حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2964 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازیگران و اهداف دشمنان در اغتشاشات
    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۶
    شناسه : 5141
    بازدید 1509
    8
    باگذشت زمان ابعاد بیشتری از اغتشاشات اخیر مشخص می شود و مردم دشمنان واقعی کشور و نظام را بهتر می شناسند. دشمنانی که هر روز با شیوه های مختلف تلاش در ناامنی کشور دارند و مردم البته با هوشیاری، با آنها همراهی نمی کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: باگذشت زمان ابعاد بیشتری از اغتشاشات اخیر مشخص می شود و مردم دشمنان واقعی کشور و نظام را بهتر می شناسند. دشمنانی که هر روز با شیوه های مختلف تلاش در ناامنی کشور دارند و مردم البته با هوشیاری، با آنها همراهی نمی کنند. بعد از بیانیه های وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، وزیر اطلاعات نیز در مصاحبه ای به ابعاد دیگر این اغتشاشات و سناریوهای پشت پرده و اقدامات صورت گرفته پرداخت. ایشان در خصوص بازیگران این اغتشاشات نیز گفته است:ما با چند دسته از بازیگران مواجه هستیم. رژیم صهیونیستی که حسابش مشخص است و نیازی به بحث ندارد. این رژیم در موضع متخاصم تاکنون غلط‌هایی کرده است (که در بوق و کرنا کرده‌اند) و پاسخ‌های سهمگینی دریافت کرده (که با تمام توان لاپوشانی نموده است). از این پس نیز دریافت خواهد کرد.در مورد رژیم آمریکا، افزون بر همه‌ی دشمنی‌ها و خسارت‌ها و ضرباتی که مستقیم و غیرمستقیم به ملت ایران وارد کرده (که داستان مثنوی هفتاد من است)، این رژیم تروریستی رسماً قاتل سردار بزرگ مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. آن‌هم نه در جبهه‌ی رویارویی مستقیم آن سردار با عوامل نیابتی آمریکا همچون داعش، بلکه خارج از میدان جنگ و در شرایطی که میهمانِ کشور ثالث بوده، به زبونانه‌ترین، ناجوانمردانه‌ترین و تروریستی‌ترین وجه ممکن او را ترور کردند. این موضع آمریکایی رو به افول در برابر ایرانِ قوی است. من به یقین و با قاطعیت می‌گویم که آمریکا یارای جنگ رو در روی نظامی با ما را ندارد و لذا یا در هیأت یک گروهک تروریستی در می‌آید و رسماً ترور می‌کند (و البته پاسخِ دندان شکن، آشکار، جوانمردانه و نظامی می‌گیرد). یا به پشت صحنه می‌رود و به جنگ‌های ترکیبی و نرم و تحریک این و آن رو می‌آورد، که در این صورت نیز همیشه پاسخ‌ گرفته و زین پس نیز خواهد گرفت.اما در مورد انگلیس خبیث، حساب انگلیس به‌عنوان کشوری که بر اساس خوی روباه پیر هیچ‌گاه دست از شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایران برنداشته است متفاوت است. در حال حاضر، رسانه‌هایی در خاک انگلیس، به دنبال ایجاد و گسترش اغتشاش در ایران بوده و هستند. این رسانه‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر، پا را از حوزه راهبری اغتشاش فراتر نهاده و به دنبال سازماندهی حرکت‌های ایذایی و تروریستی در کشور هستند.

    این اقدامی است که کشور انگلیس آن را شروع کرده است. در گذشته، بارها و بارها ایران مانعی برای اقدامات تروریستی علیه کشورهای اروپایی بوده است، ولی انگلیس و برخی کشورهای اروپایی در مقابل از هیچ‌گونه دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند. بی‌تردید ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود؛ ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.متأسفانه دولت انگلیس که شبکه‌های ماهواره‌ای بی‌بی‌سی و اینترنشنال تحت حمایت او و در چارچوب رسانه‌ای او فعالیت دارد، امروز نقش تروریستی گرفته و این موضوع عبور از خطوط قرمز امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. در همین‌جا می‌گویم که شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل و دست‌اندرکاران این سازمان تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و من‌بعد، هر نوع فعالیت و ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.اما در مورد سعودی می‌گویم که سرنوشت ما و دیگر کشورهای منطقه به دلیل همجواری، به هم گره خورده است. از نظر ایران، هرگونه بی‌ثباتی در کشورهای منطقه تسری‌یابنده است و هر گونه بی‌ثباتی در ایران، قابل تسری به کشورهای منطقه است. کشورهای دور دست بی‌ثبات کننده منطقه هستند. سنگ‌اندازی به سوی ایران قدرتمند از سوی کشورهایی که در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند، معنایی جز عبور از مرزهای عقلانیت به تاریکی حماقت ندارد.

