حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان برگزار شد
    ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۴:۴۷
    شناسه : 6299
    بازدید 1374
    7
    دریانیوز// بیش از ۳۵۲ میلیارد تومان در ساخت فضاهای آموزشی طی یک سال اخیر در استان هرمزگان توسط خیرین مشارکت شده است
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز //بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان با حضور مسئولان و خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

    با حضور محمد اربابی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، احمد مرادی، منصور آرامی و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، بیست و چهارمین جشنواره تقدیر از خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان برگزار شد.

    مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم گفت: برای ما افتخاری است که در جمع خیرین مدرسه ساز در استان هرمزگان حضور داشته باشیم.

    محمد اربابی اظهارداشت: مدرسه‌سازی امر بسیار مقدسی است که صحبت ها و احادیث زیادی درباره آن وجود دارد.

    وی بیان کرد: کار ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی یک معامله پرسود با خداست و کار بسیار خداپسندانه ای است.

    وی خاطر نشان کرد: در جوامع غربی نیز به این موضوع رسیده‌اند که اگر با خدا معامله کنند خداوند به زندگی آنها برکت و مازاد به آن اعطا می کند. اربابی عنوان کرد: تمام خیرین به این موضوع اذعان می‌کنند که خداوند پس از شرکت در کار خیر، درهای رحمت خود را به روی آنها بازی کرده است.

    وی گفت: مدرسه محل حضور دانش آموزان و آینده سازان این کشور است به همین دلیل باید تلاش شود که مدارس خوبی برای همه دانش آموزان ساخته شود. وی عنوان کرد: مدرسه‌سازی تجارت پرسود با خداوند است وامیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم برای کشور خود کاری انجام دهیم و در راستای اعتلای آن قدم های بزرگی برداریم.

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خیرین کار بسیار بزرگی به ویژه در زمینه علم و تحصیل دانش آموزان انجام می‌دهند و توجه به آموزش و نیاز به واحدهای آموزشی باید مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد. منصور آرامی اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان در کشور افتخار آفرین بوده و در کشور سرآمد قلمداد می‌شوند.

    آرامی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: در مناطق مختلف استان که امکانات کافی وجود ندارد شما حضور پیدا کرده و با ساخت مدرسه، امکان تحصیل را برای دانش آموزان فراهم نموده اید.

    وی خاطرنشان کرد: مسئولان نوسازی مدارس نیز برای ساخت مدارس در کشور که با حضور خیرین صورت می‌گیرد حضور فعالی دارند. آرامی بیان کرد در استان هرمزگان همکاری خوبی بین آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس هرمزگان وجود دارد و شرایط به گونه ای رقم خورده است که خیرین با خیال راحت می توانند در این مناطق حضور پیدا کنند.

    وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی استان نیز کارهای خوبی انجام می‌دهند گفت: اگر کمبودی در ساخت فضای آموزشی برای این افراد نیز وجود دارد خیرین در آن حضور داشته و این فضاها را برای آنها ایجاد نمایند. آرامی بیان کرد: مجلس نیز به موضوع ساخت مدرسه در کشور با حضور خیرین مدرسه ساز اهمیت زیادی می‌دهد و در سال آینده نیز به این مهم توجه بیشتری خواهد شد.

    وی عنوان کرد: اعتبارات پروژه‌های خیرساز باید بیش از پیش شود تا این پروژه‌ها به خوبی به اتمام برسد. وی گفت: اگر می خواهیم توسعه پایدار در کشور برقرار شود باید به بحث آموزش و ساخت فضاهای آموزشی توجه بیشتری شده و نواقصی که وجود دارد در این زمینه برطرف شود.

    دیگر نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خداوند دو موضوع و امانت در نزد انسان قرار داده است که یکی فرزند و دیگری مال است.

    احمد مرادی افزود: خیرین دل و فکر بسیار بزرگی دارند که بخش اعظمی از مال خود که امانت خداوند نزد آنها است را به دانش آموزان هدیه می‌دهند. مرادی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در امر مدرسه‌سازی و کارهای خیر پیشگام بوده است. وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده است که اگر خیرین ۵۰ درصد از پروژه را انجام داده‌اند باید دولت به سرعت مابقی کار را به سرانجام برساند و در کنار خیرین حضور پیدا کند.

