حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ترافیک سازهایی که همچنان می نوازند
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۳۴
    شناسه : 8036
    بازدید 1242
    10
    دریانیوز//عوامل ترافیک ساز زیادی در بندرعباس وجود دارد که گره شان باز نشده است و گویا عزم جزمی هم برای بازکردن این گره های کور وجود ندارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//عوامل ترافیک ساز زیادی در بندرعباس وجود دارد که گره شان باز نشده است و گویا عزم جزمی هم برای بازکردن این گره های کور وجود ندارد.

    اولین بخش ترافیک ساز در بندرعباس صنوف مزاحم و آلاینده ای هستند که روزبه روز در حال افزایش هستند و بسیاری از معابر شهری را در تصرف دارند و در سال های اخیر نیز در گزارش های متعددی در این رسانه و سایر رسانه های استان منتشر شده است، اما اقدام مناسبی صورت نگرفته است و انتقال آنها به خارج از شهر در حد شعار باقی مانده است ودستگاه های متولی نیز توپ مسئولیت را در زمین یکدیگر پاسکاری می کنند.

    تعمیرگاه های خودرو که هم پیاده روها و هم بخشی از خیابان ها را تصرف می کنند و باعث ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی و بصری و… می شوند که شهروندان وساکنان مناطق مختلف این شهر نیز از این وضعیت گلایه مندند و حتی بصورت حضوری و مکاتبه ای اعتراضات شان را بارها در این سالها به مسئولان مختلف منعکس کرده اند و مانیز گزارش هایی را منتشر کردیم که متاسفانه در این حوزه اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

    براساس ماده یک آئین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نمایند. درصورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل یا اصناف مذکور، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق مفاد بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری اقدام کند.

    خودروهای میوه فروش گاهی حتی دو لاین از خیابان ها و بلوار ها را تصرف می کنند و منجر به ترافیک و جنگ اعصاب برای رانندگان می شوند. گرچه برخی از خودروهای میوه وتره بارفروش در ماه‌های اخیر ساماندهی شده اند ودر پارکینگ حاشیه بلوار ها فعالیت می کنند، اما این ساماندهی تکمیل نشده و برخی دستفروشان در حاشیه خیابان وبلوارها بگونه ای بساط کرده اند و میوه و تره بارشان را در چند ردیف در خیابان چیده اند که با توقف خودروها در کنارشان جهت خرید، ترافیک قفل می شود.

    برخی خودروهای میوه وتره بار فروشی و… نیز دوخودرو کنارهم بصورت عرضی توقف و اقدام به فروش می کنند که باعث ترافیک بیشتری می شوند. فعالیت مطب ها و مراکز پزشکی و حوزه درمان در محدوده چهارراه فاطمیه تا چهارراه مرادی بندرعباس باعث ترافیک سنگینی در این محدوده شده است و روز به روز مجتمع های پزشکی جدیدی در این منطقه احداث می شود.

    از آن طرف این محدوده جزو بافت فرسوده بوده و کوچه هایش لاین بندی نشده و کمبود پارکینگ هم وجود دارد و خودروها در خیابان ها و کوچه ها پارک شده و در بیشتر ساعات و بخصوص عصر تا شب ترافیک سنگینی در این منطقه وجود دارد و عبور و مرور قفل شده و حتی خودروهای امدادگر مانند آمبولانس، آتش نشانی وحتی پلیس در ترافیک می مانند و ضروری است یک شهرک سلامت در نوار شمالی شهر بندرعباس جانمایی و احداث شود و مراکز درمانی به آن منطقه منتقل شوند.

    از طرفی دیگر گرچه مجتمع بنکداران در بلوار راه آهن راه اندازی شده است، اما عمده فروشان خیابان های بهادرجنوبی، اتوتاج و… همچنان فعالیت دارند و ترافیک ساز هستند که ضرورت دارد عمده فروشان بطور کامل در مجتمع بنکداران فعالیت کنند تا از ترافیک سطح شهر کاسته شود. احداث بازارچه های محله ای و ساماندهی بازارچه ۲۲ بهمن باعث می شود شهروندان مجبور نشوند برای خریدشان به مرکز شهر تردد داشته باشند و بالطبع از حجم ترافیک کاسته می شود.

    موضوع دیگر ترافیک محدوده سه راه جهانبار تا اسکله شهید رجایی است که مربوط به صنایع می باشد و اگر صنایع در شهرک علوی و یا در نزدیکی صنایع مجتمع های مسکونی را برای پرسنل شان بسازند، آنها مجبور نخواهند شد به داخل شهر بندرعباس رفت وآمد کنند واز ترافیک کاسته می شود و حباب قیمت مسکن ورهن واجاره نیز ازبین می رود.

    از طرفی دیگر با افزایش تولید خودرو و ورودشان به شهرها و جاده ها و مهاجرپذیری بندرعباس، نیاز است برای بازگشایی معابر و احداث خیابان ها و بلوار های جدید برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی وجود داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.