    جمهوری اسلامی ایران تاکنون با عقلانیت استوار، صبر راهبردی در پیش گرفته است، ولی هیچ تضمینی برای تداوم این صبر راهبردی در صورت تداوم دشمنی نمی‌دهد. بی‌تردید، اگر اراده جمهوری اسلامی ایران به مقابله به مثل و مجازات این کشورها تعلق بگیرد، کاخ‌های شیشه‌ای فروخواهند پاشید و این کشورها روی ثبات و پایداری را نخواهند دید.البته در سازماندهی و اجرا دست رژیم صهیونیستی آشکارتر بود. در ساماندهی تبلیغات دست روباه انگلیسی واضح‌تر بود. در هزینه‌کردن دست رژیم سعودی را به عیان می‌دیدیم تا آن‌جا که در نمایش منحط برلین که سلطنت‌طلبان و منافقین و تجزیه‌طلبان و گروه‌های منحرف جنسی جمع شده بودند، کل حمایت مالی این پروژه در حوزه‌ی تبلیغات، فضاسازی، پوشش صوتی و تصویری و اجاره‌ی تجهیزات پیشرفته برای تصویربرداری هوایی از تجمع و ارائه تسهیلات برای حضور پرتعداد و منسجم خبرنگاران و غذاهای توزیع شده و… جملگی با هزینه‌ی رژیم بَدَوی سعودی صورت گرفت. ما برای این داعیه سند داریم.اگر بخواهیم هدف اصلی دشمنان اصلی را بگوییم صریحاً دشمن به‌دنبال «پروژه‌ی ویران‌سازی» ایران است، دقیقاً طبق مدلی که در سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و یمن اجرا کردند، اما در «ایران قوی» و برای «درخت تناور انقلاب اسلامی» نه توانستند و نه هرگز خواهند توانست.حداقل از ابتدای سال جاری، دشمن در مقاطع مختلف نظیر روز معلم یا همزمان با مردمی‌سازی یارانه‌ها یا روز حجاب و عفاف، برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش‌های گسترده‌ای کرده است که ضربات وارده به تیم‌های تروریستی متعدد در مناطق مرزی یا آن‌سوی مرز و نیز خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان از نمونه‌های بارز آن است؛ در همین اغتشاشات، طبق آخرین آمار، قریب به ۱۰۰ تن از عناصر وابسته به منافقین، بیش از ۱۵۰ نفر از عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی کردی و سایر گروه‌های تروریستی دستگیر شده‌اند.

    در برخی از کیس‌ها عناصری که علاوه بر هدایت میدانی در اغتشاشات؛ تحت ارتباط با خارج از کشور اقدام به اختفای سلاح جنگی و مهمات (تی‌ان‌تی) کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند و جالب‌تر این‌جاست که پس از دستگیری بعضی از این عناصر، شبکه رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی موضوع دستگیری این افراد را تحت رصد قرار داده است.اما باید اشاره داشت که بحمدالله امروز جامعه‌ی اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اشراف عظیمی دارد که دشمنانش را در تمام دنیا تحت تعقیب قرار می‌دهد. امروز که خدمت شما هستیم، حداقل شش نفر از عناصر و سرکردگان گروهک‌های تروریستی ضدملت با طراحی و هوشمندی دستگاه اطلاعاتی دستگیر و از نقاط مختلف دنیا برای پاسخ‌گویی به جنایات‌شان به تهران منتقل شده‌اند. از اعضای اصلی گروهک‌های تجزیه‌طلب تا ضددین و وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی رژیم غاصب و رژیم آمریکا. ضمن اینکه هم اکنون یکی از سرکردگان گروه‌های تروریستی که مجری پروژه تجزیه‌طلبی بوده در اختیار وزارت اطلاعات می‌باشد که جزییات آن اخیراً رسانه‌ای شد.

    (مستند ژنرال)امنیت در جمهوری اسلامی ایران برای مردم و مبتنی بر مردم است. یکی از قواعد ماندگاری و جذابیت الگوی جمهوری اسلامی ایران، ابتنای آن بر رأی و خواست عموم مردم است. استقلال و امنیت نیز در ایران مبتنی بر خواست و رأی مردم است. این مردم هستند که امنیت کشور را در بستری از ناامنی‌ها که دور تا دور ایران را فراگرفته حفظ و حراست می‌کنند. هر کنشگر ضدامنیتی قبل از این‌که با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، مو‌اجه باشد، اول باید از سد محکم و مستحکم مردم عبور کند. امروز با افتخار می‌توانیم ادعا کنیم که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، از مردم و برای مردم‌اند و هر تحلیلی که در آن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را جدای از مردم فرض بگیرد و تصور کند، تحلیلی اشتباه و به دور از واقعیت است. امروزه مردم پشتوانه استواری تار و پود امنیت کشور هستند و باید اذعان کرد که نقش اول در تأمین امنیت به دست مردم است. همچنانکه اعلام کردیم، بازداشت دیگر عوامل عملیاتی و پشتیبانی حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام با همکاری هوشمندانه، شجاعانه و ستودنی مردم صورت گرفت. باور داریم که حوادث تلخ روزهای گذشته توسط شبکه‌های پیچیده سازماندهی شده‌اند، ولی پیاده نظام دشمنان خارجی، عده‌ای فریب‌خورده و ناآگاه‌اند که فاقد بینش و قدرت تشخیص لازم و درست هستند.

    مقابله و برخورد با این لایه‌های سطحی و ناآگاه، نه سخت و دشوار و نه هدف و برنامه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بوده است. هدف دستگاه اطلاعاتی، راهبری طیف‌های فریب‌خورده و آگاه‌سازی آن‌ها در برخورد با واقعیت‌ها از یک طرف و مصون‌سازی جامعه از توطئه‌ها از سوی دیگر است. دستگاه‌های اطلاعاتیِ منسجم، هماهنگ و همدل کشور با وجود بروز خشونت‌های زیاد و با وجود ارائه آموزش‌های اقدامات تروریستی از طریق رسانه‌های دشمن، به دنبال ارتقاء سطح امنیت و مصون‌سازی جامعه‌اند. فرآیند مصون‌سازی جامعه مستلزم درجه‌ای از بینش است که طبق آن آگاهی‌های کاذب از منشأ و مصدر کشورهای متخاصم بی‌اثر می‌شود. بر اساس این بینش است که هر پارسی-گویی و هر رسانه فارسی‌زبانی لزوماً ایرانی و ایران دوست نیست .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.