حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • به اندازه توان مان از مشکلات نیازمندان گره گشایی می کنیم
    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۴۳
    شناسه : 8102
    بازدید 1379
    11
    دریانیوز// حجت الاسلام و المسلمین محمود مریدی نژاد چند سالی است با کمک تعدادی از افراد داوطب و خیّر مدیریت یک مرکز نیکوکاری در دهستان ایسین را به عهد دار است و فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه را به این ترتیب ادامه می دهند. برای اطلاع از اقدامات این مرکز نیکوکاری گفتگویی را با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه شرح این گفتگوی کوتاه را می خوانید.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حجت الاسلام و المسلمین محمود مریدی نژاد چند سالی است با کمک تعدادی از افراد داوطب و خیّر مدیریت یک مرکز نیکوکاری در دهستان ایسین را به عهد دار است و فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه را به این ترتیب ادامه می دهند. برای اطلاع از اقدامات این مرکز نیکوکاری گفتگویی را با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه شرح این گفتگوی کوتاه را می خوانید.
    دریا : با سلام لطفا خودتان را برای خوانندگان روزنامه معرفی کنید.
    مریدی نژاد هستم، افتخار دارم به عنوان طلبه خدمت گذار و مدیر مرکز نیکوکاری کمیل در خدمت شما باشم.
    دریا :می خواستم به عنوان سوال اول بدانم تعریف شما را از کار خیر چیست؟
    گره گشایی از کار آدم ها امری فطری و ذاتی است و به بنده یا چند نفر خاص محدود نمی شود. به طوری که همه ما بعد از انجام یک کار خیرخواهانه و کمک به هم نوع، احساسی خوب همراه با یک آرامش قلبی را تجربه می کنیم. از طرفی مبانی دینی ما هم بر همین فطرت تاکید بسیار زیادی دارد لذا وظیفه خودمان می دانیم به حد توان و امکانات موجود به افراد نیازمند خدمت رسانی کنیم.
    دریا : با این تعریف، پس برای انجام کار خیر حتما نیاز نیست پول زیادی داشته باشیم تا کمک کنیم!؟
    کاملا درست است! گاهی یک اخلاق خوب، خوشحال کردن آدم ها و امیدوار نگه داشتن آنها از میلیون ها تومان پول ارزشمندتر است. در واقع هر کس در هر مقام و جایگاه ، با هر سطح درآمد و معیشت می تواند به دیگران کمک کند. مهم انجام کار است.

    جالب است بدانید ما در قرآن واژه «محسنین»، به معنی انسان های نیکوکار را داریم و این افراد کسانی هستند که خداوند به طور مستقیم در رابطه با این دسته از انسان ها گفته است: من آدم های نیکوکار را دوست دارم. حالا یکی از نظر مالی دارد و زیاد کمک می کند، یکی دیگر هم ندارد و در حد توان مشارکت می کند، یک نفر دیگر هم از اعتبار و آبرویش برای دیگران خرج می کند. در واقع مسیر خدمت، انفاق و خوشحال کردن آدم های اطراف هیچگاه بسته نیست همیشه راهی وجود دارد و باید آن را پیدا کرد.
    دریا :چرا مرکز نیکوکاری را برای این کار انتخاب کردید؟
    تمام مراکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خیمنی (ره) فعالیت می کنند و در واقع یک سازوکار رسمی و قانونی هستند تا فعالیت های نیکوکاری در چارچوب هایی مشخص انجام شوند و اعتماد عمومی را هم به همراه داشته باشد.
    دریا : از چه زمانی فعالیت های خودتان را در قالب مرکز نیکوکاری کمیل آغاز کرده اید؟
    مرکز نیکوکاری کمیل به طور رسمی در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. البته پیش از تاسیس رسمی این مرکز ما اقدامات گوناگونی را به شکل خودجوش در همین راستا انجام می دادیم ولی خوب، با تاسیس این مرکز کار ما نظامند و رسمی تر شده رویکرد ما هم در این مجموعه حمایت همه جانبه از خانواده های نیازمند و کم برخوردار است تا با یاری خدا قدمی کوچک در قبال جامعه هدف در منطقه ایسین برداریم.
    دریا : افرادی که تحت پوشش مرکز نیکوکاری کمیل هستند بیشتر در چه زمینه هایی نیازمند یاری اند؟
    خوب! در وضعیت فعلی جامعه، شاید وظیفه محوری یک مرکز نیکوکاری در مباحث اقتصادی ، مالی و معیشتی باشد ولی ما کار خودمان را در این امور متوقف نکرده ایم و علاوه بر تامین نیازهای معیشتی، تعمیرات جزئی منازل و ساخت خانه نیازمندان، احداث سرویس های بهداشتی تهیه بسته های لباس و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت، خرید برخی اقلام لوازم خانگی و منزل برای نوعروسان و کمک به ازدواج جوانان به طور محدود و جزئی به موضوعات آسیب های اجتماعی هم وارد شده ایم.
    دریا : لطفا در خصوص آسیب های اجتماعی بیشتر توضیح دهید!
    موضوع نیکوکاری صرفا به بحث مالی و اقتصادی نباید ختم شود چرا که در بعضی موارد منشاء مشکلات اقتصادی خانواده ها، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و فکری است که افراد را از تلاش و کار کردن باز می دارند لذا تا جایی که برای ما امکان داشته باشد سعی می کنیم در حوزه هایی که دستمان می رسد راهنمایی های کوچکی هم انجام دهیم.

