حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • بر بازار مسکن نظارت نیست
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۲
    شناسه : 2973
    بازدید 1295
    6
    دریانیوز// نبض بازار مسکن در دستان مافیا، دلالان و برخی سازندگانی است که می خواهند به سودهای بادآورده دست یابند و متاسفانه هیچگونه نظارتی در این بخش وجود ندارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نبض بازار مسکن در دستان مافیا، دلالان و برخی سازندگانی است که می خواهند به سودهای بادآورده دست یابند و متاسفانه هیچگونه نظارتی در این بخش وجود ندارد و این قشر از فضای مجازی و اپلیکیشن های مختلف برای بازارگرمی استفاده می کنند وقیمت های حبابی را در سایت‌ها و اپلیکیشن ها اعلام و قیمت سازی می کنند.

    چند سال قبل قیمت گذاری مسکن و خودرو در این بخش و سایت ها و اپلیکیشن ها توسط دستگاه قضایی ممنوع شد که در شرایط فعلی نیز ضرورت دارد این ممنوعیت تمدید شود تا از قیمت سازی های حباب گونه جلوگیری شود. از طرفی دیگر نیاز است دلالان حوزه مسکن شناسایی و برخورد قاطع با آنها صورت گیرد. در سال گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان قیمت ساخت مسکن در ساختمان ها را به ازای طبقات ساخت اعلام کرد که بررسی ها نشان می دهد بین قیمت ساخت و فروش فاصله زیادی وجود دارد و به همین دلیل هم قیمت مسکن حبابی شده و بسیاری از اقشار از فایل خرید مسکن حذف شده اند.

    درصورتیکه بایستی سازوکاری اندیشیده شود تا املاکی که ساخته می شود با سود معقول به فروش گذاشته شود و سازندگان نتوانند برای افزایش قیمت با برخی از مشاوران املاک تبانی کنند ویا خودشان دفاتر مشاور املاک بزنند ویا دفتر فروش دایر کنند و قیمت ها را خودشان تعیین کنند و ضابطه ای در این حوزه مشاهده نشود. از طرفی دیگر بایستی قیمت‌گذاری املاک بصورت منطقه ای توسط اتحادیه مشاور املاک و دستگاه های متولی مسکن و دستگاه های نظارتی صورت پذیرد واعلام عمومی شود تا مردم نیز اطلاع یابند که قیمت مسکن و حتی رهن و اجاره در هر منطقه ای بایستی چه میزان باشد و نیاز است تدابیری اندیشیده شود تا املاکی که با قیمت های نامتعارف و حبابی معامله می شوند، در دفاتر ثبت اسناد ثبت نشوند وانتقال سند صورت نگیرد. همچنین نیاز است املاک احتکار شده نیز شناسایی و با اخذ مالیات از خانه های خالی و… این املاک عرضه شوند و با محتکران مسکن برخورد جدی شود.

    در شهر بندرعباس که متاسفانه از متقاضيان مسکن در مهرماه سال گذشته در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام صورت نگرفت و پس از اعتراضات بسیار، از نیمه تیرماه سال جاری از متقاضيان ثبت نام شد، ضرورت دارد پروژه های مسکن نیز سریعتر وارد فاز اجرا شوند تا مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند و از طرفی دیگر مافیای مسکن فرصت کمتری را برای جولان داشته باشند. البته نیاز است دستگاه های نظارتی با مافیای مسکن و شخصیت‌های حقیقی وحقوقی که در حبابی شدن قیمت مسکن ورهن واجاره وتاخیر در اجرای طرح جهش تولید مسکن در بندرعباس نقش داشته اند، برخورد شود. از امام جمعه محترم بندرعباس نیز که به موضوعات اجتماعی واقتصادی، آسیب های اجتماعی و مشکلات مردم در خطبه های نماز جمعه و جلسات می پردازند، قدردانی می شود وانتظار می رود از مسئولان با جدیت بخواهند مشکلات حوزه مسکن را رسیدگی وبر این بخش نظارت داشته باشند و با متخلفان، مافیا، دلالان و سازندگانی که در گرانی مسکن نقش دارند، برخورد قانونی صورت گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.