حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز گام های اساسی برای احیای محلات
    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
    شناسه : 5810
    بازدید 1253
    7
    دریانیوز// حال که صدور اسناد مالکيت در سکونتگاه های غیررسمی استان هرمزگان با پیگیری های استاندار هرمزگان و مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان آغاز شده و تا پایان سال این روند ادامه دارد....
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// حال که صدور اسناد مالکيت در سکونتگاه های غیررسمی استان هرمزگان با پیگیری های استاندار هرمزگان و مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان آغاز شده و تا پایان سال این روند ادامه دارد، درصورتیکه روند صدور اسناد مالکیت با ترغیب و تشویق ساکنان شتاب بگیرد، انتظار می رود چند اتفاق مهم دیگر در این مناطق را نیز از ماه‌های آتی شاهد باشیم و تحول محلات در استان آغاز شود.

    ۱٫ مالکان املاکی که سند ملک شان را دریافت نمایند، می توانند از تسهیلات نوسازی املاک فرسوده استفاده نمایند و خانه های قدیمی، فرسوده، ناايمن و غیراستانداردشان را بازسازی کنند. بسیاری از املاک فاقد سند و فرسوده که امکان دریافت تسهیلات را نداشتند و باسنددار شدن شان، می توان با استفاده از وام بانکی نوسازی املاک فرسوده نسبت به احیای آنها اقدام نمود. احیای املاک فرسوده، سیمای ظاهری محلات را نیز تغییر خواهد داد.

    ۲٫ در زمان نوسازی املاک فرسوده، بطور حتم عقب نشینی هایی نیز صورت گرفته و روند بازگشایی معابر تسهیل می شود و بعد از آن شهرداری ها می توانند باسرعت بیشتری نسبت به بازگشایی معابر اقدام کنند. یکی از مشکلات محلات، کوچه های تنگ و تاریک است که از یک طرف باعث ناامنی شده و برخی از این کوچه ها به پاتوق معتادان، اراذل و اوباش، مواد ومشروب فروشان تبدیل شده و ورود خودروهای پلیس، آتش‌نشانی، آمبولانس، حمل زباله و… غیرممکن است و در زمان آتش سوزی، خانه ها به خاکستر تبدیل می شوند و یا گاهی بيمار دیر به مراکز درمانی می رسد وجانش را ازدست می دهد. از طرفی دیگر شبکه جمع آوری فاضلاب در بخشی از این مناطق قابلیت اجرا ندارد و بایستی معابر بازگشایی شوند که با بازگشایی معابر، شبکه جمع آوری فاضلاب نیز تکمیل شده و فاضلاب در کوچه ها روان نخواهد بود.

    ۳٫ اراضی برخی از محلات به شهرداری تعلق دارد و شهرداری هم قیمت هایی نجومی را برای سنددار کردن املاک به ساکنان اعلام کرده است که برای بسیاری از اهالی که محروم هستند، غیرممکن است وبه همین دلیل این قشر تاکنون نتوانسته اند نسبت به سنددار کردن املاک شان اقدام کنند. حال که دولت مجوزی را صادر کرده است تا صدور سند املاک تا ۲۰۰متر را با قیمت منطقه ای و مابقی را با قیمت کارشناسی محاسبه کنند، انتظار می روند در مناطقی که مردم بایستی از طریق شهرداری نسبت به سنددار کردن املاک شان اقدام کنند، تدبیری اندیشیده شود تا هزینه ها بگونه ای باشد تا امکان سنددار کردن املاک برای مردم باشد، وگرنه ساکنان محروم این مناطق که برای تامین معیشت اولیه خود درمانده اند، بطور حتم قادر نخواهند بود هزینه های چند ده میلیون تومانی را به شهرداری پرداخت کنند و خانه ها بدون سند وفرسوده مانده و به تدریج تخریب شده و در حوادثی مانند زلزله وسیل نیز در زیر آوار خانه های فرسوده شان مدفون می شوند.

    پس بایستی با نگاه پیشگیرانه و حمایتی از محرومان نسبت به صدور اسناد مالکيت در این مناطق اقدام شود. این مردمانی که در شرایط سخت محلات و بدون امکانات زندگی می کنند، توان پرداخت هزینه های سنگین برای سنددار کردن املاک شان را ندارند که شورای شهر می تواند در راستای شعارهای زمان انتخابات شان برای حمایت از موکلان شان، مصوباتی گره گشا را در این بخش داشته باشند. الان که دولتی ها عزمشان را جزم کرده اند تا مشکل سند املاک حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیررسمی را در هرمزگان برطرف نمایند، انتظار می رود شهرداری ها و شوراهای شهر نیز همگام با دولت برای رفع این مشکل حاد در استان اقدام نمایند .
    عل

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.