حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • بازدید سرپرست منابع طبیعی بندرخمیر از سازه آبخیزداری روستای کِرمران
    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۷
    شناسه : 2079
    بازدید 1789
    8
    سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر از سازه آبخیزداری روستای کِرمران بازدید کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر از سازه آبخیزداری روستای کِرمران بازدید کرد. به گزارش خبرنگار دریا ؛ حسن کشت‌گر سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر به همراه عزیزی رییس مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و شمسایی دهیار روستای کِرمران از پروژه آبخیزداری این روستا بازدید کردند.کشت‌گر در این بازدید گفت: استان هرمزگان یک استان گرم و کم آب است و ساخت سازه‌های آبخیزداری تاثیر زیادی در کاهش تنش‌های آبی و تقویت سفره‌های زیرزمینی دارد. وی خاطرنشان کرد: استفاده از خیرین در بخش‌های مختلف منابع طبیعی تاکنون کمک زیادی به این اداره کرده‌است.

    کشت‌گر ادامه‌داد: خیرین تاکنون در هرمزگان و شهرستان بندرخمیر سازه‌های آبخیزداری زیادی اجرا کرده‌اند و این سازه‌ها کمک شایانی به منابع طبیعی استان نموده‌اند.سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر اظهار کرد: برای ساخت این سازه در روستای کرمران، شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.رئیس مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این بازدید گفت: استان هرمزگان دارای ظرفیت زیادی برای ساخت سازه‌های آبخیزداری است که می‌تواند به منابع طبیعی استان کمک کند. عزیزی عنوان کرد: در برخی مناطق استان، این قابلیت وجود دارد که با احداث یک سازه آبخیزداری، آب مورد نیاز یک تا دو سال آن منطقه را تامین نماید.وی خاطرنشان کرد: مردم روستای کرمران در زمینه تامین آب با مشکلات زیادی روبرو بودند که با احداث این سازه می‌تواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد.

    دهیار روستای کرمران نیز در این بازدید اظهارداشت: روستای کرمران دارای ۱۶۵ خانوار است که بخش عمده ای از آن‌ها دام داشته و نیاز مبرمی به آب دارند. شمسایی افزود: بسیاری از خانواده‌ها دام‌های خود را به چرا می‌برند و مجبورند ظهر به دلیل نبود آب، دام‌های خود را به روستا برگردانند که با ساخت چنین سازه‌هایی می‌توان این مشکل مرتفع شود.وی گفت: سازه‌ای که ساخته شده‌است دارای حوضچه‌ای است که اگر آب داشته باشد می‌تواند پرندگان و حیواناتی که در کوه‌های اطراف زندگی می‌کنند از این آب استفاده کنند. شمسایی در پایان عنوان کرد: با همکاری نهادهایی مانند منابع طبیعی، آب و فاضلاب و اداره محیط زیست شهرستان می‌توانند حوضچه این سازه را برای آب خوردن این جانداران پر کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.