حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس
    ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۵:۳۲
    شناسه : 6118
    بازدید 1441
    13
    دریانیوز// ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان همزمان با بزرگداشت نودمین سال تاسیس اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان همزمان با بزرگداشت نودمین سال تاسیس اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد.

    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در این مراسم که با حضور روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس، رئیس اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان استان در مجلس، امام جمعه بندرعباس و… برگزارشد؛ از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار هرمزگان ، نمایندگان مجلس، رئیس کل دادگستری، دادستان بندرعباس، رئیس سازمان بازرسی استان، صمت، گمرک، بنادر و… در جهت حمایت از فعالان اقتصادی استان، اظهار داشت : ساختمان احداث شده را با ۳۵ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم ودر این چهارسال توانستیم آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

    محمدرضا صفا اظهار داشت :قوانین خلق الساعه باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی شده است و ازطریق مسئولان استانی و کشوری همواره پیگیر رفع مشکلات تجار بوده ایم.صفا افزود: اتاق بازرگانی توانست رشد۳۰۰درصدی در صدور کارت های بازرگانی و رتبه های نخست را در حوزه های مختلف کسب کند.

    وی گفت: ۳۴ میلیارد تومان از زمان شیوع کرونا در حوزه درمان هزینه کردیم و در ساخت ده مدرسه نیز مشارکت داشتیم و ۲۰ کانکس را در زلزله سایه خوش به زلزله زدگان اهدا شد. صفا گفت : اتاق بازرگانی مقام سوم در تجارت خارجی و مقام نخست در حوزه آموزش در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ را کسب کرده است. وی از فعالیت اتاق های بازرگانی کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک و میناب در این مدت خبر داد.

    وی گفت: دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر افتتاح و درصدد افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید رجایی هستیم.صفا افزود:افتتاح دفتر کارنه تیر، پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا ICC جهانی و کسب رتبه برتر در زمینه آموزش از دیگر موفقیت‌های اتاق بازرگانی بندرعباس است.

    وی همچنین از همدلی در شورای گفت و گو و رساندن رتبه این اتاق از رتبه ۲۴ به ۱۲ خبر داد و بیان داشت: ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان با المان‌های بومی طراحی شده و یادگاری از هیأت نمایندگان دوره نهم است که کانونی برای رشد اقتصاد، جذب سرمایه گذاری محلی برای فعالیت های اجتماعی و زنده نگاهداشتن نیک نامان اقتصاد این استان همچون مشیردوانی‌ها و گله داری‌ها و دیگر مردان پرآوازه استان باشد.

    نماينده ولي فقيه در استان نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام رئیس اتاق بازرگانی در احداث این ساختمان به عنوان اقدام آبرومند برای استان؛ اظهار داشت : رهبری نیز موضوعی که در پیچ تاریخی بر آن تاکید داشته اند، موضوع اقتصاد است و بایستی اقتصاد کشور رو به جلو برود.حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: همه بایستی برای ارتقای جایگاه اقتصادی کشور تلاش کنند. همچنین تولید برای داخل و صادرات بایستی مورد توجه قرار گیرد.عبادی زاده خاطرنشان کرد : تولیدات مان برای صادرات که با رقابت همراه است، بایستی مورد توجه سیاستگذاران، مجلس و فعالان اقتصادی قرار گیرد.وی گفت: علی رغم تاکید برحمایت از بخش خصوصی و تعاونی در قوانین و شرع ، اما هنوز نقش فعالان بخش خصوصی که لازمه اقتصاد ملی است، مورد توجه قرار نگرفته است که برای ترقی بایستی به بخش‌خصوصی توجه شود.

    عبادی زاده اظهار داشت :استان هرمزگان که استانی با ظرفیت های اقتصادی بالایی است و در حوزه دریا و و سواحل طولانی که در معادلات اقتصادی جایگاه ویژه ای داریم و استانی صنعتی هستیم که نقش ملی داریم که معدن هم بایستی از ظرفیتش استفاده شود، اما از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده نشده است.وی گفت: استان به دلیل داشتن ظرفیت های کشاورزی، می تواند نقش آفرین باشد. همچنین بندرعباس شهری خلاق از طرف یونسکو در حوزه صنایع دستی شناخته شده است که بایستی صنایع دستی مورد حمایت قرار گیرد که اشتغالزاست.

