حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولیدی هنرستان های هرمزگان
    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۴
    شناسه : 1983
    بازدید 1668
    6
    همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان صورت گرفت وزیر آموزش و پرورش در ۱۹ و۲۰ خردادماه سال جاری با هدف بررسی وضعیت آموزشی وتسریع در تکمیل فرآیند نیازهای این حوزه به هرمزگان سفر کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: وزیر آموزش و پرورش در ۱۹ و۲۰ خردادماه سال جاری با هدف بررسی وضعیت آموزشی وتسریع در تکمیل فرآیند نیازهای این حوزه به هرمزگان سفر کرد. در برنامه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان، نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولیدی هنرستان های هرمزگان از سوی یوسف نوری، افتتاح شد. یوسف نوری در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اهمیت نمایشگاه هایی که در این حوزه برگزار می شود، اظهار کرد: هنرستان ها می توانند یکی از مراکز تولید، مبتنی بر فناوری باشند و این نمایشگاه ها باعث ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و هنرآموزان می شود که این روحیه و تفکر را به آن ها القا می کند که می توانند نقشی در تولید فناورانه کشور داشته باشند. وی با اشاره به تولیدات خوبی که از دست سازه های دانش آموزان در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است، گفت: توسعه و افزایش زمینه های مهارتی دانش آموزان می تواند به توسعه اشتغال و رفع بیکاری در کشور کمک کند، به طوری که برخی از دست سازه های این نمایشگاه به مرحله تولید رسیده است و می تواند زمینه های اشتغال دانش آموزان را فراهم کند.

    وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم، بیان کرد: باید تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین همراه با توسعه آموزش های مهارتی همراه شود و تنوع رشته ها بر اساس طرح آمایش سرزمین و رشته های نوپا صورت گیرد و رشته های غیر کاربردی که در بازار کار جایگاهی ندارد، حذف شود.شایان ذکر است، در این نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان ۳۶ هنرستان از ۷ منطقه آموزشی هرمزگان به نمایش گذاشته شده است.رویکرد آموزش وپرورش هرمزگان، تولیدی کردن هنرستان ها در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و درا ین راستا دستاوردهای دانش آموزان سراسر استان، در رشته های الکترونیک، الکتروتکنیک، کشاورزی، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، معماری داخلی، گرافیک، عکاسی، چهره سازی و ناوبری ارائه شده است.

    اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی رییس جمهور

    وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از اختصاص هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفرهای استانی رییس جمهور خبر داد. تمدن نوین کشور در آموزش و پرورش شکل میگیرد و این مسئولیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده آموزش و پرورش نهاده است و تحقق این مسیولیت با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است. وی به توفیقات کسب شده در حوزه های مدرسه سازی، جبران کمبود و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای دولت به استانهای مختلف تخصیص اعتبار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود. وی از مهاجرت به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش برای آموزش و پرورش نام برد و بیان کرد: به دلیل مهاجرت ها، مدرسهای در روستای جانوری یک دانش آموز دارد، اما برای آن دانش آموز، معلم اختصاص داده ایم.

    وزیر آموزش و پرورش توجه به نیروی انسانی را مهمترین اولویت آموزش و پرورش عنوان و تاکید کرد: در مناطق دور از مراکز استان ها با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانهروزی مواجه هستیم و تغییر سیاست ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است. وی به استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر در سال جاری و آزادسازی وقت دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم برای جبران کسری نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی، بیش از ۸۰ هزار معلم در آموزش و پرورش جذب خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم را نیز احیا خواهیم کرد و با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی برای تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در حال انجام است.نوری بر استفاده هر چه بیشتر از روحانیون در مدارس تاکید کرد و گفت: اولویت آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی، جذب نیروی آموزشی برای تدریس در کلاس درس است.

