حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • بندرگاه چندمنظوره شهرستان خمیر رسما افتتاح شد
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۱۵
    شناسه : 7161
    بازدید 1285
    13
    با حضور وزیر راه و شهرسازی: دریانیوز//  با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه بنادر و دریانوردی چند طرح مهم در حوزه بندری هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز//  با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه بنادر و دریانوردی چند طرح مهم در حوزه بندری هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ مهندس دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: از زمان حضور دکتر بذرپاش در مجموعه وزارت راه و شهرسازی شاهد اقدامات تحولی بوده‌ایم و انتظار می‌رود با روحیه انقلابی وی اتفاقات خوبی در حوزه راه و شهرسازی رقم بخورد.
    وی با تاکیدبراینکه عموما هرمزگان را استانی بندری می شناسند گفت: من معتقدم هرمزگان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار ویژه و خاص منطقه مهم لجستیکی کشور است که در بنادر این استان هم شاهد پهلودهی شناورهای کوچک و هم کشتی‌های چند هزارتنی هستیم.
    استاندار هرمزگان با اشاره به جای خالی حمل و نقل ترکیبی در کشور اظهار داشت: هرمزگان تنها جایی است که کشور می‌تواند چند کار بزرگ در آن انجام دهد و بنادر نسل جدید سطح چهار و پنج در این استان ایجاد کند در این صورت استان‌های ساحلی از موقعیت ویژه بنادر بهره‌مند می‌شوند. وی یکی از مشکلات حوزه بنادر را عدم لایروبی و رسوب‌گذاری بنادر برشمرد و ادامه داد: بنادر استان به دلیل رسوب‌گذاری و عدم توجه به آنها در دهه‌ی اخیر باید در یک بسته ویژه دیده شوند تا با لایروبی همه بنادر کوچک از صدمات به کشتی‌ها و شناورها جلوگیری شود.
    دوستی بر لزوم ایجاد یک بندر جدید در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و گفت: بندر فعلی در این شهرستان بر اثر محصور بودن در شهر، مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، برای بهره بردن از تمام ظرفیت بندری در شهرستان بندرلنگه نیاز است یک بندر جدید در این شهرستان احداث شود. وی توجه به توسعه سواحل مکران و ایجاد بنادر بزرگ تر این منطقه مهم را امر اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهارداشت: در طول سواحل مکران نیروگاه وجود ندارد، در این منطقه مهم فقط بنادر کوچک و رویه های محدود و تجارت خرد رایج هست که بایستی برای این مسئله فکری اساسی شود تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.
    استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در پس کرانه بندر شهید رجایی اراضی ۲۴۰۰ هکتاری نیاز به تصمیم جدی دارد گفت: این اراضی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نیازمند ایجاد تاسیسات است تا بتوان از فرصت فعلی استفاده کرد.
    دوستی توسعه و ایجاد شهرهای جدید ساحلی در هرمزگان را امری ضروری برشمرد و اشاره داشت: ۶ شهر ساحلی در هرمزگان پیش‌بینی شده که شهر خلیج فارس اصلی ترین شهر در شرق بندرعباس است، این شهر برای تکمیل زیرساخت‌ها به تامین اعتبار ویژه نیاز دارد و آمادگی داریم این شهرها با معماری ویژه ایرانی اسلامی احداث شوند.
    گفتنی است، ۱۰ طرح بندری شامل ۶ پروژه به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شد، سه پروژه در بخش آغاز عملیات اجرایی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و یک پروژه بهره‌برداری از تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال می‌باشد. ساختمان مرجع دریایی و بخش جدید فاز سوم بندر شهیدرجایی به همراه دو دستگاه مکنده در این بندر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
    بخش کنترل ترافیک و امداد نجات دریایی کشور در این ساختمان مستقر شده و بیشترین امکانات و تجهیزات مدرن استفاده شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به اجرا درآمده است. درحال حاضر ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی شش میلیون TEU در سال است که با بهره‌برداری از فاز سوم طرح توسعه این بندر این ظرفیت به هشت میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد. همچنین در یکی از مهم‌ترین طرح‌های بندری هرمزگان، بندر جدید‌الاحداث خمیر توسط وزیر راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت که اثرگذاری بسیار زیادی در توسعه صادرات مواد معدنی و ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.