    امام جمعه بندرعباس گفت: متاسفانه علی رغم ظرفیت های موجود، در حوزه اشتغال در جایگاه خوبی نیستیم اما در حوزه فقر در جایگاه نخست هستیم که زیبنده کشور نیست. وی از انجام مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی قدردانی کرد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور مهم است و از یک سال و نیم،تغییرات قانون جدید اتاق بازرگانی آغاز و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد. محمدرضا پور ابراهیمی افزود: یکی از اهداف مان در اصلاح قانون اتاق بازرگانی، کاهش حضور دولتی و افزایش حضور بخش خصوصی در بخش اقتصاد کشور است. پورابراهیمی بر لزوم تصمیمات و اقدامات لازم در عرصه اقتصادی در شرایط فعلی کشور جهت رسیدن به ثبات اقتصادی تاکید کرد.

    وی افزود: اقدامات لازم بایستی در حوزه ارزی قرار گیرد در سیاست ارزی بایستی اقداماتی در کاهش ارزش پول ملی انجام داد. وی گفت: رشد نقدینگی کشور در ۳۲ درصد تداوم یافته است. تورم هم ۳۵ درصد است که بایستی تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد پورابراهیمی گفت: سالانه ۲۰درصد قدرت خریدمردم کاهش یافته است.وی گفت: استفاده از تجربیات و مباحث علمی در حوزه اقتصادی مهم است. پورابراهیمی گفت: با ثبات ارزی دولت موافقیم. اما نرخ ارز مطابق قانون بصورت شناور است. وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، بر اهتمام ویژه بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید کرد. وی با اشاره به برگزاری نشست فعالان اقتصادی هرمزگان با وی گفت: برخی از موارد در استان قابل حل است که از استاندار هرمزگان انتظار داریم پیگیری نمایند و این مشکلات برطرف شود وموضوعات ملی را در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار می دهیم.

    ایران قوی نیازمند کارآفرینان و تجار با سطح عمل جهانی است
    استاندار هرمزگان نیز در آیین گرامیداشت نودمین سالگرد افتتاح اتاق بازرگانی هرمزگان و افتتاح ساختمان جدید این اتاق با تاکید پیشینه و جایگاه تاریخی بندرعباس در اقتصاد بین المللی اظهار داشت: در زمان شاه عباس صفوی که اختلالاتی در حوزه تجارت ایران به واسطه دولت عثمانی به وجود آمد، شاه عباس اقدام به تغییر مسیر تجارت از طریق دریا کرد و بندرعباس به منطقه‌ای خاص برای تجارت تبدیل شد.

    استاندار هرمزگان گفت: ایران امروز به شدت نیازمند یک طبقه‌ای از کارآفرینان و تجاری است که با سطح عمل جهانی، همزمان با تجارت و انتقال کالا فرهنگ و سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های دیگر را نیز بتوانیم انتقال دهیم. وی تصریح کرد: ایران قدرتمند در گرو ثروتمند شدن تجار، خلاقیت ذهن نخبگان و وطن دوستی سیاست‌مداران است که با تشکیل این مثلث قدرت واقعی ایران عزیز شکل خواهد گرفت.

    نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: از ابتدای حضور در هرمزگان به سمت بهبود محیط اقتصادی حرکت کردیم و ۱۰۸ ناحیه عاری از مجوز در استان ایجاد و تمام ظرفیت‌های معدنی شامل ۲۱۳ پهنه معدنی تهیه و بارگذاری شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. وی ادامه داد: ۴۰ طرح پیشران اقتصادی با کمک اتاق بازرگانی آماده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است، در حوزه ترانزیت هم اصلاحاتی انجام شد و مدت زمان ماندگاری کالا از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافت.

