حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از حقوق کارگران دفاع کنید
    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۲۹
    شناسه : 5131
    بازدید 1487
    8
    دستگاه های متولی دفاع از حقوق کارگران بایستی در واقعیت هم مدافع حقوق کارگران باشند و رسانه هایی را که از حقوق کارگران دفاع می‌کنند، مورد اتهام قرار ندهند که شما باعث می شوید رسانه های خارجی نیز از کارگران ایرانی دفاع کنند و کارگران تجمع کنند و... متاسفانه این مسئولان اولا نمی دانند که رسانه های بیگانه از حق و حقوق کارگران و مردم ایران در هیچ بخشی دفاع نمی کنند و اتفاقا دوست دارند که دولت به امورات کارگران و رفع مشکلات شان نپردازد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: دستگاه های متولی دفاع از حقوق کارگران بایستی در واقعیت هم مدافع حقوق کارگران باشند و رسانه هایی را که از حقوق کارگران دفاع می‌کنند، مورد اتهام قرار ندهند که شما باعث می شوید رسانه های خارجی نیز از کارگران ایرانی دفاع کنند و کارگران تجمع کنند و… متاسفانه این مسئولان اولا نمی دانند که رسانه های بیگانه از حق و حقوق کارگران و مردم ایران در هیچ بخشی دفاع نمی کنند و اتفاقا دوست دارند که دولت به امورات کارگران و رفع مشکلات شان نپردازد. ثانیا یکی از وظایف رسانه های داخلی حمایت و انعکاس مشکلات مردم در حوزه های مختلف و بخصوص کارگران است و ما خود را مقصر می دانیم که کمتر از تضییع حق کارگران گفته ایم و نوشته ایم و به همین دلیل مشکلات شان در حوزه های مختلف از جمله بیمه، ثبات شغلی، طبقه بندی مشاغل، مسکن و…. همچنان تداوم دارد و جامعه کارگری همواره مورد بی مهری قرار دارند. در استانی مانند هرمزگان که بدلیل شرایط خاص اقتصادی و مهاجرپذیری اش، کارگران زیادی در صنایع و بنگاه های اقتصادی، شرکت های خصوصی و… مشغول بکار هستند و بخشی هم بصورت روزمزد وبدون بیمه و… اشتغال دارند، اما برخی از آنها از اینکه
    حقوق شان ضایع می شود و مدافعی ندارند، گلایه مند هستند که نشان می دهد دستگاه های متولی دفاع از حقوق کارگران در ادوار مختلف بخوبی انجام وظیفه نکرده اند که نارضایتی در جامعه کارگری همچنان وجود دارد. متولیان مربوطه بایستی بصورت محسوس و نامحسوس شرایط کار و دستمزد وبیمه کارگران را زیر ذره بین داشته باشند تا حقی از جامعه کارگران ضایع نشود.

    از طرفی دیگر نظارت های لازم بایستی وجود داشته باشد تا فساد و رانتی در این حوزه ها وجود نداشته باشد و حقی از کارگران ضایع نشود. برخی از بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان که هزاران کارگر فعال دارند، اما در برخی بخش ها حقوق کارگران رعایت نمی شود که بایستی نظارت های لازم صورت گیرد. طرح طبقه بندی مشاغل که بایستی برای کارگران اجرایی شود، اما در برخی صنایع وشرکت ها و… اجرایی نشده است که نیاز است متولیان مربوطه بر اجرای آن نظارت داشته باشند تا حقی از کارگران ضایع نشود. همچنین موضوع مسکن کارگران هم بایستی مدنظر قرار گیرد و در حال حاضر که طرح نهضت ملی مسکن درحال اجراست، ضرورت دارد که مسئولان مربوطه به گونه ای برنامه ریزی کنند تا جامعه کارگری در قالب این طرح خانه دار شوند و این دغدغه شان برطرف شود. درصورتی که برای خانه دار شدن کارگران توسط صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان در قالب این طرح برنامه ریزی شود، بخش زیادی از مشکلات مسکن این قشر برطرف می شود. در یک کلام متولیان مربوطه بایستی برای رفع مشکلات جامعه کارگری استان اقدامات اثربخشی را داشته باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.