حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بیشترین آلودگی ساحل بندرعباس براثر فاضلاب است
    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۴۲
    شناسه : 8350
    بازدید 1284
    7
    مدیرکل محیط زیست هرمزگان: دریانیوز// مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت:بیشترین آلودگی ساحل بندرعباس براثر فاضلاب است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت:بیشترین آلودگی ساحل بندرعباس براثر فاضلاب است.
    حبیب مسیحی روز گذشته در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست گفت: بیشترین آلودگی ساحل بندرعباس براثر فاضلاب است که در پایشی که از تصفیه خانه فاضلاب صورت گرفته است، پارامترهای محیط زیستی بهبود یافته است، اما با استانداردها فاصله داریم که با اقداماتی که در حوزه انتقال پساب تصفیه خانه به صنایع در حال انجام است که اگر در روند اجرا تسریع شود، بخش زیادی از آلودگی فاضلاب شهر بندرعباس و ساحل برطرف می شود.

    مسیحی اظهار داشت: از طرفی دیگر ۱۰ درصد از فاضلاب هم از محلات و بافت فرسوده وارد خوریات و ساحل می شود که متولیان مربوطه بایستی تدبیر لازم را بیندیشند . حبیب مسیحی افزود : شعار امسال هفته محیط زیست ( ۱۶تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۲) « نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی» است که بایستی از این ظرفیت برای حفظ محیط زیست استفاده کنیم.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان بر ضرورت عزم ملی در برخورد با رهاسازی سوخت قاچاق تاکید کرد و گفت :درختان حرا در خطر نابودی است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: رهاسازی سوخت قاچاق در تالاب‌ها و مناطق تحت حفاظت نیز ضربات جبران‌ناپذیری به حیاط محیط زیست استان می‌زند.حبیب مسیحی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ خانه محیط زیست را در هرمزگان افتتاح کردیم که همگی با اهداف و برنامه‌های محیط زیست شکل گرفت تا در جهت ارتقاء یادگیرندگی و آموزش بتوانیم ‌اقدامات زیربنایی انجام دهیم.

    وی با اشاره به پدیده‌های گرد و غبار و ریزگردها، بیان کرد: در سال گذشته ۲۹۸ روز هوای پاک، ۵۷ روز به عنوان روزهای ناسالم برای گروه های حساس، چهار روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و دو روز هوای آلوده و منجر به تعطیلی به ثبت رسید.

    مسیحی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ جلسه شرایط اضطرار در هرمزگان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حوزه آلودگی‌های آب و خاک و هوا نیز مدیریت و پایش از صنایع نیز شکل گرفت و در خصوص انباشت و انتقال پسماندهای صنعتی و حتی بازیافت برخی از آن‌ها نیز برنامه‌ریزی صورت گرفت.

    وی ادامه داد: از ۴۲۹ صنایع مورد بازدید گرفته، ۱۵۱ اخطار مورد برای رفع آلودگی این واحدهای صنعتی صادر شد که ۲۵ مورد پس از اخطار نیز به عنوان صنایع آلاینده به سازمان محیط زیست کشور معرفی شدند.مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان با اشاره با اینکه صنایع نیز نسبت به سال گذشته در مسیر بهبود عملکردی در بحث محیط زیست حرکت کرده‌اند، عنوان کرد: در چهارسال اخیر پاسخگویی اداره کل محیط زیست هرمزگان نیز به درخواست ها به ۱۱ روز رسیده است و امیدواریم امسال بازهم کاهش یابد وبه ۹ روز برسیم.

