حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • استاندار میدانی و جهادی
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۴۸
    شناسه : 1154
    بازدید 1690
    13
    چند روز قبل تصاویری از استاندار هرمزگان در حین بازدید از فروشگاه های سطح شهر بندرعباس منتشر شد که بازتاب زیادی داشت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: چند روز قبل تصاویری از استاندار هرمزگان در حین بازدید از فروشگاه های سطح شهر بندرعباس منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. گویا ایشان خودشان خواسته اند وضعیت فروشگاه ها را بخصوص برای توزیع اقلامی که کمبود و قیمت شان در روزهای اخیر حاشیه ساز شده بود را رصد کنند و اثرات مصوبات ستاد تنظیم بازار را مشاهده کنند که اقدامی ارزنده است و نمی خواهند فقط به گزارش های معاونان، مديران و کارشناسان اکتفا نموده و در پشت درب های بسته مصوباتی را داشته باشند که از این روحیه میدانی وجهادی بودن شان بایستی تشکر کرد. این روحیه را در استانداران سابق نداشتیم که بدون اطلاع و مانند شهروندی عادی بخواهند در بازار و اماکن مختلف حضور داشته باشند تا واقعیت ها را خودشان ببینند وبشنوند. البته بازدیدهای استاندار از حوزه ها و مناطق مختلف از آنجا مورد توجه اقشار مختلف و رسانه ها و فعالان فضای مجازی قرار دارد که بدون خَدم و حَشم و بدون. اطلاع قبلی و… حضور  می یابد و با لباس معمولی می رود که خیلی ها حتی نمی دانند که ایشان عالی ترین مقام دولتی در استان است. در نماز جمعه هم در بین مردم می نشینند وبعد از نماز هم با مردم گفتگو می‌کنند. مردمی بودن مهدی دوستی در راستای اهداف دولت مردمی آیت ا… سیدابراهیم رئیسی است که رئیس جمهور هم به راحتی در بین مردم و اقشار مختلف حضور می یابند وسفرهای شهرستانی و استانی کم خرج و پراثر دارند تا واقعیت ها را از نزدیک ببینند و دغدغه ها و گلایه ها و شکایات و انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنوند که البته این شیوه رفتار رئیس جمهور که مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما
    غربی ها و غربگرایان از این رفتار مردمی رئیس جمهور دل خوشی ندارند و به خشم آمده و هیاهو و جنجال می کنند و می دانند که مردم با این رفتار رئیس جمهور و دولتمردان، به انقلاب و نظام امیدوارتر شده اند وبه همین دلیل به هر شیوه ای برای تخریب این دولت انقلابی و مردمی اقدام می کنند.

    البته مردم تفاوت خادم و خائن را بخوبی تشخیص می دهند وبه همین دلیل بطور حتم نقشه های شوم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی نقش بر آب می شود. استان هرمزگان که لقب قطب اقتصاد کشور را یدک می کشد، اما از آن طرف در فقر وفلاکت، محرومیت، گرانی و بيکاري نیز در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و نشان از ضعف مدیریت وبی توجهی دولت های گذشته به این استان است که انتظار می رود با تدابیر دولت سیزدهم به مردم استان و تلاش برای رفع تبعیض ها در حوزه های مختلف، هرمزگانی ها بزودی عدالت را در همه بخش ها لمس کنند. تاکنون هرمزگانی ها شاهد تبعیض وبی عدالتی بوده اند و حتی برخی مدیران دولتی قبلی که در این دولت هم بوده وهستند، نتوانستند خودشان را با این دولت همراه کنندوضرباتی را به اعتماد عمومی وارد کرده و نیاز است در این بخش اصلاحات وتغییراتی انجام پذیرد. البته نیاز است که مدیران استانی نیز همگام وهمراستا با سیاست های دولت در بین مردم حضور یابند وبازدید های میدانی را از حوزه های تحت مدیریت شان داشته باشند و نخواهند در پشت درب های بسته برای رفع مشکلات حوزه هایشان تصمیم گیری کنند. چند روز قبل  گلایه ای از یکی از کارگران شرکت روی بندرعباس را دریافت کردم که به محض ارسال به فرماندار بندرعباس، بلافاصله ایشان تماس گرفتند و اعلام کردند که همان لحظه پیگیری لازم را انجام داده و در محل شرکت هم حضور می یابند که بحمدالله منجر به رفع این مشکل که دوماه کارگران با آن دست و پنجه نرم می کردند، شد.

