حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2975 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اقدام پسندیده مدیریت درمان تامین اجتماعی
    ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۲۱
    شناسه : 6442
    بازدید 1271
    9
    دریانیوز// سونوگرافی رایگان در 10 روز اول هر ماه و در بیمارستان خلیج فارس از ساعت 16 تا 20 و با ظرفیت 50 نفر در هر روز صورت می‌گیرد
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان با اشاره به راه اندازی سونوگرافی رایگان در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس، گفت : سونوگرافی رایگان در ۱۰ روز اول هر ماه     « به منظور رفاه حال مردم و در راستای کمک به موضوع جوانی جمعیت و اهمیت انجام سونوگرافی مادران باردار و نیز دیگر نیازهای تشخیصی، خدمات سونوگرافی در بیمارستان خلیج فارس ارائه می‌شود. سونوگرافی رایگان در ۱۰ روز اول هر ماه و در بیمارستان خلیج فارس از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و با ظرفیت ۵۰ نفر در هر روز صورت می‌گیرد.»

    این اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی اقدامی مثبتی است وبا توجه اینکه بیماران برای سونوگرافی هم بایستی هزینه زیادی را بپردازند وهم اینکه گاهی در نوبت مدت دار قرار می گیرند و… ، با این اقدام در بیمارستان خلیج فارس، مشکل بخشی از بیماران برطرف می شود. اما ضرورت دارد که هم مدت زمان و تعداد پذیرش سونوگرافی رایگان در این بیمارستان افزایش یابد و هم اینکه در سایر مراکز درمانی نظیر چنین اقدامی را شاهد باشیم.

    برخی مادران باردار که حتی با مشکلاتی برای خودشان و یا جنین شان هم مواجهند، اما بدلیل هزینه بر بودن غربالگری جنین، نمی توانند این غربالگری را انجام دهند که ضرورت دارد برای مادران باردار تدبیری اندیشیده شود تا بصورت رایگان بتوانند غربالگری را کامل انجام دهند ودر تمام شهرستان های استان این مهم محقق شود. متاسفانه بیماران محروم زیادی در استان هستند که برای انجام مراحل درمانی و یا تکمیل درمان با مشکلاتی مواجهند و نیاز به حمایت دارند.

    با توجه به اینکه هرمزگان صدرنشین استان‌های کشور در فقر وفلاکت، بیکاری و گرانی است؛ به‌همین دلیل بیشتر خانواده های روستایی و حاشیه نشین شهری در فقر مطلق بسر می برند و در تامین هزینه های زندگی و معیشت، پوشاک، درمان، تحصیل فرزندان و… با بحران جدی مواجهند و به سوء تغذیه و پازلی از انواع بیماری ها نیز مبتلا هستند و توان پرداخت هزینه های سنگین درمان را ندارند.

    با این شرایط ضرورت دارد که تدابیر لازم برای درمان بیماران محروم در استان اندیشیده شود و حداقل یک مجتمع درمانی تخصصی و فوق تخصصی خیریه برای بیماران محروم با مشارکت خیرین وصنایع در استان احداث شود تا مستضعفان استان از درمان محروم نباشند که صنایع وبنگاه های اقتصادی فعال در استان از جمله فولادکاوه کیش که وابسته به بنیاد مستضعفان می باشد، می توانند در این حوزه در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت عمیق و گسترده ای را داشته باشند تا مستضعفان هم از خدمات درمانی مناسبی برخوردار شوند و فرمایش رهبر معظم انقلاب در استان محقق شود که فرمودند : ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.