حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • به همت ایزوایکو اولین شناور پشتیبان صیادی کشور شروع به کار کرد
    ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۴۶
    شناسه : 1665
    بازدید 1749
    19
      کشتی پشتیبان صیادی پارس صدف با حضور استاندار هرمزگان همزمان با 3خرداد ،سالروز آزاد سازی خرمشهرافتتاح شد.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  کشتی پشتیبان صیادی پارس صدف با حضور استاندار هرمزگان همزمان با ۳خرداد ،سالروز آزاد سازی خرمشهرافتتاح شد. به گزارش خبرنگار دریا، این شناور اولین شناور پشتیبانی صیادی کشور است و طراحی و ساخت آن به طور کامل توسط ایزوایکو انجام شده است که حدود ۴۰ درصد راندمان صید کشور را افزایش می دهد و همچنین شاهد کاهش مدت زمان رفت و آمد و کاهش هزینه های آن برای صیادان خواهیم بود.مسئولیت این شناور، پشتیبانی از شناورهای صیادی است. با توجه به اینکه مدت فصل صید کوتاه است برای بالا بردن بهره برداری از این موقعیت این شناور با حرکت به سوی آبهای آزاد و اقیانوس ها به شناورهای صید ، خدمات و سوخت،آذوقه و آب شیرین می دهد و گروه را تعویض می کند. همچنین هرگونه کار خدماتی که نیاز باشد مانند قطعه تعمیراتی را به شناورهای در حال صید می رساند که بتوانند در صیدگاه مانده و کار صید خود را دنبال کنند .

    در مقابل آبزیان صید شده آنها را دریافت و در سرد خانه های پیشرفته و تونل انجماد سریع خود نگهداری می کند و سپس به ساحل منتقل می کنند. سلمان ضربی مدیرعامل ایزو ایکو در این مراسم گفت: این پروژه از طراحی پایه شروع شده است و یکی از طرح هایی است که در داخل کشور طراحی، اجرا و آزمایش شده است و گواهی نامه های دریایی را به طور کامل اخذ نموده است و آماده دریانوردی است که از اسکله جدا بشود و به ناوگان صید و صیادی بپیوندد.وی افزود: تونل های انجماد موجود در این شناور می تواند بالغ بر هزار تن صید را در دمای منفی ۳۰ درجه منجمد نماید.مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد: در این شناور فضای زیست مناسب برای ۲۴ نفر از خدمه زحمتکش دریایی که خسته از صید بر می گردند وجود دارد و همچنین بخش بیمارستانی به شناور اضافه شده است که البته در آینده برای طراحی این شناور برنامه هایی جهت بهینه سازی داریم که طول کشتی را ۱۰ متر اضافه می کنیم. ضربی گفت: در حال حاضر ۳ مورد سفارش جهت ساخت این نوع شناور داریم و امیدوار هستیم در تعامل بین بخش خصوصی و بخش دولتی با این زیرساخت هایی که ایجاد شده تعریف چنین پروژه هایی بتواند در اشتغال و گردش مالی و هچنین ایجاد چرخه تولید در صنعت استان موثر باشد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال مذاکره با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه های بزرگی هستیم و همچنین وارد قراردادهایی با شرکت ملی نفتکش می شویم؛ پیش بینی می کنیم که صنعت دریایی استان متحول بشود و شکوفایی ایجاد شده را تثبیت می نماییم .مدیرعامل ایزو ایکو در پایان خاطرنشان کرد: ضمن شناسایی ضعف های خود در مواردی همچون تامین مالی و یا تکمیل زنجیره تولید و داخلی سازی جهت مرتفع نمودن آنها برنامه ریزی نموده ایم. تحول در صنعت کشتی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود استاندار هرمزگان در آیین تحویل شناور تخصصی پشتیبان صیادی(پارس صدف) با اشاره به اینکه صنعت کشتی سازی در هرمزگان حمایت خواهد شد، گفت: تحول در صنعت کشتی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود. مهدی دوستی در این آیین، صنعت کشتی سازی را یکی از صنایع مهم در استان هرمزگان برشمرد و گفت: کشتی سازی با اقتصاد دریا در استان هرمزگان شناخته شده و از دیرباز همین بوده و توسعه ایران در محوریت دریا است. وی افزود: ما در این استان حضور داریم تا قدم‌های لازم برای رونق واقعی این صنایع را برداریم، رونق تولید و فعالیت مستمر صنعت کشتی‌سازی یکی از اصلی ترین نقش‌های ما در استان است.

    استاندار هرمزگان با اشاره به عقب ماندگی صنعت کشتی‌سازی هرمزگان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته کشتی سازی رونق خوبی را نداشته و در رقابت با سایر کشورها مانند کره جنوبی عقب افتاده بود اما امروز شاهد شکوفایی این صنعت مهم هستیم.وی حمایت از صنعت کشتی سازی را یک اولویت مهم در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: کشتی سازی در هرجای دنیا نیاز به حمایت دارد و ما از این مجموعه با تمام توان حمایت خواهیم کرد.دوستی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی مختلفی در استان وجود دارد که یکی از آن هم کشتی سازی است گفت: بر این باور هستیم که باید مدیریت صحیح در صنعت کشتی سازی حاکم شود.وی هرمزگان را یکی از استان‌های با پتانسیل‌ و ظرفیت بالا توصیف کرد که می‌تواند در عرصه‌های مختلف از جمله در صنعت فولاد توان خود را به نمایش بگذارد. استاندار هرمزگان با تشریح ظرفیت فولادی استان گفت: در مسئله صنعت فولاد در حال حاضر هرمزگان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما تمام تلاش ما این است تا این صنعت در کمتر از پنج سال آینده به رتبه یک کشور برسد‌.وی ادامه داد: برای کمک به این صنعت و صنعت کشتی سازی قول خواهیم داد موانع برداشته و در جهت پیشرفت آن گام‌های مهمی را برداریم و برداشتن این گام مهم در جهت توسعه کشور و استان هرمزگان در گروه وحدت و همدلی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.