی می شنویم که بدلیل مطالبه هزینه از والدین با عنوان کمک به مدرسه حتی مدارس دولتی در زمان ثبت نام و عدم توانایی پرداخت خانواده، دانش آموز از تحصیل محروم می شود.

    البته گرچه آموزش و پرورش هرساله اعلام می کند که اخذ پول به غیر از هزینه کتاب و بیمه از دانش آموزان ممنوع است، اما برخی مدیران مدارس حتی در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی شهرها نسبت به این موضوع توجهی ندارند و با عناوینی مانند کمک به مدرسه و… از والدین درخواست وجه می کنند.

    این وضعیت برای خانواده هایی که حتی برای تامین معیشت و غذا و پوشاک درمانده شده اند، سخت تر است و گاهی منجر به محرومیت از تحصیل دانش آموز می شود که در این حوزه نیاز است نظارت های بیشتری صورت گیرد.

    در محلات حاشیه ای و روستاها بایستی میزان نظارت های محسوس و نامحسوس بیشتر شود. وقتی در خانواده ای بدلیل فقر، عضوی از خانواده از تحصیل محروم می شود و از طرفی مشاهده
    می کند که برخی همسایگان و… که خلاف می کنند ومشروب و مواد و… می فروشند و وضعیت مالی شان خیلی خوب است و مشکلی ندارند وبهترین لباس، اسباب بازی، کیف وکفش مدرسه و… را دارند، بچه‌ها به پدر یا مادرش می گویند ای کاش ما هم این شغل را داشتیم تا وضع مان خوب بود و اینقدر گرفتار نمی شدیم.

    مسئولان استان و صنایع و نهادهای حمایتی و انقلابی بایستی از خانواده های محروم حمایت کنند تا حتی یک دانش آموز بدلیل فقر و نداری از تحصیل و داشتن لوازم مورد نیاز تحصیل و لباس فرم مدرسه، لباس گرم و…. محروم نشود تا جرقه خلاف در ذهنش نخورد و در آسیب اجتماعی غرق نشود. بایستی مشکلات اقتصادی دانش آموزان وخانواده های شان برطرف شود تا هیچ دانش آموزی ترک تحصیل نکند وبه سمت بزه و قاچاق سوخت وانتقال مواد و مشروب و… نرود ویا مصرف کننده نشود.

    آسیب های اجتماعی این بخش بایستی بخوبی دیده شود. موضوع دیگر مدارس شبانه روزی بخصوص در مناطق دوردست و روستایی است که بایستی سرانه این مدارس بگونه ای باشد تا نیازهای دانش آموزان این مدارس تامین شده و از غذای مناسبی نیز بهره مند شوند. مدارس روستایی و مناطق حاشیه ای نیز که فرسوده شده اند، بایستی زودتر تعمیر و بازسازی شوند تا از تخریب شان جلوگیری شود.

    اگر که صنایع استان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان از خانواده های دانش آموزان محروم و آموزش و پرورش حمایت می کردند، بطور حتم دانش آموزان کمتر ترک تحصیل می کردند و یا اینکه به سمت بزه نمی رفتند و در آسیب های اجتماعی غرق نمی شدند که تبعاتش به همه می رسد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.