حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش نگرانی والدین از نسخه واحد حضوری شدن کلاس های درس
    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
    شناسه : 546
    بازدید 1848
    38

    یادداشت- دریانیوز// از هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس بصورت حضوری پس از تعطیلات نوروزی، برخی از خانواده ها از این موضوع اظهار رضایت و بیشتر خانواده های دیگر اظهار نگرانی کردند و مدارس بازگشایی شد که همچنان نارضایتی هایی وجود دارد و در روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    یادداشت- دریانیوز// از هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس بصورت حضوری پس از تعطیلات نوروزی، برخی از خانواده ها از این موضوع اظهار رضایت و بیشتر خانواده های دیگر اظهار نگرانی کردند و مدارس بازگشایی شد که همچنان نارضایتی هایی وجود دارد و در روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور و روز شنبه جمعی از والدین دانش آموزان با حضور در آموزش و پرورش هرمزگان و سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به کلاس های حضوری باتوجه به آماده نبودن شرایط لازم بهداشتی مدارس و اقلیم گرم آب و هوایی استان هرمزگان شدند.. گرچه بازدهی بیشتر آموزش ها در کلاس‌های حضوری را نمی توان کتمان کرد، اما بایستی با توجه به شرایط کرونایی، شرایط برگزاری کلاس ها بصورت حضوری نیز بطور کامل در محیط مدرسه و کلاس های درس فراهم شود تا والدین دغدغه ای در این بخش نداشته باشند.

    در استانی مانند هرمزگان که با کمبود مدرسه و کلاس درس و کلاس های شلوغ و… مواجه است و همچنین بسیاری از کلاس ها و مدارس هم فرسوده اند ونیاز به بازسازی دارند واز طرفی هوا گرم است و نمی توان هم کولر را روشن کرد وهم درب و پنجره را همزمان در کلاس های شلوغ باز نمود، بایستی تدابیری اندیشید که از بروز و شیوع کرونا و امیکرون که درصد شیوع بالاتری دارد، جلوگیری شود. شاید برگزاری کلاس های حضوری در کلاس‌های خلوت و روستایی ممکن باشد، اما در کلاس های شلوغ بطور حتم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی به راحتی ممکن نیست که همه دانش آموزان در کلاس حضوری بصورت همزمان حضور یابند و امکان شیوع کرونا در اینگونه کلاس ها افزایش می یابد که متاسفانه در روزهای اخیر اخباری از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان و… به گوش می رسد و از آن طرف شرایط کلاس‌های گرم وشلوغ برای برگزاری کلاس های حضوری آماده نیست. در این شرایط بایستی متولیان مربوطه و ستادکرونا به صراحت اعلام کند کلاس‌هایی که ۴۰،۵۰نفر و حتی کمتر و بیشتر دانش آموز در یک کلاس دارد و در شرایط عادی دانش آموزان بصورت فشرده کنار هم می نشستند، حال چگونه می‌خواهند تمام دانش‌آموزان را در هر کلاس بگذارد که یک ونیم متر از همدیگر از طرفین فاصله داشته باشند؟ آیا چنین برنامه ای شدنی است؟ آیا می خواهند دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده هایشان در باتلاق کرونا غرق شوند؟ از طرفی دیگر میزان استفاده از ماسک در ماه‌ها و هفته ها و روزهای اخیر با رفع ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی حتی در بین بزرگسالان بسیار کاهش یافته است، چطور می توان انتظار داشت دانش آموزان بطور کامل و ۱۰۰درصدی از ماسک استفاده کنند؟ چه نظارتی در این بخش وجود خواهد داشت؟ بسیاری از خانواده های محروم حتی توان خرید ماسک را ندارند و حتی برخی ماسک های یک بار مصرف را بارها شستشو داده و استفاده می‌کنند. آیا مدارس، ماسک مورد نیاز را در اختیار این دانش آموزان برای استفاده در مدرسه و منزل قرار خواهند داد؟ بسیاری از مدارس در حالت عادی با کمبود یا نبود مایع دستشویی، سرویس بهداشتی مناسب و… مواجه بودند؛ آیا می توان انتظار داشت که این موضوع و مشکل در این مدارس بخصوص در مناطق روستایی و حاشیه ای شهرها بطور کامل برطرف شده باشد؟نگرانی خانواده ها از بیمار شدن فرزندان شان باعث استرس بر والدین و دانش‌آموزان می شود. آیا واقعا مسئولان می توانند این نگرانی را از خانواده های دانش‌آموزان برطرف کنند؟ بازگشایی تمام مدارس بصورت حضوری و اجبار به اینکه دانش‌آموزان حتما باید در کلاس حضور داشته باشد و فراهم نبودن شرایط لازم برای حضوری بودن تمام مدارس در استانی مانند هرمزگان که در بخش های مختلف در محرومیت بسر می برد، ممکن است تبعات غیرقابل جبرانی داشته باشد که بایستی از بروز خسارات و تهدید سلامتی دانش آموزان و خانواده های شان جلوگیری شود و حضور حتی یک دانش آموز ناقل یا بیمار باعث بیمار شدن دانش آموزان دیگر مدرسه و مربیان و کارکنان مدارس و خانواده ها خواهد شد که بایستی به این موارد هم توجه داشت. انتظار می‌رود بگونه ای تصمیم گیری شود و مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا شود که دانش‌آموزان و والدین و جامعه فرهنگی از این تصمیمات متضرر نشوند.