    ما در هر موضوعی که احساس کنیم کاری از ما ساخته است وارد می شویم و آن را به اندازه توان و تخصص خود پیگیری می کنیم که از جمله آن می توان به برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و انجام مشاوره های مورد نیاز مردم اشاره کرد تا هر چند اندک کمک حال مردم منطقه باشیم. در مواردی هم به حل اختلافات اهالی منطقه ورود کرده ایم که الحمدلله نتایج خوبی به همراه داشته است.
    دریا : به نظر شما شرط موفقیت در اقدامات خیر خواهانه چست؟
    کار در یک مجموعه و بخصوص در مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه زمانی موفق می شود که خودخواهی ها و منیّت ها کنار گذاشته شوند و همه دست به دست هم دهند تا مخلصانه و برای رضای خدا مشکلات نیازمندان را رفع نمایند.
    دریا : در این اقدامات و خدمات چه کسانی با شما همکاری می کنند؟
    تعدادی از عزیزان همکار، جزو اعضای اصلی و دائمی مرکز هستند و در کنار این افراد چند نفر هم به شکل داوطلبانه و موردی با ما همکاری می کنند. همچنین بخش قابل توجهی از کمک ها از طرف خیّرین ، افراد نیکوکار و عموم مردم تامین می شوند که ما را در جهت تداوم خدمت ها یاری می کنند.از میان این دوستان برخی هم به طور ناشناس مبالغی را ماهانه به حساب مرکز نیکوکاری کمیل واریز می کنند.

    در مواردی هم با مشارکت برخی سازمان ها ، شرکت ها و ادارات دولتی توانسته ایم اقداماتی انجام دهیم که لازم می دانم از همه این عزیزان تشکر کنم.
    دریا : به عنوان سخن پایانی، اگر لازم می دانید نکته ای را توضیح دهید در خدمت شما هستیم!
    قبل از هر چیز لازم می دانم از شما و روزنامه دریا بابت فراهم کردن فرصت این گفتگو کمال سپاس گذاری را داشته باشم تا در خدمت مردم عزیز و مخاطبین باشیم. مرکز نیکوکاری کمیل تاکنون سعی کرده است به اندازه توان و امکانات از مشکلات نیازمندان گره گشایی کند اما جا برای کار بیشتر وجود دارد لذا ؛ مردم و مخاطبان شما را دعوت می کنیم به هر طریقی که می توانند گره گشای مشکلات نیازمندان و اطرافیان باشند و این مرکز هم این آمادگی را دارد تا راه ارتباطی بین نیازمندان و خیرین عزیز باشد تا انشاالله جامعه ای آرام و بانشاط داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.