حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افتتاح بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره در بهمن ۱۴۰۳
    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۱۰
    شناسه : 7813
    بازدید 1618
    7
    در بازدید استاندار هرمزگان از بیمارستان نفت ستاره مطرح شد دریانیوز// استاندار هرمزگان در بازدید از بیمارستان 264تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که در ضلع شمالی بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در حال ساخت است، گفت : یکی از چالش هایی که در استان داریم، کمبود سرانه تخت های بیمارستانی است و در واقع این موضوع چالشی است که در حوزه امکانات زیرساختی درمان داریم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان در بازدید از بیمارستان ۲۶۴تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که در ضلع شمالی بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در حال ساخت است، گفت : یکی از چالش هایی که در استان داریم، کمبود سرانه تخت های بیمارستانی است و در واقع این موضوع چالشی است که در حوزه امکانات زیرساختی درمان داریم.
    مهدی دوستی افزود: بیمارستان هایی در حال احداث در استان می باشد که بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب، ۱۱۰ تختخوابی ارتش، ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس ، بیمارستان مادروکودک پالایشگاه نفت بندرعباس و این هم بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی که توسط پالایشگاه نفت ستاره در بندرعباس در حال احداث است. دوستی افزود:با اعتبار سفر رئیس جمهور و مصوباتی که داشت، اعتبارات قابل توجه و چند برابر سنوات گذشته تزریق به این حوزه شد و باعث گردید تحرکی در احداث بیمارستان ها اتفاق بیفتد.

    وی اظهار داشت : بیمارستان مادر و کودک در حال تجهیز است و بیمارستان ۱۶۰و۵۳۱ تختخوابی امسال همزمان سفر رئیس جمهور افتتاح می شود و دو بیمارستان دیگر در حال مراحل اجرایی است. استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان ۲۶۴تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز در بهمن سال آینده به بهره برداری می رسد. وی اظهار داشت : مراحل اجرایی بیمارستان پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از برنامه زمانبندی جلو است و این پروژه از محل مسئولیت های اجتماعی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس درحال اجراست که از تلاش های مدیرعامل پالایشگاه قدردانی می کنم که منابع لازم را تامین کرده اند و مصالح مورد نیاز پروژه خریداری شده است که باعث تسریع در اجرای پروژه می شود.

    استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان مادر و کودک نیز از محل مسئولیت های اجتماعی پالایشگاه نفت بندرعباس اجرا شده که از دو پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و نفت بندرعباس تشکر می کنم. وی گفت: در بیمارستان‌های ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب کمبود اعتباری داریم که از محل مولدسازی درحال تامین اعتبار موردنیاز هستیم و به مردم استان قول می دهیم که این بیمارستان ها را در سال جاری به بهره برداری برسانیم. بیمارستان ارتش نیز توسط نیروی دریایی ارتش تحویل داده شده است که باعث رشد قابل توجه سرانه تخت های بیمارستانی در استان می شود.

    دوستی گفت : متوسط وسرانه ملی تخت بیمارستانی ۱٫۸ است که در استان با احتساب تخت های بیمارستان های نظامی این عدد ۱٫۳است که بایستی به استاندارد ملی برسیم. وی گفت: همچنین دانشکده دندانپزشکی که سال گذشته کلنگ زنی شده، عملیات اجرایی آن آغاز شده و با تامین منابع مالی از محل مولدسازی، امیدواریم این دانشکده را نیز به اتمام برسانیم . وی گفت: درمانگاه جزیره هرمز و… در دست اجرا داریم و پروژه های درمانی در امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.
    جلوتر از برنامه زمانبندی هستیم مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با قدردانی از بازدید استاندار از مراحل تکمیلی پروژه بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت : این پروژه بدلیل مشکلات اعتباری، مدتی تعطیل شده بود که در سال گذشته ودر مجمع عمومی این پالایشگاه اعتبار لازم جهت اجرای این بیمارستان تصویب شد و مراحل تکمیلی پروژه را از دی ماه آغاز کردیم و هیچ مشکل اعتباری نداریم.

    علیرضا جعفرپور افزود:با برگزاری مناقصه، یکی از بهترین پیمانکاران بیمارستان سازی کشور انتخاب شد که رتبه یک در ابنیه وتاسیسات مکانیکی دارد و از دی ماه پروژه در فاز جدید وارد مراحل اجرایی شد و برنامه اجرایی پروژه ۳۰ ماهه بود که با تاکیدات استاندار هرمزگان بر تسریع در اجرا وبهره برداری از این بیمارستان و رفع مشکلات درمانی استان، بگونه ای برنامه ریزی شد تا این پروژه شش ماه زودتر از برنامه پیش بینی شده و در دهه فجر سال آینده با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    وی اظهار داشت: برای تاسیسات و موتورخانه و آسانسور و… بیمارستان نیز مناقصات برگزار شده است و برندگان مشخص شده و در مرحله ابلاغ یا بررسی های فنی است تا هیچ خللی در اجرای پروژه ایجاد نشود که در این بخش نیز ۵۰۰میلیارد تومان یا ده میلیون دلار هزینه دارد . بخشی هم که پیمانکار اجرا می کند با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان بدون تعدیلات می باشد.مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد از برنامه در اجرای پروژه جلوتر هستیم.

    وی گفت: تجهیزات بیمارستانی را دانشگاه علوم پزشکی تامین می کند. وی افزود: بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در دو بلوک با ۲۸ هزار متر مربع زیربنا در هفت طبقه اجرا می شود. جعفرپور اظهار داشت : در طبقه زیرزمین بیمارستان، تاسیسات، رادیولوژی، سردخانه ها، آشپزخانه و در طبقه همکف نیز انواع سی تی اسکن، پاراکلینیک های تخصصی، در طبقه اول ده اتاق عمل، اتاق های مراقبت های ویژه، انواع بخش های سی سی یو، آی سی یو، پست سی سی یو و… می باشد.

    وی گفت: اسکلت فیزیکی بیمارستان بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش تکمیلی بیمارستان نیز که ۷۰ درصد باقیمانده اجرای این طرح تکمیلی می باشد که ۱۰ و نیم درصد در این بخش نیز در چهارماه اخیرپیشرفت داریم که تا بهمن سال آینده پروژه بطور کامل تکمیل می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.