    وی بیان کرد: ظرفیت استان هرمزگان بیش از این است و بسیاری از خیرین که در استان وجود دارند گمنام هستند و سرپناهی را برای فرزندان و دانش‌آموزان خود می‌سازند. مرادی بیان کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید از هرگونه حاشیه دور باشد چرا که حرکت آنها را کُند و مختل کرده و به آموزش و تعلیم و تربیت آسیب وارد می‌کند.

    مرادی اظهارداشت: باید از داشته‌های خود حراست و قدردانی کنیم و باید قدردان افرادی مانند مرحوم خطیبی‌زاده که کارهای بزرگ برای استان هرمزگان انجام داده اند باشیم.

    وی بیان کرد: تمام خیرین عمر و وقت و علاقه دنیایی خود را کنار گذاشتند و این خدمات بزرگ را به همنوعان خود انجام دادند که قابل ستایش هستند و کار بزرگی است. وی بیان کرد: صنایعی که در استان هرمزگان فعالیت دارند نیز بیش از پیش به این موضوع ورود کنند و به مسئولیت های اجتماعی خود به ویژه ساخت مدارس استان، استانداردسازی و ایمن سازی و تجهیز مدارس ورود کنند.

    دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اگر نهضت مدرسه سازی در هرمزگان نمره خوبی می‌گیرد و در کشور برجسته می شود نتیجه خیرینی است که سرمایه اجتماعی هستند که پشتیبان این حرکت قرار گرفته‌اند. محمد آشوری اظهار داشت: اعتمادی که خیرین مدرسه‌ساز در استان دارند این حرکت عظیم در استان را ایجاد نموده‌است. وی خاطر نشان کرد: اگر حرکتی در کشور بخواهد سامان پیدا کند باید سرمایه اجتماعی آن خوب باشد.

    آشوری بیان کرد: این پشتوانه اجتماعی باعث شده سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان به پنج و نیم متر برسد این در حالی است که سرانه آموزشی در کشور پنجاه و دو دهم متر است.

    وی خاطرنشان کرد: توسعه در کشور نامتوازن است که به دلیل عدم توجه به آمایش سرزمینی و نیروی انسانی است. وی عنوان کرد: مدرسه نیروی انسانی مورد نیاز برای هر کشور را تربیت می‌کند و همه کشورهایی که پیشرفت کرده‌اند به بحث آموزش و پرورش خود توجه داشته و از این مکان مهم شروع کرده‌اند.

    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: بحث آموزش و پرورش موضوع بسیار مهمی از جامعه است که باید به آن توجه شود.

    احسان کامرانی افزود: توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن آموزش و پرورش، دانش آموزان و دانشجویان بی معنی است. کامرانی اظهارداشت: استان هرمزگان به تنهایی خود یک کشور را تشکیل می‌دهد چرا که این استان از ۷۵ کشور دنیا از نظر وسعت و ۸۳ کشور دنیا از نظر منابع بزرگتر است. وی خاطر نشان کرد: وجود دریا، منابع انرژی و طبیعی و صنایع در استان هرمزگان باعث شده است که تمام استعدادها و ظرفیت‌ها در این استان وجود داشته باشد و باید برای این ظرفیت‌ها، نیروی انسانی مناسب تربیت شود.

    کامرانی اضافه کرد: ساخت و توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش و دانشگاه های استان انجام می شود به همین دلیل باید به این مکان‌ها توجه ویژه‌ای صورت پذیرد. کامرانی خاطرنشان کرد: باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه شود تا از این طریق سرمایه های انسانی ما آموزش داده شود.

    وی بیان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه توسعه فضاهای آموزشی اقدام نماید و حضور مردم به ویژه خیرین در این امر بسیار موثر است. وی گفت: در گذشته خیرین در ساخت مسجد حضور پیدا می‌کردند اما اکنون در همه زمینه‌ها به ویژه ساخت مدرسه حضور فعال داشته و به این مهم نیز اهتمام دارند.

    مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: پس از سه سال وقفه برگزاری جشنواره به صورت عمومی، خوشبختانه امسال توانستیم این جشنواره را برگزار نماییم. سیدفخرالدین هاشمی افزود: در سالهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت محدود برگزار می‌شد و از تعداد محدودی از خیرین در این جشنواره ها تقدیر صورت می‌گرفت.

    هاشمی خاطرنشان کرد طی سال های اخیر رشد خوبی در ساخت مدارس توسط خیرین را شاهد بودیم. وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان از یک متر در سال ۵۷ به پنج و نیم متر در سال جاری رسیده است که نشان می‌دهد سال‌های بعد از انقلاب فعالیت های زیادی در خصوص مدرسه سازی در استان صورت گرفته است. وی عنوان کرد: این مقدار سرانه برای استان هرمزگان کافی نیست و ما به دنبال افزایش آن هستیم.

    هاشمی خاطرنشان کرد حضور فعال خیرین در امر مدرسه سازی باعث شده است که بتوانیم سرانه فضای آموزشی را در استان افزایش دهیم وی گفت: بیش از ۳۵۲ میلیارد تومان در ساخت فضاهای آموزشی طی یک سال اخیر در استان هرمزگان توسط خیرین مشارکت شده است.

    وی ادامه داد: در سال آتی پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز در استان مشارکت داشته باشند. هاشمی بیان کرد: یکی از چالش های ما فضاهای غیراستاندارد می باشد که در استان هرمزگان کمتر از ۱۰ درصد از فضای آموزشی غیراستاندارد می باشند.

    وی با بیان اینکه در بندرعباس، میناب و رودان کمبود فضای آموزشی وجود دارد گفت: نیازمند مشارکت خیرین به ویژه صنایع استان برای ساخت مدرسه در شهر بندرعباس در راستای مسئولیت اجتماعی هستیم که بتوانید از این طریق کمبودهای موجود را برطرف نماییم.

    رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان در این مراسم گفت: در این سال‌ها خیرین زحمت زیادی برای ساخت مدارس استان هرمزگان کشیده‌اند و اکنون جای بسیاری از آنها خالی است. سیدعبداله هاشمی افزود: برای اینکه بتوانیم موفق باشیم باید همه با هم متحد بوده و انسجام داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.هاشمی با بیان اینکه در حین مراسم تعدادی از خیرین اعلام آمادگی برای ساخت مدارس کرده اند گفت: برای سال آینده خیرین متعهد شدند که بیست مدرسه دیگر بسازند.

    همچنین یکی از خیرین، مدرسه شبانه در بستک را با سه هزار مترمربع زیربنا قرار است بسازد. وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم برای دانش آموزان سرپناه بسازیم که بتواند در آن به تحصیل و علم آموزی بپردازند.

    عالم اهل سنت هرمزگان در این مراسم گفت: ثمره برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید شناساندن خیرین ‌باشد که از هستی و دارایی خود گذشته اند تا کار خیر انجام دهند. شیخ امینی اظهارداشت: خیرین دارایی خود را در راه خدا سرمایه گذاری کرده و توشه برای آخرت خود قرار می‌دهند. وی اظهار داشت: این مراسمات باید زمینه تشویق و ترغیب افرادی باشد که تاکنون در این امر مقدس شرکت نکرده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: وفاق و همدلی خوبی در استان هرمزگان وجود دارد که باعث شده است که چنین مراسمی در استان برگزار شود. قویدل اظهار داشت: در دهه فجر بیست و سومین منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در لیردف شهرستان جاسک افتتاح خواهد شد. وی اضافه کرد: خیرین در کنار دولت قرار دارند و کارها و گام های بزرگی برداشته‌اند.

    قابل ذکر است، در این مراسم تفاهم نامه ساخت سی مدرسه در شرق استان هرمزگان نیز به امضاء رسید. همچنین از خیرین مدرسه‌ساز با اهداء تندیس تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.