حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برخوردهای قانونی در حوزه مسکن عملیاتی شود
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
    شناسه : 8369
    بازدید 1191
    12
    دریانیوز//درحالیکه اعلام شده بود سقف افزایش اجاره در کلان شهرها 25درصد ودر سایر شهرها 20 درصد می باشد، اما متاسفانه برخی از صاحبخانه ها اجاره ها و پول پیش (ودیعه) را تا چند برابر نیز افزایش داده اند و درصورت عدم تمدید مستاجر با نرخ پیشنهادی شان، از مستاجر می خواهند ملک را تخلیه نموده تا به شخص دیگری اجاره دهد که همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای مستاجران شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//درحالیکه اعلام شده بود سقف افزایش اجاره در کلان شهرها ۲۵درصد ودر سایر شهرها ۲۰ درصد می باشد، اما متاسفانه برخی از صاحبخانه ها اجاره ها و پول پیش (ودیعه) را تا چند برابر نیز افزایش داده اند و درصورت عدم تمدید مستاجر با نرخ پیشنهادی شان، از مستاجر می خواهند ملک را تخلیه نموده تا به شخص دیگری اجاره دهد که همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای مستاجران شده است.

    متاسفانه بدلیل عدم ساخت مسکن و اجرا نشدن هیچ طرح مسکنی در هشت ساله دولت سابق و اجرای کند طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم و کارشکنی و اختلالاتی که در این بخش ایجاد شده است، روند ساخت وساز و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سختی پیش می رود و در شهری مانند بندرعباس همچنان منتظر الحاق اراضی مورد نیاز هستند و همین سوءمدیریت ها باعث افزایش قیمت مسکن ورهن واجاره شده است و افرادی هم که خواستند ملک شان را تبدیل به احسن کنند، بدلیل قیمت های حبابی ونامتعارف، نتوانستند ملک جدید بخرند و خانه اولی های مصرفی تقریبا از فایل های خرید حذف شده اند و خرید وفروش های ملک بیشتر برای سرمایه گذاری است.

    در این شرایط و حباب در قیمت ملک و اجاره بها، بسیاری از مستاجران نیز مجبور شده اند به حاشیه شهرها و روستاها بروند و حاضر به اجاره کردن خانه ها بصورت مشترک، پشت بام خوابی، کانکس خوابی، چادرخوابی، کوچه خوابی و… شده اند که بایستی تدبیری اساسی اندیشیده شود. از آن طرف بایستی با کسانی که مصوبه ۲۵ و۲۰ درصد افزایش اجاره بها را رعایت نمی‌کنند، برخوردهای قانونی صورت گیرد.

    البته تا افزایش تولید مسکن و اخذمالیات از خانه های خالی صورت نگیرد، بطور حتم افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب قیمتی و بروز تخلفات در حوزه مسکن خواهد شد و مستاجران و بی خانمان ها برای تامین مسکن مناسب با چالش اساسی مواجه شده و برخی برای زندگی در زیر سقف ایمن و با آسایش و آرامش با مشکل مواجه می شوند.

    در این شرایط بایستی نظارت بیشتری بر حوزه قیمت مسکن و اجاره ها وجود داشته باشد. البته مسئولان از برخورد جدی با مشاوران املاکی که سقف اجاره را رعایت نکرده اند، خبر داده اند که اگر عملیاتی شود، بی تاثیر نیست. وزیر راه وشهرسازی گفته است که گشت های تعزیراتی با مشاوران املاکی که سقف اجاره را رعایت نکرده اند، برخورد جدی می کند.

    مهرداد بذرپاش ، درباره خبر خوش به مستاجران گفت: گشت های تعزیراتی در حوزه مسکن به ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه های مشاوران املاک فعال شده و بنگاه های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند یا فاقد کد رهگیری باشند، جریمه و برخورد می شود. او گفت: تعدادی از بنگاه های مشاور املاک به دلیل رعایت نکردن سقف اجاره ها یا ثبت نکردن کد رهگیری مشمول جریمه های تعزیراتی شدند.به گفته وزیر راه وشهرسازی، هیچ معاملات مسکنی نباید مصون از گرفتن کد رهگیری باشد.

    ما به عنوان دولت وقتی می توانیم رصد کنیم که نظام معاملات مسکن در سامانه های املاک و مستغلات ثبت شده باشد و عدم گرفتن کد رهگیری تخلف بزرگی محسوب می شود که اثرات عدم رعایت مقررات از جمله کد رهگیری به مردم باز می گردد.او می گوید: ما به عنوان دولت در این بخش ضعف های جدی داریم، اما منتظر نمانده ایم و اقدامات و همکاری زیادی با دستگاه های مختلف در این بخش از جمله تعزیرات ، سازمان امور مالیاتی و بخش های مختلف انجام داده ایم.

    وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه روش های اساسی و پایه ای برای حل مشکل مسکن و سوداگری انجام شده است، گفت: در این بخش با رسمیت یافتن اسناد رسمی و غیر قانونی شدن اسناد عادی مشکلات حل می شود که براین اساس ما به عنوان دولت پیگیر اساسی برای ثبت اسناد رسمی و نامعتبرشدن اسناد عادی هستیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.