حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تامین زمین احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۳۴
    شناسه : 1899
    بازدید 1532
    2
    استاندار هرمزگان خبر داد استاندار هرمزگان از تامین زمین احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف احداث این مجتمع است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

     دریانیوز: استاندار هرمزگان از تامین زمین احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف احداث این مجتمع است. مهدی دوستی در نشست مجمع راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس که با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: باید این مجتمع به گونه‌ای طراحی شود که بتوان در آن علاوه بر موزه دفاع مقدس، عملیات‌های مختلفی که رزمندگان استان در آن نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند نیز بازسازی شوند.

    وی خاطرنشان کرد: در ساخت این مجتمع باید علاوه بر خشکی، از مزیت دریا نیز استفاده کرد و موزه دریایی و بازسازی عملیات‌های دریایی را نیز داشته باشد.به گزارش خبرنگار دریا، استاندار هرمزگان تصریح کرد: در ساخت این مجتمع و با اجرای فاز به فاز طرح، باید سیر تاریخی تحولات انقلاب از زمان جنگ و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و اهدای مدال به فرمانده آن ناو تا ساقط کردن پهپادهای جاسوسی آمریکا در خلیج فارس و مبارزه با استکبار در این منطقه را به تصویر کشید تا مخاطب به شکل گیری تمدن اسلامی و قدرت یافتن آن را به عینه مشاهده کند. وی ادامه داد: ایجاد پشتوانه نرم افزاری برای المان‌های سخت افزاری بسیار مورد تاکید است و باید بتوان با استفاده از تجهیزات و امکانات، عملیات‌های دفاع مقدس را بازسازی کرد تا قهرمانان جبهه و جنگ این مرز و بوم برای نسل جدید به درستی شناسانده شوند.

    دوستی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم زمین مورد نیاز این مجتمع را در وسعت مورد نظر تخصیص دهیم اما باید طراحی و اجرای پروژه متناسب با فرهنگ منطقه باشد و در این زمینه باید از جوانان دلسوز انقلابی که کاربلد هستند، استفاده شود. استاندار هرمزگان توجه به ایجاد مکان های فرهنگی برای روایتگری در دل این مجتمع را امری ضروری دانست و گفت: باید روایتگری جبهه و جنگ را به نسل جدید آموزش داد تا خاطرات جبهه و جنگ در نسل‌های بعدی نیز به صورت روایی برای آیندگان تبیین شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.