حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • برای سیلندر فروشان کارتخوان نانوایی ها طراحی کنید
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۲۷
    شناسه : 7975
    بازدید 1280
    8
    دریانیوز// یکی از مواردی که در این سال ها مردم همواره از آن گلایه مند بوده اند وبارها خودم نیز شاهد بوده وبه مسئولان مربوطه نیز اعلام کرده و در این رسانه وسایر رسانه ها به آن پرداخته شده است، اضافه دریافتی است که در مراکز مجاز ورسمی عرضه سیلندر از مشتریان صورت می گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از مواردی که در این سال ها مردم همواره از آن گلایه مند بوده اند وبارها خودم نیز شاهد بوده وبه مسئولان مربوطه نیز اعلام کرده و در این رسانه وسایر رسانه ها به آن پرداخته شده است، اضافه دریافتی است که در مراکز مجاز ورسمی عرضه سیلندر از مشتریان صورت می گیرد.

    این وضعیت تا چند سال قبل که در مراکز توزیع سیلندر پول نقد دریافت می شد و بعد از آن که با کارتخوان، هزینه دریافت می شود، اما برخی از آنها مبالغ بیشتر از نرخ مصوب را از مشتریان دریافت می کنند و همواره جروبحث بین مشتری و مراکز توزیع سیلندر وجود دارد و برخوردها نیز گویا بازدارنده نیست.

    البته سختی کار و سود وکارمزد اندک در این بخش و… را برخی از توزیع کنندگان سیلندر، دلیل افزایش قیمت دریافتی و درواقع اضافه دریافتی مازاد بر نرخ مصوب عنوان می کنند که این توجیه منطقی نیست و بایستی این موضوع از جیب مصرف کننده و مردم جبران نشود.

    در مراکز غیررسمی توزیع سیلندر که در خانه ها و کوچه ها و معابر سیلندر توسط افرادی به فروش می رسد که قیمت ها را گاهی تا حدود دو و سه برابر نرخ مصوب بخصوص در ایامی که کمبود سیلندر وجود دارد، بفروش می رسد و هیچ نظارتی هم بر این بخش نیز وجود ندارد و گهگاهی شاهد حوادثی بوده ایم.اما در حال حاضر بحث مان در گام نخست بر سیلندر فروشی های مجازی است که نرخ مصوب را رعایت نمی کنند که پیشنهاد می کنیم متولیان مربوطه برای این مراکز عرضه کننده سیلندر، کارتخوان هایی را مانند کارتخوان های نانوایی ها طراحی و برنامه ریزی نموده که نرخ مصوب سیلندر از مشتریان با کارتخوان کسر شود و این مراکز نتوانند مبالغ بیشتری را از کارت مشتریان کسر کند.

    در حال حاضر که قیمت سیلندر گاز ۱۱ کیلویی ۲۲۵هزار ریال می باشد، کارتخوان ها بایستی همین مبالغ را در حافظه داشته باشد و مشتری فقط تعداد سیلندر را انتخاب کند و هزینه را پرداخت نماید تا از بگومگوها و جروبحث های بین مراکز عرضه سیلندر و مردم کاسته شود. از طرفی دیگر بایستی اشتراک پذیری توسط شرکت های توزیع سیلندر گاز افزایش یابد و خودروهایی نیز که سیلندر را به درب منزل مشترکان می برند، نیز همین کارتخوان ها را داشته باشند تا مشتریان بتوانند بدون پرداخت هزینه اضافه، نرخ مصوب سیلندرها را پرداخت نمایند.

    از طرفی دیگر حال که در صدها مکان غیررسمی و غیرمجاز سیلندر گاز توزیع شده و با قیمت های گزاف به مردم فروخته می شود و این سیلندرها را نیز خودروهای حمل سیلندر از شرکت های توزیع به این افراد تحویل می دهند، حداقل کاری که متولیان مربوطه می توانند انجام دهند، این است که آنها را ساماندهی نموده و موظف نمایند سیلندر را با نرخ مصوب بفروشند و از فعالیت سیلندر فروشانی که حاضر به ساماندهی و شناسنامه دار شدن و رعایت موارد ایمنی نیستند، جلوگیری شود.

    بیشتر اوقات کمبود سیلندر در مراکز رسمی عرضه سیلندر وجود دارد که بخشی از کمبود بدلیل تحویل سیلندر به مراکز غیررسمی و خانه های سیلندر فروشی است وبخشی هم به دلیل استفاده خودروهایی است که مخزنی را در خودرو نصب کرده واز گاز این سیلندرها استفاده می کنند که در این حوزه نیز بارها نوشته ایم که بهتر است جایگاه های گاز ال پی جی مانند سی ان جی در شهرهای مختلف استان و بخصوص بندرعباس راه اندازی شود تا خودروها از گاز خانگی و سیلندرهای گاز استفاده نکنند تا منجر به کمبود سیلندر و بروز مشکل برای تامین سیلندر گاز شهروندان نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.