    دوستی گفت: برای توسعه بنادر هرمزگان برنامه‌های مختلفی تدوین شده، در بندرلنگه که بزرگترین بندر صادرات کانتینری استان است ساعت فعالیت محدودی داشت که این ساعت کاری افزایش یافت، بنادر دارایی‌های ارزشمندی هستند که نباید به واسطه محدودیت انسانی از راندمان اصلی آنها کاسته شود به همین جهت اقداماتی انجام شد که باز خورد بسیار خوبی نیز داشت. وی ادامه داد: در استان هرمزگان مردم در حوزه صید و صیادی و تجارت دریایی فعالیت داشتند و این دو فعالیت‌های اصلی مردم بوده است، اما متاسفانه قوانین حوزه تجارت محدود کننده است که اگر بتوان در این زمینه کاری انجام داد و تجارت خرد و پیله وری جنوب را توسعه داد به رونق اقتصادی این مناطق کمک می‌شود. استاندار هرمزگان گفت: یکی از دلایل توسعه نیافتگی سواحل مکران علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب، نبود انرژی و نیروگاه در حد فاصل بندرعباس تا چابهار و دلیل دیگر این است که رویه‌های تجاری در این مناطق خرد است، البته با اصلاحات انجام شده در بندر سیریک قرار است این رویه‌ها تغییر یابد و توسعه در سواحل مکران اتفاق بیفتد. وی اظهار داشت: در حوزه قوانین که در استان هرمزگان که صید و تجارت که ریشه دریایی دارد که قوانین دریایی، محدود کننده است. هزاران لنج وشناور در استان بخوبی نتوانسته‌اند از ظرفيت اقتصادی استان استفاده کنند.

    امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز با قدردانی ازایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: انتظار می رود صنایع و معادن فعال در استان در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعال‌تر عمل کنند و در این حوزه نیاز به قانون داریم که این استان صدرنشین فقر و بیکاری نباشد.

    آرامی رئیس مجمع نمایندگان استان با قدردانی از رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: در این دوره اتاق بازرگانی، فعالیت ها افزایش یافته و از رئیس اتاق و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قدردانی می کنم. منصور آرامی افزود: هرمزگان و بندرعباس از گذشته شکل گیری اش بر اساس تجارت و بازرگانی است و مردم هم با تجارت وبازرگانی آشنا هستند. آرامی اظهار داشت : متاسفانه تجارت دریایی مان با عنوان قاچاق، کشاورزی با پلمپ چاه ها و صیدمان را با عنوان صید غیرمجاز محدود شده است و به همین دلیل بیشترین بيکار را در کشور داریم. وی افزود: دولت همچنان خودش را از پیکره اقتصاد خارج نکرده است. این نماینده مجلس افزود : در شیوه نامه و لوایح و مصوبات بایستی به مردم و تجارت مردم توجه کنیم. وی تصریح کرد :دولتمردان با فضای بخش خصوصی آشنا نیستند. آرامی گفت: دولت باید با مردم ارتباطش بیشتر شود. وی اظهار داشت : وحدت رویه هم بایستی بین قوا وجود داشته باشد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: بخش خصوصی در این سال ها تلاش کردند و این ساختمان اتاق بازرگانی احداث شد که جای قدردانی دارد. خلیل قاسمی افزود: خلائی که بعد از شکل گیری مناطق آزاد و ویژه ایجاد شد، خلاء در قانون تجارت داخلی است که به ثبت سفارش و مسائل ارزی و… ارتباط دارد.

