حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • بهره‌برداری جرثقیل ۳۵ تنی ایستگاه پمپاژ نیروگاه بندرعباس
    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۰۶
    شناسه : 7190
    بازدید 1287
    12
    با اتمام تعمیرات اساسی محقق شد دریانیوز// مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بهره‌برداری جرثقیل 35 تنی ایستگاه پمپاژ، پس از اتمام تعمیرات اساسی، برای اولین بار و در راستای رفع موانع تولید در این نیروگاه خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    داریوش محمودی عنوان کرد: با توجه به اهمیت جرثقیل ۳۵ تنی ایستگاه پمپاژ، انجام تعمیرات اساسی برای این تجهیز استراتژیک، لازم و ضروری به‌نظر می‌رسید. لذا با توجه به حجم کاری و تخصصی بودن کار مقرر شد، تعمیرات اساسی تجهیز در حوزه الکتریک و مکانیک، پس از بررسی موضوع و با اتکا به توانمندی پرسنل داخلی نیروگاه، در مدت‌زمان محدود انجام شود.
    مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: تعمیرات اساسی این جرثقیل، که به‌واسطه بوجود آمدن مشکلاتی از جمله ناایمن بودن سازه و خوردگی و لرزش شدید و نقص فنی کالسکه و تجهیزات الکتریکی این دستگاه، در حین کار و در شرایط اضطرار، دچار توقف شده بود، باهدف رفع موانع تولید و افزایش راندمان، صورت گرفت.
    محمودی بابیان اینکه عملکرد ناقص این جرثقیل باعث افزایش زمان تعمیرات و در نتیجه کاهش تولید در درازمدت می‌شد، افزود: در راستای جلوگیری از ایجاد خسارت جانی و مالی، این مهم باتوجه به ریسک بالای خارج بودن جرثقیل در مدت‌زمان زیاد باتلاش متخصصان این نیروگاه با موفقیت به‌اتمام رسید.
    محمودی خاطرنشان کرد: در این عملیات کارهایی از قبیل تقویت سازه در راستای ایمن‌سازی آن، تعمیرات اساسی موتورهای حرکتی جرثقیل، تعویض سیم بکسل جرثقیل، تعمیرات درام، تعویض بلبرینگ‌ها، نصب اینورتور، تعمیر سیستم ترمز، تعویض کابل‌های تسمه‌ای تخت (فرمان و قدرت)، تعویض قرقره‌های ریلی، کابل‌های فرمان و قدرت، تعویض و نوسازی تابلو ترمینال باکس بخش بالایی، بازطراحی، مونتاژ و نصب تابلوهای حرکت طولی، حرکت عرضی و هوک جرثقیل، در مدت‌زمان ۳۰ روز انجام شد.
    شایان ذکر است تمامی مراحل بازطراحی، مونتاژ و نصب تابلوهای قدرت و فرمان جرثقیل نیروگاه، برای اولین بار توسط متخصصان توانمند نیروگاه صورت گرفته که این مهم با توجه به تخصصی بودن موضوع، در سال‌های قبل توسط شرکت‌های بزرگ و با صرف هزینه بالا انجام می‌شد.
    مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تعمیرات اساسی جرثقیل ۳۵ تنی ایستگاه پمپاژ، به‌همت پرسنل اداره تاسیسات الکتریک و امور مکانیک نیروگاه، با بهترین کیفیت و با یک سوم هزینه برون‌سپاری، با موفقیت به پایان رسید و این دستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.