حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به مناطق زلزله زده هرمزگان
    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۲۶
    شناسه : 2497
    بازدید 1546
    6
    رئیس بنیاد مسکن کشور خبر داد رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دولت برای آغاز سریع‌تر روند بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان به فوریت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دولت برای آغاز سریع‌تر روند بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان به فوریت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد. به گزارش خبرنگار دریا، اکبر نیکزاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به این که در روستا‌های زلزله زده هرمزگان هزار و ۱۹۶ پرونده املاک آسیب دیده تشکیل شد، گفت: با مجموع واحد‌های آسیب دیده شهری هزار و ۴۵۰ پرونده تشکیل شده است.وی افزود: در روند بازسازی یک مسأله‌ای داریم که همین موضوع موجب تفاوت برداشت‌ها از روند بازسازی می‌شود. در روند بازسازی بعد از تشکیل پرونده و آواربرداری، شروع عملیات نوسازی واحد‌های آسیب دیده انجام می‌شود.نیکزاد با اشاره به این که تسهیلاتی که دولت به واحد‌های آسیب دیده می‌دهد وام و بلاعوضی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده همواره با محوریت خود مردم بوده است و ما وظیفه داریم در کنار مردم باشیم و تسهیلات و بلاعوض را در مراحل ساخت پرداخت کنیم تا بازسازی در مناطق مختلف به سرانجام برسد.

    وی درباره روند کند بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله افزود: در این زمینه چند مشکل وجود دارد؛ در روند بازسازی برابر قانون اختیار این که به شهروندان اجبار کنیم چه متراژی بسازند را نداریم. رئیس بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزله زده روستایی هرمزگان ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده است، بنابراین به افراد آسیب دیده از زلزله که برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است اعلام می‌شود که این ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در روستا می‌باشد و نمی‌توانیم به شهروند و روستائیان اجباری برای ساخت متراژ‌های معین داشته باشیم. البته گاهی برخی شهروندان متراژ‌های بالاتری انتخاب می‌کنند. نیکزاد افزود: بعضی از شهروندان آورده نقدی دارند و مدعی ساخت واحد ۱۰۰ متری هستند، اما برخی از همین افراد در تأمین آورده نقدی به مشکل بر می‌خورند و در تکمیل واحد باز می‌مانند.

    وی با بیان این که ما در پرداخت تسهیلات گاهی مواقع با تأخیر مواجه می‌شویم، افزود: در این زمینه دولت قسط اول بلاعوض را پرداخت می‌کند و پرداخت دوم قسط بلاعوض تأخیر می‌افتد و این روند را کند می‌کند. همچنین در روند بازسازی بعضی مواقع با افزایش بی رویه نرخ مصالح مواجه هستیم که برآورد اولیه جوابگو نیست و مجدد پیشنهاد تسهیلات و بلاعوض تکمیلی به دولت می‌دهیم که تا این روند طی شود زمان بر خواهد بود.نیکزاد درباره آخرین تصمیم گیری‌های بنیاد مسکن برای مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: در زلزله هرمزگان شاهد بسیج همگانی بودیم که در این راستا مردم، بسیجیان، سپاه و هلال احمر ورود کرده بودند و حدود ۱۵ نفر از افرادی که زیر آوار مانده بودند را زنده نجات دادند. وی با اشاره به این که امدادرسانی در زلزله هرمزگان بسیار خوب انجام شد، ادامه داد: همکاران بنیاد مسکن در منطقه در کنار نیروی‌های امدادرسان قرار گرفتند و تشکیل پرونده افراد آسیب دیده از زلزله را در روستا‌ها آغاز کردند.رئیس بنیاد مسکن افزود: در روستا‌های زلزله زده هرمزگان ۱۱۹۶ پرونده تشکیل شد که با پرونده‌هایی که در شهر‌ها انجام شد حدود ۱۴۵۰ پرونده تشکیل شده است که پیشنهاد وام و بلاعوض با فوریت تهیه و به ستاد حوادث ارسال شد. نیکزاد گفت: دولت ۵۰ میلیارد تومان به فوریت تخصیص داد تا روند پیش برود و احتمالاً چهارشنبه همین هفته مصوبه وام و بلاعوض این مناطق در دولت مصوب شود.

    رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: با توجه به وسعت، پهنا و شدت زلزله، میزان آسیب دیدگی در روستا‌ها و شهر‌های استان هرمزگان به خصوص بخش مهران شهرستان بندر لنگه گستره بسیار زیادی داشت. وی افزود: با حضور سریع مسئولان در منطقه بلافاصله عملیات پایش اماکن آسیب دیده شروع شد و آمایش و پایش انجام شده است و اطلاعات آن به بنیاد مسکن کشور ارسال شده است.مدرس از دولت و رئیس بنیاد مسکن درخواست کرد که در مصوبه وام و بلاعوض تسریع کنند. همچنین با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از امروز عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد.وی گفت: در حال حاضر عملیات آواربرداری در حال اجراست و همه ارگان‌های استان هرمزگان دست به دست هم دادند تا سریعتر مردم به منازل خود بازگردند و به اسکان دائم برسند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.