    شاید یکی از راهکارها این است که اختیاراتی به ستادهای استانی و شهرستانی کرونا و حتی مدارس در این بخش داده شود تا با درنظرگرفتن تمام شرایط، در خصوص حضوری یا غیرحضوری برگزارشدن کلاس های درس و نحوه حضوری شدن کلاس ها تصمیم گیری شود.از طرفی دیگربرخی دانش آموزان در تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش مسافرت ها، دیدوبازدیدها، دورهمی‌ها، مراسمات عروسی و… به کرونا و امیکرون مبتلا شدند که حضور دانش آموزان بیمار و یا ناقل باعث سرایت این بیماری به سایر دانش آموزان شده و پیش بینی می شود با حضوری شدن کلاس های درس، موجی از بیماری در مدارس و خانواده‌ها را شاهد خواهیم بود و بایستی به اصول پیشگیرانه در این حوزه توجه نمود. دغدغه دیگر والدین در خصوص سرویس مدارس است که با حضوری شدن مدارس در یکی دو ماه باقی مانده از سال تحصیلی، والدین به چه نحوی فرزندان شان را به مدرسه بفرستند و سرویس‌های مدارس چه شرایطی را دارند؟ سرویس مدارس در شرایط عادی در استان با مشکلات و چالش هایی مواجه بودند و در یکی دو ماه باقیمانده از سال تحصیلی، شرکت‌های سرویس مدارس که غیرفعال بودند، چگونه فعال خواهند شد و سرویس های شان را ساماندهی خواهند نمود و در هر سرویس مدرسه چه تعداد دانش آموز باید باشندو هزینه ها چگونه خواهد بود(کرایه های سرویس مدارس را هرسال شورای شهر مصوب و فرمانداری تایید می کند) و… که این موارد باعث دغدغه والدین شده است و بطور حتم نمی توان سرویس های مدارس را در روزهای نخستین بعد از تعطیلات نوروزی ساماندهی نمود و نیاز به زمان زیادی دارد که بنظر می رسد چنین مواردی نیز در بازگشایی حضوری کلاس های درس مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

    این موضوعات و دغدغه های دیگر و ترس از ابتلای دانش آموزان به امیکرون و کرونا باعث شده است که برخی والدین تصمیم بگیرند از حضور فرزندان شان در کلاس‌های درس خودداری نمایند تا سلامت شان درمعرض خطر قرار نگیرد. متولیان مربوطه بایستی در این حوزه بگونه ای تصمیم گیری کنند تا برگزاری حضوری کلاس های درس به دور از اضطراب و نگرانی دانش آموزان و والدین شان باشد و باعث افزایش ابتلای دانش آموزان به کرونا و انتقال این بیماری در بین سایر اعضای خانواده و همچنین معلمان و کارکنان مدارس نشود و مدت زمان باقیمانده از سال تحصیلی نیز به خیر وخوشی وبدون اضطراب و استرس به پایان رسد. البته سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان تاکید کرده اند که از ظرفيت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری مدارس استفاده شود و امیدوارم به این توصیه و تاکید توجه و اجرایی شود و آموزش های مجازی تعطیل نشوند که متاسفانه در حال حاضر مدارس را مجبور کرده اند آموزش مجازی را کنار بگذارند و بایستی در این بخش تجدید نظر شود. نکته پایانی هم اینکه متولیان مربوطه بجای اینکه تلاش کنند از انتشار گلایه ها و دغدغه های والدین دانش‌آموزان درخصوص این مصوبه غیرکارشناسی ملی در رسانه ها جلوگیری کنند، بایستی دغدغه والدین وفرهنگیان را به مسئولان پایتخت نشین منعکس کنند. نکته حائز اهمیت این است که چرا مسئولان استانی طرح های ملی مانند طرح جهش تولید مسکن را در بندرعباس هنوز اجرایی نکرده اند، اما طرحی ملی بازگشایی مدارس را فوری اجرا کرده اند؟ طرح هائیکه به نفع مردم است چرا فوری اجرایی نمی شود؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.