    دیدار صمیمی وزیر آموزش پرورش با نمایندگان معلمان و دانش آموزان هرمزگانی

    وزیر آموزش وپرورش در برنامه سفر خود به استان هرمزگان در دیدار صمیمی با نمایندگان معلمان و دانش آموزان هرمزگانی، تحقق حکمرانی دانش بنیان در آموزش و پرورش را عامل تحقق تولید و اشتغال دانست. یوسف نوری در آخرین برنامه سفر خود به استان هرمزگان، درجمع مدیران، نمایندگان معلمان و دانش آموزان، استفاده بهینه از ظرفیت های بی نظیر این استان را عامل پیشرفت و توسعه کشور دانست و بیان کرد: تعلیم و تربیت درست، از هر دانش آموز، یک المپیادی بزرگ می سازد، لذا باید برای محقق ساختن این موضوع، به تقویت زمینه های بروز استعدادها پرداخت.

    وی تصریح کرد: تربیت تمام ساحتی و ایجاد محیط آموزشی که به دانش آموزان فرصت بهره مندی از احساس خوب تحصیل همراه با تجربه در محیطی آزاد را بدهد، در تعمیق آموخته ها و شکوفایی استعداد دانش آموزان نقش مؤثری دارد.وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: تمدن پایدار و توسعه یافته ایران اسلامی به تمدن رضوی گره خورده است و فرزندان این مرز و بوم در هوایی نفس می کشند و به رشد و بالندگی می رسند که برکات علم و حکمت امام رضا(ع) تمام مرزهایش را در نوردیده است. نوری عمل به منویات مقام معظم رهبری را تکلیف فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ظهور حکمرانی دانش بنیان در نظام آموزش وپرورش، تولید واشتغال و به دنبال آن، پیشرفت و توسعه کشور را محقق می سازد.

    آموزش و پرورش مهم ترین دستگاه موثر بر رشد و توسعه کشور

    وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان هرمزگان و در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان دستگاه تعلیم و تربیت را مهم ترین عامل رشد و توسعه شاخص های کشور دانست.
    یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی موفق شدهایم تا در عرصههای باشکوهی از علم و دانش در جهان گامهای اساسی برداریم که موفقیت در عرصه تولید سلولهای بنیادین، واکسن سازی، نانو فناوری و غیره تنها گوشهای از اثبات اراده فرزندان این مرز و بوم است. وزیر آموزش و پرورش، با تقدیر از تلاش استاندار هرمزگان در زمینه کمک به ارتقای شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش بیان کرد: کل بودجه آموزش و پرورش در حوزه نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۱، ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما در این دولت سیزدهم در قالب سفرهای استانی بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژههای مدرسه سازی اختصاص یافته است و این اتفاق این تحول بزرگی در حوزه بهبود زیرساختهای آموزش و پرورش خواهد بود.

    وی گفت: اگر چه هزینهها افزایش یافته اما در بودجه امسال برای تغذیه رایگان دانش آموزان مدارس مناطق محروم تمهیداتی فراهم شده است، لذا امیدواریم در این طرح همه دانش کم برخوردار را پوشش دهیم اما کار خوبی آغاز خواهد شد و آن را ادامه خواهیم داد.وزیر آموزش و پرورش توجه به تقویت اعتبارات آموزش و پرورش را حاصل همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی دانست و تأکید کرد: دولت سیزدهم در اجرای طرح رتبه بندی معلمان با وجود بیش از ۱۰ سال مسکوت ماندن این طرح، مصمم و متعهد است تا این قانون را اجرایی کند.وی تأثیر آموزش و پرورش بر اقتصاد، شاخصهای توسعه انسانی، تولید ناخالص ملی و نرخ بازگشت سرمایه را فراتر از تصور دانست و بیان کرد: اگر ۴۰ هنرستان در هرمزگان ساخته شود، تحول بزرگی در این استان رقم خواهد خورد و این کار، بر شاخص اشتغال استان نیز تاثیر مستقیم دارد و آینده خوبی را برای جوانان این استان رقم خواهد زد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.