    وی با بیان اینکه پایش از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی نیز در پایان سال گذشته صورت گرفت، اضافه کرد: هنوز هم این پایش ادامه دارد و خردادماه به پایان می رسد و تمامی موضوعات در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.
    مسیحی با اشاره به اینکه از شرق تا غرب استان در خصوص صید و صیادی نیز مورد کاوش و پایش قرار گرفت، خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته از صید چهار تن گونه سفره ماهیان توسط همکاران محیط زیست جلوگیری به عمل آمد و با همکاری شیلات هرمزگان نیز امیدواریم در این بخش شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

    وی با بیان اینکه تصادفات جاده ای و تعارضات بین حیات وحش و جوامع محلی مهمترین خطرات در کمین حیات وحش هرمزگان است، تصریح کرد: بودجه ای برای ایجاد یک قرنطینه حیات وحش در هرمزگان در سال جاری در منطقه گنو نیز در نظر گرفته شده است.وی با بیان اینکه ۳۸۶ گونه پرنده، ۷۸ گونه پستاندار و ۷۸ گونه دوزیست در هرمزگان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت از مهمترین برنامه های محیط زیست هرمزگان در سالجاری است تا بتوانیم امکان مدیریت و نظارت را بالا برد.

    مسیحی با اشاره به اینکه سال گذشته درگیری بیماری در حیات‌وحش غرب هرمزگان صورت گرفت که با همکاری جوامع محلی و دستگاه‌های ذی ربط توانستیم این موضوع را کنترل کنیم، اظهار کرد: بحث آموزش و واکسیناسیون دام ها نیز از مهمترین اقداماتی بود که توانست در این موضوع گره گشا باشد و این معضل برطرف شد.

    وی با بیان اینکه در این زمینه ۴۰ رأس دام در یک سال گذشته تلف شدند، اما در سالجاری خوشبختانه موردی در این زمینه ثبت نشده است، افزود: در شرق هرمزگان دامداری با مشکلاتی همچون رهاسازی دام رو به رو است که معضلاتی همچون کاهش جمعیت علفخوار و طعمه شدن پلنگ‌ها را به همراه دارد و به واسطه بیماری هم دام‌های زیادی تلف می‌شدند. مدیرکل حفاظت از محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه علت حضور پلنگ در حادثه تصادف با خودرو در بندرخمیر در دست بررسی است، عنوان کرد: تاکنون ردی یا نشانه ای حضور پلنگ در آن منطقه گزارش نشده بود.

    وی با بیان اینکه انتشار بوی نامطبوع در غرب بندرعباس از واحدهای نفتی است و در حال پایش، پیگیری و جمع آوری مستندات هستیم، تصریح کرد: هر زمان به قطعیت برسیم که کدام واحد در این موضوع دخیل است، به طور حتم به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.مسیحی اضافه کرد: به ازای هر محیط بان بیش از ۵۰ هزار هکتار در هرمزگان به جز حیطه دریایی نیز مورد پایش قرار می گیرد که کار سخت و دشواری است.

    وی با اشاره به اینکه در خصوص رهاسازی سوخت قاچاق در تالاب‌ها و مناطق تحت حفاظت نیز ضربات جبران ناپذیری به حیاط محیط زیست استان می‌زند، خاطرنشان کرد: در تالاب شورشیرین میناب بیشترین آلودگی نفتی از قاچاق سوخت به ثبت رسیده و درختان حرا دچار آسیب جدی شده و ذخیرگاه‌های جنگلی در حال آسیب شدید هستند و نیاز به عزم ملی و استانی برای جلوگیری از این معضل داریم.

    مسیحی اظهار داشت :۳۵ نیروی انسانی مصوب شده است که برای هرمزگان استخدام شوند، البته نیازمان ۳۵۰ نفر است. وی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۳۰ دستگاه موتور برای پاسگاه های مان اختصاص یافت. مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: در ذخیره گاه های جنگلی و خوریات بخاطر قاچاق سوخت آسیب وارد شده است که نیاز به عزم استانی و ملی است.

    وی در خصوص آلایندگی پالایشگاه نفت لاوان خاطرنشان کرد : حسب قانون مالیات سبز که در قانون ارزش افزوده می باشد، تمام صنایع نفتی فعال در استان آلاینده هستند که پالایشگاه نفت لاوان هم جزو همین صنایع آلاینده می باشد که هر ساله از آنها مالیات آلایندگی اخذ می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.