حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2995 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازماندگان از تحصیل را به مدارس برگردانید
    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۲۸
    شناسه : 5123
    بازدید 1325
    8
    در حالیکه در سال های گذشته دانش آموزان هرمزگانی بیشتر بدلیل دوری مدرسه یا نبود سرویس مدارس بخصوص در مناطق روستایی و صعب العبور مانند بشاگرد و کوهشاه و... ترک تحصیل می کردند والبته تعداداندکی هم بدلیل مشکلات مالی ترک تحصیل می کردند ،اما با شیوع کرونا برخی از دانش آموزان نتوانستند تبلت، تلفن، کامپیوتر و.... برای آموزش مجازی تهیه کنند و بعضی از آنها ترک تحصیل کردند و امسال دانش آموزان زیادی هم بدلیل هزینه های بالای تحصیل از جمله لباس، کیف و کفش، نوشت افزار و.... ترک تحصیل کردند و بارها این موضوع را اعلام کرده ایم که متاسفانه اقدام مناسبی صورت نگرفت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در حالیکه در سال های گذشته دانش آموزان هرمزگانی بیشتر بدلیل دوری مدرسه یا نبود سرویس مدارس بخصوص در مناطق روستایی و صعب العبور مانند بشاگرد و کوهشاه و… ترک تحصیل می کردند والبته تعداداندکی هم بدلیل مشکلات مالی ترک تحصیل می کردند ،اما با شیوع کرونا برخی از دانش آموزان نتوانستند تبلت، تلفن، کامپیوتر و…. برای آموزش مجازی تهیه کنند و بعضی از آنها ترک تحصیل کردند و امسال دانش آموزان زیادی هم بدلیل هزینه های بالای تحصیل از جمله لباس، کیف و کفش، نوشت افزار و…. ترک تحصیل کردند و بارها این موضوع را اعلام کرده ایم که متاسفانه اقدام مناسبی صورت نگرفت. چند روز قبل وزیر آموزش و پرورش برای چندمین بار اعلام کرد که دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه برمی گردند. ایشان گفت که مدیران و مسئولان آموزش و پرورش مناطق و مدارس این دانش آموزان را شناسایی کرده و به مدرسه برمی گردانند. در استانی مانند هرمزگان که ازیک طرف قطب تجارت و اقتصاد کشور است واز طرفی در فقر وفلاکت و محرومیت، بیکاری و گرانی صدرنشین استان‌های کشور است، دانش آموزان زیادی در مناطق مختلف ترک تحصیل کرده اند و برخی هم که به سختی در مدرسه ثبت نام کرده اند، توان تامین لوازم مورد نیاز مدرسه را ندارند و نیاز به حمایت دارند.

    دانش آموزانی حتی توان پرداخت هزینه کتاب و بیمه و… را نداشته و گاهی مدرسه نمی روند. گرچه اعلام شده که تحصیل رایگان است، اما در واقع اینگونه نیست و وسایل مدرسه به عنوان کالاهای لوکس و مدرسه به عنوان مکان لوکس برای برخی تبدیل شده که برایشان دست نیافتنی شده است. با توجه به سیاست فرزندآوری کشور، نیاز است مشکلات دانش آموزان برای تحصیل و کمبود مدرسه ومعلم و… در استان برطرف شود تا اینکه خانواده ها نگرانی برای تحصیل فرزندشان در حال و آینده و فرزندآوری نداشته باشند. انتظار می رود همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که بر اساس اطلاعات ثبت احوال، تمام دانش آموزانی که در مدارس کشور ثبت نام نشده اند را شناسایی می کنند وبه مدرسه برمی گردانند، در هرمزگان نیز این موضوع با جدیت پیگیری و عملیاتی شود و تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه برگردند. بایستی این موضوع زودتر محقق شود، زیرا حدود دوماه از سال تحصیلی گذشته و جبران این مدت و عقب‌ماندگی آن به راحتی میسر نمی شود. نباید هیچ دانش آموزی بدلیل فقر ونداری خانواده ها از تحصیل محروم شود.

    همچنین ضرورت دارد توزیع شیر و بسته های غذایی در مناطق حاشیه ای و روستایی و… نیز اجرایی شود، زیرا بسیاری از دانش آموزان بدون صبحانه و غذاخوردن به مدرسه می روند. از طرفی دیگر با توجه به شیوع کرونا وآنفلوآنزا ضرورت‌ دارد ماسک هم در این مدارس توزیع شود، زیرا بسیاری از خانواده ها که توان تهیه مواد غذایی را ندارند، بطور حتم خرید ماسک هم از برنامه زندگی شان حذف می شود وبه همین دلیل میزان شیوع این بیماری ها در مدارس بالاست وبه خانواده ها نیز منتقل می شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.