حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ابهام در اجرای طرح جهش تولید مسکن در بندرعباس
    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۰۵
    شناسه : 4952
    بازدید 1285
    13
    دریانیوز// درحالیکه سیاست دولت در حوزه اجرای طرح جهش تولید مسکن بر واگذاری زمین جهت احداث مسکن ویلایی در کشور است که اثرات مثبتی را به همراه دارد، اما متاسفانه در بندرعباس به این موضوع چندان توجهی نشده و مطالبه بحق مردم نیزکه در حوزه ویلایی سازی است، بایستی به آن توجه شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه سیاست دولت در حوزه اجرای طرح جهش تولید مسکن بر واگذاری زمین جهت احداث مسکن ویلایی در کشور است که اثرات مثبتی را به همراه دارد، اما متاسفانه در بندرعباس به این موضوع چندان توجهی نشده و مطالبه بحق مردم نیزکه در حوزه ویلایی سازی است، بایستی به آن توجه شود.اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهربندرعباس از ابتدا با چالش های فراوانی مواجه بوده و همچنان ادامه دارد. در ۲۸ مهرماه سال گذشته که ثبت نام از متقاضيان مسکن در این طرح ملی آغاز شد، اما نامی از بندرعباس در سامانه ثبت نام نبود و فقط در زمان حضور رئیس جمهور در بندرعباس و برای چند روز نام بندرعباس هم در سامانه ثبت نام دیده شد و بعد از رفتن ایشان از استان، نام بندرعباس هم محو و ناپدید شد و کسانی که در آن چند روز ثبت نام کرده بودند، هم با درخواست شان مخالفت شد و به متقاضیان اعلام شد که در بندرعباس برای اجرای این طرح، زمین اختصاص نیافته است.

    در سال گذشته به بندرعباسی ها گفته می شد که می توانند در شهرک علوی در ۵۰کیلومتری غرب بندرعباس ثبت نام کنند که با اعتراض مردم، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، رسانه ها و… مواجه شد و بعد از ماه‌ها مکان این طرح به بندرعباس انتقال یافت و از نیمه تیرماه سال جاری ثبت نام از متقاضيان آغاز شد. در سال گذشته و امسال بارها اعلام شد که دستگاه های اجرایی و نهادها زمین های مازاد شان را در اختیار راه وشهرسازی قراردهند تا طرح جهش تولید مسکن در این اراضی اجرایی شود که متاسفانه این واگذاری زمین های مازاد ادارات بخوبی صورت نگرفت. از طرفی دیگر بارها در خصوص اراضی ۳۵۰ هکتاری، شمال و جنوب اتوبان شهیدرجایی، شمال و شرق میدان میوه وتره بار بندرعباس، اراضی اطراف دانشگاه هرمزگان، اراضی شهرک پیامبر اعظم (ص) جهت اجرای این طرح ملی در بندرعباس اظهارنظرهایی شده است، اما وضعیت اجرای این طرح و جزئیاتش بطور کامل مشخص نیست و پیگیری های مان برای مصاحبه با مسئولان مربوطه نیز در خصوص آخرین وضعیت اجرای این طرح در بندرعباس تاکنون بی نتیجه بوده است. اما با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مردم موضوع مسکن بوده و به همین دلیل مهمترین برنامه دولت سیزدهم هم خانه دار شدن اقشاری است که توانایی مالی برای خرید خانه را ندارند، بنظر می رسد عزم لازم جهت خانه دارشدن بندرعباسی های فاقد مسکن در استان وجود ندارد واین طرح به کندی اجرا می شود.

    برخی از متقاضيان گلایه مندند که با درخواست شان موافقت نشده ودر سامانه به آنها اعلام شده است که فرم جیم آنها قرمز است، درحالی‌که آنها تاکنون از تسهیلات و زمین و مسکن دولتی نیز استفاده نکرده اند و کسی هم پاسخگوی شان نیست. مشکل مسکن و قیمت های حبابی خرید وفروش ورهن واجاره باعث نارضایتی و اعتراض اقشار مختلف شده است و متولیان مسکن در استان ودستگاه های نظارتی و امنیتی بایستی برای رفع موانع اجرای این طرح و تسریع در اجرای پروژه ها پیگری های لازم را داشته باشند تا مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند. درصورتیکه واگذاری زمین های ۲۵۰تا۳۰۰متری به متقاضیان مسکن انجام شده و آنها بتوانند با سهم آورده و تسهیلات بانکی اقدام به ساخت مسکن ویلایی در بندرعباس کنند، بطور حتم حباب قیمت مسکن و رهن واجاره هم از بین می رود و افراد فاقد مسکن هم خانه دار می شوند که نیاز است در نحوه اجرای طرح در بندرعباس تجدید نظر شود و شفاف سازی لازم نیز درخصوص میزان ثبت نامی ها، روند اجرای پروژه ها، واگذاری اراضی و…. صورت گیرد تا مردم نیز به خانه دار شدن امیدوار شوند .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.