حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس  یک فرصت طلایی برای هرمزگان است
    ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۵:۱۱
    شناسه : 5893
    بازدید 1852
    33
    رئیس اتاق مشترک ایران و چین : دریانیوزر/ رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس باعث تعمیق همکاری های دوجانبه سودمند چین با جنوب ایران می‌شود و این برای استانی همانند هرمزگان یک فرصت بسیار خوب است
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوزر/ رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس باعث تعمیق همکاری های دوجانبه سودمند چین با جنوب ایران می‌شود و این برای استانی همانند هرمزگان یک فرصت بسیار خوب است.

    به گزارش خبرنگار دریا، حریری در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار داشت: مناطق جنوبی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه اقتصادی و دارا بودن منابع سرشار انرژی می‌توانند به تحقق این هدف و موفقیت بیشتر ابتکارهای منطقه ای و بین المللی چین کمک کنند. وی افزود: افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه مراودات دو کشور و افزایش تعاملات بین بخش‌های مختلف دو ملت ایفا کند، در کنار فعالیت دیپلماتیک سفارتخانه ها گسترش فعالیت سرکنسولگری ها در کشور امکان تحکیم پیوندهای دو طرف در سایر عرصه ها را به وجود می‌آورد.

    حریری با بیان اینکه افزایش صادرات به چین برای ما اولویت نخست است، بیان داشت: بالای ۳۲ درصد صادرات ما به مقصد چین است و باید بتوانیم این میزان را افزایش و جایگاه بازارهایمان را در این کشور تقویت نماییم.وی تاکید کرد: آبزیان و مرکبات ایران در چین همیشه بازار بسیار خوبی داشته است و بدون شک هر کسی که صادرات به چین را دنبال کند از تجار دیگر جلوتر خواهد بود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بدون شک ایجاد کنسولگری چین در هرمزگان علاوه بر تسهيل در خدمات كنسولي و رواديد مي تواند در گسترش روابط تجاری هرمزگان با چین نقش مهمي ايفا نمايد.

    حسن روحانی بیان داشت: تسهیل در صدور روادید و سهولت انجام تجارت و نحوه ارتباط گیری با تجار چینی به صورت مستقیم و شناسایی بیشتر بازارها و نیازهای این کشور از مزیت های مهم راه اندازی این دفتر در بندرعباس است.

    وی بیان داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان پارلمان بخش خصوصی و فعالیتی که در حوزه بین الملل و ارتباطی که با اتاق های بازرگانی دنیا دارد می‌تواند به تقویت این ارتباط تجاری و گسترش آن کمک شایانی نماید.

    روحانی تاکید کرد: در سال ۲۰۲۰ نخستین جلسه اتاق بازرگانی هرمزگان با اتاق بازرگانی نینگبو در راستای معرفی ظرفیت های تجاری بین نینگبو و بندرعباس بود، برگزار شد.

    وی ادامه داد: این نشست دستاوردهای بسیاری خوبی در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نشست B2B برای فعالین اقتصادی حوزه آبزیان و ایجاد تفاهمنامه بین دو اتاق با محوریت همکاری و تقویت ارتباط بین انجمن‌ها، همکاری در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در راستای تسهیل در روند حضور فعالین اقتصادی و … به دنبال داشت. روحانی تاکید کرد: قطعا ارتباط مستمر و هدفمند با اتاق بازرگاني ايران و چين همچنين كنسولگري چين در بندرعباس كمك شاياني به توسعه تجاري و اقتصادي استان بخصوص ارتقا سطح تجاري فعالين اقتصادي استان با كشور چين خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.