حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • احتمال کلاهبرداری در اپلیکشین های مجازی خرید وفروش
    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۱۹
    شناسه : 2959
    بازدید 1763
    6
    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس هشدار داد شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند. رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس در گفتگو با خبرنگار دریا؛ با هشدار به خریداران و فروشندگان ملک و خودرو و مستاجران گفت: شهروندان به راحتی به اپلیکیشن های مجازی برای خرید وفروش ملک و خودرو اعتماد نکنند. امید رنجبر افزود: در این فضای مجازی که نظارتی برآن وجود ندارد و باعث التهاب آفرینی و غیرواقعی وحبابی شدن قیمت ها در بازار مسکن نیز شده‌اند؛ در صورتیکه به هشدارهای امنیتی توجه نشود، کلاهبرداری از مردم را بدنبال خواهد داشت. رنجبر به شهروندان توصیه کرد: برای خرید وفروش املاک و خودرو و اجاره ملک به دفاتر مشاور املاک و خودرو مجاز مراجعه کنند تا درصورت بروز مشکلی و…، امکان پیگیری شکایت و رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد. وی به شهروندان هم تاکید کرد : برای خرید ملک یا خودرو حتما پروانه کسب و کارت مباشرت مشاور املاک یا خودرو را ملاحظه کنند ودر زمان انعقاد قرارداد اصل مدارک خودرو وملک را با اسناد هویتی مطابقت دهند و پس از نوشتن قرارداد دست نویس، از مشاور املاک بخواهند کدرهگیری را دریافت کنند و اگر دفتر مشاور املاک مقاومت کرد و تمکین ننمود، به اتحادیه شکایت کنند.

    رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس همچنین از خریداران ملک و خودرو خواست تا مفاد قراردادها را مطالعه کنند و اگر شبهه‌ای وجود داشت، از مشاور بخواهند معانی و نکات مبهم قرارداد را توضیح دهد و شبهه زدایی داشته باشد وی افزود: خریداران خودرو حتما قبل از معامله، خودرو را پیش کارشناس معتبر و رسمی رنگ و فنی ببرند وبا خودرو مقداری رانندگی کنند و مدارک خودرو را ببینند. همچنین برای خودروهای شرایطی توصیه اکید می شود همانطور که برای شرایط اقساط و تاخیر، خسارت می گذارند؛ برای عدم ارسال مدارک و تحویل خودرو نیز خسارت درنظر بگیرند.وی در مورد خرید یا اجاره ملک وخرید اتومبیل هم گفت: خریداران ومستاجران در زمان بازدید از امکانات ملک یا خودرو بصورت کامل و با جزئیات کامل یادداشت برداری و صورت برداری و عکسبرداری کنند تا در زمان معامله، مالکان امکانات را تعویض نکنند یا برندارند تا خریدار و مالک یا مستاجر متحمل خسارت نشوند.وی درخصوص جزییات ابطال پروانه فعالیت مشاوران املاک و خودرو نیز گفت: در صورت تعطیلی و غیرفعال بودن دفاتر برای مدت طولانی، پروانه فعالیت شان باطل می شود و اگر بنگاه‌ها دارای تخلفات متعدد باشد، پرونده شان به اتاق اصناف ارجاع داده می شود و از طریق اتاق اصناف به سازمان صمت و دستگاه قضایی ارجاع می شود و با دستور دستگاه قضایی، پروانه فعالیت شان ابطال می شود.

    رنجبر گفت: شکایات شهروندان از تخلفات مشاوران املاک در خصوص دستمزد وخدمات، دریافت کد رهگیری، عدم رویت مستندات و… در مورد ملک و خودرو و قصور دفاتر مشاوره، مورد رسیدگی قرار می گیرد. وی گفت: میزان شکایات در سال جاری بدلیل آموزش‌های مرتبط و اشرافیت مشاوران املاک و اتومبیل به قانون کاهش یافته است و درصورت قصورمشاوران املاک و خودرو، با آنها برخورد قانونی می شود. رئیس اتحادیه املاک، اتومبیل و پارکینگ داران بندرعباس در مورد نرخ کمیسیون بالا که مورد گلایه خریداران ومستاجران می باشد : کمیسیون تابع تورم است و مشاوران املاک نیز هزینه هایی اجاره، حقوق کارکنان و… دارند. وی به شهروندان توصیه کرد: مردم از اپلیکیشن مجازی که اقدام به قیمت سازی و قیمت گذاری غیرواقعی می کنند، برای معاملات شان استفاده نکنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “احتمال کلاهبرداری در اپلیکشین های مجازی خرید وفروش”
    1. سلام.وادب واحترام تشکر از رئیس اتحادیه مشاورین.املاک و خودرو که.مسائل.حقوقی وراهنمائی های به.موقع جلو گیری ازهرگونه ضروزیان خریدار بفروشند.چنانچه.امکان.دارد نسب به نرخ گذاری منطقه ای.جهت.جلوگیری.ازقیمت.های.خودسرانه.بعضی.سازندگان.ومالکان

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.