    قاسمی گفت: مرزنشین ما نباید قاچاقچی محسوب شود که با اقدامات نرم افزاری بایستی به این دغدغه پاسخ داد. وی گفت : بیش از دومیلیارد دلار ظرفیت تجارت خارجی در هرمزگان داریم. بیش از ۱۵۰۰ جواز تاسیس در استان داریم. به تجارت خرد محلی بایستی توجه بیشتری شود.قاسمی گفت: اتاق های مرزی بایستی بتوانند مبادلات با سایر مناطق داشته باشند.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: بزرگترین مشکل اقتصادی کشور، نوع نگاه مان به اقتصاد است. حمیدرضا حاجی بابایی افزود: اقتصاد زمانی رشد می کند که رقابت اقتصادی وجود داشته باشد. حاجی بابایی اظهارداشت : اقتصاد بایستی در اختیار مردم باشد. وی خاطرنشان کرد: جزای گرانفروشی نخریدن است، اما مهمترین عنصر در این بخش رقابت است تا مردم حق انتخاب داشته باشند. اقتصادمان باید مردم محور باشد. حاجی بابایی گفت: برنامه هفتم توسعه بایستی به این بخش برود که اقتصاد مردم محور باشد. وی افزود: سی سال تفکراتی بر کشور حاکم بود که اگر بنزین وارد کنیم، بهتر است از این است که پالایشگاه بزنیم، اما امروز اجماع داریم که پالایشگاه بسازیم. امروز دو میلیون و۵۰۰ هزار بشکه ای که نفت خام صادر می کنیم، بایستی به فرآورده تبدیل کنیم وتوسط بخش خصوصی هم بایستی انجام شود. در نه ماه گذشته شش و نیم میلیارد دلار نفت صادر کردیم که قابل افزایش به ۵۰ میلیارد دلار است. وی گفت: زیرساخت های اقتصادی بایستی مطابق دنیا، بنا کنیم. امروز کلیدی ترین بحث اقتصادی کشور، بانک هاست. اگر سرمایه مردم از بانک‌ها برود و به تولید بدهیم، مشکلات کشور برطرف شود.
    حاجی بابایی گفت: امروز کنترل کردن بانک ها شدنی نیست. وی افزود: هرمزگان افتخار کشور است، اما این استان صنعتی و ثروتمند، اما فقیر است که نشان می دهد مردم در اقتصادش مشارکت ندارند.
    وی گفت: تورم بایستی کنترل شود. ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و ۶۲هزار میلیارد تومان حقوق می دهیم و مجبور می شویم سراغ بانک ها برویم که این وضعیت بایستی اصلاح شود.
    رئیس بسیج اتاق بازرگانی کشور نیز با تبریک نودمین سال تاسیس اتاق بازرگانی و افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب هنوز محقق نشده است.
    حسن پور افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند: ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول قرار دارد. حسن پور گفت: سی وچهارمین دفتر بسیج اتاق بازرگانی در بندرعباس افتتاح شد. بسیج باید مین های جلوی سرمایه گذار را خنثی کند. منافع ملی برای بسیج در اولویت است.

    احداث ساختمان فاخر اتاق بازرگانی هرمزگان
    رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با قدردانی از رئیس اتاق بازرگانی استان هرمزگان در احداث ساختمان فاخر اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: امیدواریم ساختمان های اتاق بازرگانی در کشور همینگونه زیبا و فاخر باشند و پذیرای هیئت های تجاری خارجی باشند.شافعی افزود:خرسندیم که استاندار هرمزگانی دیدگاه اقتصادی قوی دارند که ظرفیت بالایی برای استان محسوب می شود.وی هرمزگان را نوک پیکان توسعه تجارت خارجی کشور خواند که ۷۰درصد تجارت خارجی کشور از این استان انجام می شود.وی گفت: هرمزگان و برخی استان های مرزی کشور نقش ملی در اقتصاد کشور دارند، اما سهم مناسبی را از بودجه ملی ندارند.وی با اشاره به نقش بندرعباس در حمل و نقل زمینی، دریایی، ریلی و….و اهمیتش در ترانزیت کشور، هشدار داد: استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس به فکر آینده ترانزیت کشور باشند که ترکیه، آذربایجان و چین مسیر ترانزیت تان را مسدود نکنند و این امتیاز را از دست ندهید.شافعی تصریح کرد : برای سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی بایستی اعتمادسازی شود.وی گفت: نگران خروج سرمایه از کشور هستیم که باعث مشکلات اساسی در اقتصاد کشور می شود.رییس اتاق بازرگانی ایران بر اولویت بندی در سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور و نیاز بازار تاکید کرد.وی بر لزوم خروج بخش خصوصی از حاشیه به متن تاکید کرد و افزود: توسعه یافتگی در هیچ کشوری بدون حضور بخش خصوصی میسر نیست و توسعه زیرساخت های اتاق در کشور مهم است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.