حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آبادانی مسجد به میزان حضور جوانان در آن است
    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
    شناسه : 7410
    بازدید 1319
    8
    نماینده ولی فقیه: دریانیوز// مسجد امیرالمومنین (ع) واقع در محله اسلام آباد شهر پل با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ،فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان،فرماندار خمیروجمعی از مسؤلین افتتاح و نماز مغرب و عشاء در آن اقامه گردید.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسجد امیرالمومنین (ع) واقع در محله اسلام آباد شهر پل با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ،فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان،فرماندار خمیروجمعی از مسؤلین افتتاح و نماز مغرب و عشاء در آن اقامه گردید.

    سرهنگ حمید کمالی فرمانده سپاه ناحیه بندرخمیر در ابتدا این مراسم افتتاحیه ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضرین گفت؛ این مسجد دارای ۲۰۰ متر مربع زیر بنا با اعتباری بالغ بر ۱میلیادو۲۰۰میلیون تومان در محله‌ای با ۱۰۵ خانوار و بالغ بر ۵۰۰ نفر جمعیت با همکاری خیرین و مشارکت سپاه پاسداران احداث شده است.

    در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن قدردانی از خیرین و دست‌اندرکاران احداث این مسجد، اظهار داشت: احداث این مسجد محصول وفاق و همدلی مردم و مسئولین است که قابل قدردانی است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اینکه آبادانی مسجد به خشت و گل نیست، گفت: آبادانی مسجد به میزان حضور جوانان در آن است و بزرگان نیز باید با روی گشاده و اخلاق خوب، سعی در جذب نوجوانان و جوانان داشته باشند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مسجد را پایگاه اجتماع مومنان دانست و ابراز کرد: نباید تصور کرد که مسجد تنها به اقامه نماز محدود می‌شود و اگر به دوران پیامبر نیز مراجعه کنیم مشخص است که مسجدالنبی پایگاه حاکمیت و خلافت پیامبر(ص) محسوب می‌شد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه مسجد در دوران پیامبر، پایگاه عظمت اسلام بود، گفت: مسجد کوفه مرکز تدریس امام صادق(ع) بود و بیش از چهار هزار شاگرد را در مسجد تربیت کردند و در آن برهه مسجد کارکرد آموزشی ایفا می‌کرد.

    وی با ذکر این نکته که بسیاری از اختلافات در مساجد قابل حل است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اختلافات و مرافعات مردمی امکان حل شدن در مساجد را دارند، تا به دستگاه قضایی نرسد، بزرگان، علما و ریش سفیدان باید به خوبی از این ظرفیت استفاده کنند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با تأکید بر اینکه مسجد سنگر و پناه‌گاه اهل ایمان است، تصریح کرد: دشمن از مسجدی شدن جوانان ایران هراس دارد و سعی دارد به این رابطه آسیب وارد کند.

    وی با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات برادران اهل سنت در موضوع حفظ قرآن، عنوان کرد: همواره به دستگاه‌های فرهنگی اعلام کرده‌ام که در حوزه حفظ قرآن کریم باید از برادران اهل سنت الگو برداری کنند و برادران اهل سنت نیز تجربیات خود در این حوزه را به دیگران منتقل کنند.

    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که برادران اهل سنت مساجد شیعیان را از خود بدانند و برادران شیعه نیز مساجد اهل سنت را از خود بدانند، ابراز کرد: در روایات و احادیث هیچ تفاوتی میان مساجد شیعیان اهل سنت وجود ندارد و اقامه نماز در تمام آن‌ها دارای ثواب است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه دشمن در تلاش برای شکستن صفوف متحد میان مسلمانان است، اظهار کرد: روز قدس، روز عظمت جهان اسلام است و برادران شیعه و سنی باید آن را متعلق به خود بدانند و باید آن را موضوعی برای تبلور و تجلی وحدت مسلمانان دانست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.