حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بسیاری از توانمندی‌های ایزوایکو  در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده است
    ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
    شناسه : 6984
    بازدید 1263
    13
    مدیرعامل ایزوایکو: دریانیوز// مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از تعمیر تخصصی پروانه ۷۵ تنی یک فروند نفت‌کش غول‌پیکر در این مجتمع صنعتی خبر داد و گفت: بسیاری از توانمندی‌های ما در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از تعمیر تخصصی پروانه ۷۵ تنی یک فروند نفت‌کش غول‌پیکر در این مجتمع صنعتی خبر داد و گفت: بسیاری از توانمندی‌های ما در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده است.
    سلمان ضربی در جمع خبرنگاران، در خصوص فعالیت‌های مجتمع کشتی‌سازی، اظهار کرد: شاید خارج کردن پروانه و تعویض یاتاقان‌های شافت کشتی‌های بزرگ از محدود کارهایی است که در گذشته در ایزوایکو انجام نمی‌شد اما امروز این نمونه کارها برای اولین بار در ایزوایکو در حال انجام است.وی افزود: این کشتی با نام ناشا و طول ۳۳۲ متر در ایزوایکو قرار گرفته که تعمیر آن در مدت ۴۰ روز انجام می‌شود.
    ضربی با بیان اینکه این کشتی ۳۰۰ هزار تنی بوده که قابلیت جابجایی ۲ میلیون بشکه نفت را دارد، اضافه کرد: ۱۷ فروند از این نوع کشتی برای تعمیر در سال آینده پذیرش خواهد شد و تمامی کارهای این کشتی‌ها در ایزوایکو انجام خواهد شد.
    مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: پروانه این کشتی ۷۵ تن وزن دارد و مجموعه صنعتی ایزوایکو و کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از محدود کشورهایی است که توان انجام این کار دارد. تمامی افرادی که در این مجتمع هستند امروز جرئت و جسارت لازم را برای انجام کارهای بزرگ را دارند و تعمیر این کشتی بسیار بزرگ نمونه‌ای از این توانمندی‌ها است.وی در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌ها و تأثیر آن در صنعت کشتی‌سازی، ابراز کرد: بسیاری از توانمندی‌ها در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده که می‌توان به توان ساخت ورق‌های دریایی با کیفیت و مورد نیاز کشتی‌ها، لوله‌های مورد نیاز، رنگ، کابل، الکترود و اقلام گوناگون مورد نیاز برای این صنعت اشاره کرد.
    ضربی با اشاره به طرح طبقه‌بندی مشاغل در این مجتمع صنعتی، افزود: متأسفانه در ۱۰ سال گذشته یا در هشت سال اخیر به هر دلیلی هیئت مدیره و مدیران نتوانسته بودند بازنگری آن را به اجرا بگذارند و بر اساس سوابق در سال ۹۸ یا ۹۶ اصلاح مقرری کارگران مورد بحث هیئت مدیره قرار گرفته بود اما مدیران وقت نتوانسته بودند اصلاح این طرح را به مرحله اجرایی بگذارند.
    وی گفت:‌ یکی از مواردی که به صورت پراکنده در یک سال گذشته شنیده می‌شد مسئله بازنگری طرح طبقه‌بندی بود و برخی از همکاران و دوستان و نمایندگان کارگران این موضوع را در نشست‌ها مطرح می‌کردند که پس از بررسی سابقه طرح و انتخاب مشاور آن، بازنگری این طرح در ایزوایکو در تابستان سال جاری آغاز شد.
    مدیرعامل ایزوایکو خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بتواند بخشی از حق و حقوقی که شاید به دلایلی مثل سلیقه‌های شخصی موجب بروز اختلاف‌هایی شده را یکسان‌سازی و بی‌عدالتی را در پرداخت حقوق تا حدودی اصلاح سازد.
    مدیرعامل ایزوایکو گفت: در فضای مجازی این‌طور بیان شده که ایزوایکو حقوق معوقه دارد و این موضوع کذب است. در این ارتباط اسناد بانکی موجود است که از زمان مسئولیت بنده در ۱۴ ماه گذشته این مجتمع هیچ‌گونه معوقه‌ای در پرداخت حقوق پرسنل خود نداشته است. حقوق پیمانکاران ایزوایکو نیز سر موعد مقرر پرداخت شده و در این مدت پیمانکاران ماهانه حقوق کارگرهای خود را دریافت کردند.
    ضربی با اشاره به تجمعات کارگران این شرکت در ۲۶ بهمن‌ماه، بیان کرد: روز بعد از تجمعات با نمایندگان کارگران در کمیته انضباطی و نمایندگان در طرح طبقه‌بندی این مجتمع جلسه‌ای داشتم این افراد از برگزاری این تجمع اظهار بی‌اطلاع کردند.
    وی ادامه داد: روز حادثه دو نفر از کارکنان به صورت برنامه‌ریزی شده، تلاش کردند درب مجتمع را ببندند و از ورود سرویس‌ها در ساعت کاری جلوگیری کنند. در حد ۱۰ دقیقه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل ایزوایکو که باید وارد مجتمع می‌شدند، طبیعتاً وقتی با درب بسته مواجه شدند از سرویس پیاده و ناخواسته در جمع تجمع‌کنندگان قرار گرفتند.
    ضربی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان قصد تجمع نداشتند و از اتفاق بی‌اطلاع بودند، عنوان کرد: در این تجمع اکثر کارکنان گوشه‌ای ایستاده بودند تا بتوانند وارد مجتمع شوند. در نهایت حدود ۶۰ نفر از همکاران و نیروهای پیمانکاری که اختلاف حساب و یا انتظاراتی با کارفرمایی خود داشتند در این تجمع حضور یافتند که خواسته‌های آن‌ها به‌طور پراکنده شامل طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حقوق پرسنل پیمانکار شنیده می‌شد و این موضوع حل و فصل شد.
    مدیرعامل ایزوایکو در رابطه با تغییرات مدیریتی در این مجتمع بیان کرد: تغییر و تحول در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی روندی عادی و طبیعی است، بنابراین هر کدام از مدیران در مدت خدمت خود با تغییرات شغلی مواجه خواهند شد. عدم پیش‌بینی، عدم اطلاع‌رسانی و عدم واکنش در روز تجمع توسط فرد مسئول، باعث شد در تصمیم تغییر مدیر مربوطه به قطعیت برسم.
    مدیرعامل ایزوایکو با تأکید بر اینکه این مجتمع صنعتی از زمان مسئولیت بنده تاکنون استخدامی نداشته است، بیان کرد: از زمان مسئولیت من، این مجتمع استخدامی نداشته است و با رایزنی موفق شدیم مجوز استخدامی از سازمان استخدامی کشور را اخذ کنیم و در قبال دو نفر بازنشسته، یک نفر نیرو استخدام شود. همه جا گفته شده که من نیرو غیربومی استخدام کردم، این موضوع کذب است و تنها ۳ نیرو دانش‌آموخته کشتی‌سازی بندرعباس را دعوت به کار کردم که سال‌ها در بندرعباس زندگی می‌کنند و اولویت ما در استخدام با نیروهای بومی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.