    همین جا هم جا دارد از استاندار محترم بخاطر این حسن انتخاب در فرمانداری بندرعباس قدردانی کنم که مدیری میدانی و جهادی وانقلابی را به عنوان فرماندار بندرعباس برگزیده اند. از طرفی دیگر انتظار  می رود مدیرانی که همچنان بر ریل قطار دولت قبل سوارند و  نمی خواهند با دولت سیزدهم همراهی کنند، عزل شوند ومدیران با روحیه انقلابی و جهادی و متعهد و متخصص جایگزین شوند ومسببان وضع موجود نباید فرصت ادامه حضور با سیاست های سابق را داشته باشند. همچنین از استاندار هرمزگان انتطار می رود بازدیدهای میدانی از حوزه های مختلف را افزایش دهند تا واقعیت ها را ببینند و بشنوند و بتوانند نسخه پیچی بهتری را برای برون رفت از مشکلات داشته باشند و مدیران دیگر را نیز ملزم کنند تا میدانی در تمام  عرصه ها حضور داشته باشند و بصورت رسمی اعلام کند که این دولت مدیرپشت میزنشین نیاز ندارد که نتیجه پشت میزنشینی مدیران را در استان هرمزگان با کسب رتبه های برتر در فقر وفلاکت، محرومیت، گرانی و بیکاری مشاهده کرده ایم و هرمزگانی ها همچنان تاوان این ضعف مدیریت ها را می دهند. البته چند روز قبل استاندار هرمزگان. از رسانه ها و مردم و…. خواسته اند که مصوبات سفرشان را به شهرستان ها رصد کنند واز ایشان ومدیران مربوطه بخواهند این مصوبات را بطور کامل اجرایی کنند که نشان می دهد نمی خواهند مصوبات ابتر بماند و بدنبال تحقق آنهاست که اقدامی تحسین برانگیز بشمار می رود.

    خبرهای ناخوشی از روستای محروم تیرور میناب در هفته ها و روزهای اخیر دریافت کردیم. خانواده های محرومی که بدون کولر و يخچال هستند و سقف های خانه های برخی ساکنان ناایمن بوده و بیماران محرومی دارد که برای درمان درمانده شده اند. کودکانی که با پای لخت و لباس های نامناسب در کوچه ها هستند و آرزویشان داشتن کفش و دمپایی ولباس و درس خواندن، داشتن اسباب بازی و… است. در محلات حاشیه نشین بندرعباس که فاضلاب روان است و  کوچه هایش نیز به پاتوق معتادان، مواد ومشروب فروشان و اراذل واوباش وسارقان تبدیل شده است و خانه های فرسوده بی سند که ایمنی لازم ندارند وکمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… در این محلات وجود دارد که از استاندار انتظار می رود از این مناطق بازدیدهای میدانی سرزده و بدون پیش اعلامی داشته باشند ومشکلات را از نزدیک ببینند و دردها را بشنوند تا ان‌شاءالله بتوانند تصمیمات اثرگذاری را برای این مناطق داشته باشند. امید می رود استاندار محترم با اقشار مختلف از جمله کادر بهداشت و درمان، فعالان صنعتی، صیادان، کارگران، کشاورزان، بازاریان و حتی کسانی که سوخت بری و قاچاق می کنند و… گفتگو کنند تا دغدغه ها را بهتر وبیشتر بشنوند و ببینند و تصمیمات گره گشایی اتخاذ شود.

    بایستی عالی ترین مقام استان اطلاع داشته باشند که چرا عده ای حاضر می شوند جان شان را به خطر بیندازند وبه سمت سوخت بری و قاچاق پرخطر بروند که برخی حتی جان شان را ازدست می دهند و شاید زمانی که واقعیت ها را ببینند وبشنوند، آنگاه بتوانند تصمیمات مناسب تری را برای اشتغالزایی جوانان و مردمان هرمزگان اتخاذ کنند تا صنایع نیروی موردنیازشان را از سایر استان ها وارد نکنند وطرح رزاق و… در هرمزگان نیز اجرا شود و هرمزگان صنعتی و معدنی وتجاری رتبه اول بیکاری را در کشور به خود اختصاص ندهد. البته چند هفته قبل هم که تجار وبازرگانان اتاق بازرگانی هرمزگان نشستی صمیمی با نماينده عالی دولت در استان داشتند و شنونده دغدغه های شان بودند، رضایت  بازرگانان و فعالان اقتصادی را از اینکه استاندار شنونده دغدغه ها ومشکلات شان بودند، شاهد بودیم که بطور حتم در اتخاذ تصمیمات این حوزه و رفع چالش های اقتصادی و بازرگانی، این جلسه اثرگذار است و بحمدالله تعامل خوب ومناسبی بین اتاق بازرگانی استان و استاندار هرمزگان نیز وجود دارد. البته در سایر حوزه ها نیز بدلیل  تعاملاتی که بین شخص استاندار و آن صنف واقشار وجود دارد،  رضایت مندی ها در حال افزایش است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.