حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آیا پرستاران و معلمان  خانه دار می شوند؟
    ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
    شناسه : 8160
    بازدید 1423
    7
    دریانیوز//پس از شیوع کرونا و جانفشانی کادر بهداشت ودرمان و بخصوص پرستاران، مسئولان استان اعلام کردند که امتیاز خانه دار ‌شدن را به پرستاران می دهند و آنها می توانند از امتیاز ویژه ای در حوزه مسکن برخوردار شوند که عملا از این امتیاز بهره مند نشدند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//پس از شیوع کرونا و جانفشانی کادر بهداشت ودرمان و بخصوص پرستاران، مسئولان استان اعلام کردند که امتیاز خانه دار ‌شدن را به پرستاران می دهند و آنها می توانند از امتیاز ویژه ای در حوزه مسکن برخوردار شوند که عملا از این امتیاز بهره مند نشدند.

    درسال گذشته به پرستاران اعلام شد که بایستی مانند سایر افراد در طرح ملی مسکن ثبت نام کنید که متاسفانه امتیاز لازم در سامانه لحاظ نشده بود.

    زمانی که اعلام می شود امتیاز به قشری از جامعه داده می شود، مانند امتیاز خودرو و مسکن که به مادران در راستای جوانی جمعیت داده شده است و آنها اگر که قبلا از خودرو و مسکن استفاده کرده اند، برخلاف افراد عادی می توانند از این امتیازات برخوردار شود و برای خودرو و مسکن ثبت نام می شوند؛ اما برای پرستاران عملا امتیازی داده نشده است و اگر فرم ج همسر قرمز شده باشد و یا خانه ای به نام شان باشد و…، همانطور که افراد عادی نمی توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، پرستاران نیز اجازه ثبت نام ندارند که این موضوع نشان می دهد عملا امتیازی به این سپیدپوشان ایثارگر تعلق نمی گیرد و ضرورت دارد استاندار محترم هرمزگان این موضوع را بررسی کنند و اگر گفته می شود امتیاز مسکن برای پرستاران درنظر گرفته شده است، واقعا هم امتیاز باشد و فقط شعاری داده نشود.

    البته سال گذشته این موضوع را به مدیرکل راه وشهرسازی نیز متذکر شدم و بارها در گزارش ها و مقالات به این موضوع اشاره کرده ایم. چند روز قبل نیز استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان، برای پیگیری مسکن معلمان و پرستاران دستور ویژه ای صادر کردند.

    مهدی دوستی با اشاره به زحمات معلمان و پرسنل بهداشت و درمان در جامعه، بر لزوم تلاش برای خانه‌دار شدن این اقشار تاکید کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان عضو میهمان باید در شورای مسکن حضور داشته باشند و به صورت هفتگی از روند تلاش‌شان برای احداث مسکن فرهنگیان و پرستاران گزارش دهند‌. فرصت نهضت ملی مسکن باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد و بر همین اساس آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید خودشان به سراغ پرسنل بروند و آن‌ها را با تسهیل‌گری در شرایط برای استفاده از این فرصت ترغیب کنند.

    انتظار می رود با دستور استاندار هرمزگان موانع پیش روی واگذاری زمین و احداث مسکن برای پرستاران و معلمان در هرمزگان برطرف شود ودر گام نخست نیز پیشنهاد می شود اراضی مازاد آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای این طرح واگذار شود و به تمامی معلمان و پرستاران زمین واگذار شود یا خانه ساخته شود تا آنها نیز از امتیاز مسکن بهره مند شوند و بخشی از دغدغه و نیازشان برطرف شود.

    بطور یقین درصورتیکه این اقشار دغدغه کمتری داشته باشند و به رفاه و معیشت شان بیش از پیش توجه شود، بازدهی شان در درمان و آموزش افزایش می یابد واز آن طرف بایستی متذکر شد که در استان هرمزگان با کمبود شدید معلم و پرستار مواجه هستیم و معلمان و پرستاران در هرمزگان بیش از وظیفه و با دلسوزی و ایثارگری خدمت رسانی می کنند و بایستی امتیازات ویژه ای نیز توسط مسئولان استان برایشان درنظرگرفته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.