حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بیماران محروم
    ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۰۵
    شناسه : 6398
    بازدید 1259
    8
    خانمی که چندین مدت درد ناحیه شکمی و پهلو و... داشت و هزینه درمان نداشت، مبلغی را یکی از خیرین کمک شان کرد تا خودش را درمان کند وزمانی که به پزشک زنان مراجعه نمود، بیش از آن مبلغ را این پزشک برای ویزیت و درمان های داخل مطب از ایشان مطالبه نمود وآزمایش، سونوگرافی و دارو و همچنین مراجعه در چند مرحله دیگر را به ایشان تجویز نمود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: خانمی که چندین مدت درد ناحیه شکمی و پهلو و… داشت و هزینه درمان نداشت، مبلغی را یکی از خیرین کمک شان کرد تا خودش را درمان کند وزمانی که به پزشک زنان مراجعه نمود، بیش از آن مبلغ را این پزشک برای ویزیت و درمان های داخل مطب از ایشان مطالبه نمود وآزمایش، سونوگرافی و دارو و همچنین مراجعه در چند مرحله دیگر را به ایشان تجویز نمود.

    بيمار که برای پرداخت هزینه به پزشک مشکل داشت ودر واقع تمام هزینه را نداشت تا پرداخت کند، به خانم دکتر می گوید که شوهرش کارگر است و نمی تواند هزینه را کامل پرداخت کند و که پزشک محترم می گوید شوهر من هم کارگر است و درخواست پرداخت هزینه بطور کامل را از بیمار می کند و آن بيمار با چالشی دیگر برای پرداخت هزینه مواجه می شود.این موضوع چند پیام دارد. اولا اینکه آیا واقعا شوهر این خانم دکتر کارگر است و اگر هم چنین است آیا وضعیت زندگی شان مانند خانواده های محرومی است که برای درمان، معیشت و… درمانده اند؟ دوم اینکه خانواده های زیادی بدلیل شرایط اقتصادی موجود درحال حاضر نمی توانند هزینه های سنگین درمان و… را بپردازند وانتظار می رود پزشکان محترم شرایط بیماران را درک کنند و از بیماران محروم حمایت کنند که این عمل خیرشان، نزد خداوند متعال ثبت و ضبط و محفوظ می ماند. البته برخی پزشکان وجود دارند که واقعا نیکوکار هستند و حتی خودم یکی از پزشکان متخصص قلب کودکان را در بندرعباس دیدم که وقتی بیماری را آورده بودند پیششان و مادر آن کودک بيمار از شرایط بيمار دیگری گفت که هزینه درمان و رفتن پیش پزشک را ندارد ، آقای دکتر گفتند بيمار را به مطب بیاورند وهیچ هزینه ای هم نیاز نیست پرداخت کنند. این صحنه را چند سال قبل مشاهده کردم و در ذهنم ماندگار شد و بیشتر پزشکان هم شاید این روحیه را دارند.

    اما برخی از پزشکان که بیماران را از مراکز دولتی به مطب های شخصی شان ارجاع می دهند ویا پول زیرمیزی برای عمل و… طلب می کنند، مستحضر باشند که برخی از بیماران حتی توان پرداخت هزینه های مراکز دولتی را ندارند تا چه برسد مراکز شخصی. هزینه های دارو ودرمان، آزمایشگاه، سونوگرافی و… هم که این عزیزان بهتر از هر فرد دیگری می دانند که بسیار بالاست وبرای برخی ها واقعا کمرشکن است و به همین دلیل برخی از بیماران توان تکمیل مراحل درمان شان را هم ندارند و برخی بیماران، اعضاء و جان شان را هم به همین دلیل می دهند. نکته سوم اینکه در هرمزگان که مقام نخست فقر وفلاکت و بیکاری و گرانی را دارد، نشان می دهد که بیشتر خانواده ها در اوج محرومیت هستند و ضرورت دارد مراکز درمانی خیریه توسط خیرین و صنایع و… احداث شود تا هیچ بیماری به فرموده رهبر معظم انقلاب به غیر از رنج بیماری، رنج دیگری را نداشته باشد و بیماران بدلیل نداشتن هزینه درمان، از دارو ودرمان محروم نشود. ضرورت دارد دولت نیز نگاه ویژه ای را به حوزه درمان این استان محروم داشته باشد تا دغدغه های درمانی بیماران کاهش یابد و برخی بیماران هم مجبور نباشند برای درمان به سایر استان های کشور بروند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.