حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اگر وعده های وزیر اقتصاد  محقق شود…
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۰۳
    شناسه : 7155
    بازدید 1271
    18
    دریانیوز// بطور حتم برچیده شدن بخشنامه‌های متعدد و گاهی متناقض و غیرضرور و غیرکارشناسی باعث خواهد شد بخش زیادی از دغدغه های فعالان اقتصادی برطرف می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در هفتاد و پنجمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که در اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، چندین موضوع قابل توجه است.
    نکته اول اینکه در یکی دو سال اخیر همواره دغدغه‌های فعالان اقتصادی هرمزگان در جلساتی که به همت اتاق بازرگانی استان برگزار شده است، به اطلاع مسئولان استانی و کشوری رسانده شده است و بیشتر مواردی که در جلسه اخیر نیز با حضور وزیر اقتصاد بیان شد را در جلسات قبل نیز شنیده بودیم و این موضوع نشان می دهد که گویا عزم جزمی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی آنطور که انتظار می‌رفت وجود نداشته وحال که وزیر اقتصاد با قاطعیت اعلام کرد که خروجی این جلسه، مصوباتی را برای رفع مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان به همراه دارد وبرخی موارد را از طریق سایر وزارتخانه ها و هیئت دولت پیگیری خواهد نمود که بایستی منتظر ماند تا در هفته های آتی نتایج این نشست مشخص شود.
    برخی از مواردی که در این جلسه مطرح شد را وزیر اقتصاد اطلاع نداشت و برخی موارد را خود وزیر، طنز می خواند و تعجب می کرد که چنین مواردی در استان وجود دارد و این موضوع نشان می دهد برخی مشکلاتی که اعلام می شود، حتی مسئولان ارشد کشور اطلاع نداشته و باورشان نمی شود و ضرورت دارد این مشکلات و دغدغه‌ها بطور مرتب منعکس شود و جا دارد از اتاق بازرگانی استان تشکر شود که از هر فرصتی برای اعلام دغدغه‌های تجار و فعالان اقتصادی استان در تمام سطوح به مسئولان استفاده می کند که قبل از این سابقه نداشته است.
    وزیر اقتصاد در این جلسه اذعان داشت که بطور متوسط در هر روز کاری یک بخشنامه صادر شده است و این بخشنامه‌های مکرر فعالان اقتصادی را غافلگیر کرده است و امسال ۲۷۰ بخشنامه صادر شده است. همین بخشنامه های خلق الساعه در دولت قبل و دولت فعلی یکی از بزرگترین دغدغه ها و نگرانی‌های فعالان اقتصادی در کشور بوده است که وزیر اقتصاد در این نشست وعده داد که از سال آینده از صدور چنین بخشنامه هایی جلوگیری خواهد نمود و فقط بخشنامه‌هایی صادر می شود که به امنیت ملی مرتبط باشد.
    بطور حتم برچیده شدن بخشنامه‌های متعدد و گاهی متناقض و غیرضرور و غیرکارشناسی باعث خواهد شد بخش زیادی از دغدغه های فعالان اقتصادی برطرف می شود. حالا باید دید این وعده آقای وزیر چه میزان محقق خواهد شد.همچنین ایشان وعده تمرکززدایی و افزایش اختیارات به استان‌ها را دادند که تحقق آن باعث افزایش تصمیم‌گیری‌ها و تسریع در تصمیم گیری و سیاستگذاری ها و رفع مشکلات در استان ها می شود که تحقق وعده‌های وزیر اقتصاد بطور حتم باعث انقلابی در رفع مشکلات اقتصادی در استان‌ها و بخصوص استان اقتصادی و مرزی هرمزگان خواهد شد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.