حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2992 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان حریف سرویس مدارس نشدند
    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۱۹
    شناسه : 5159
    بازدید 1318
    6
    درحالی دوماه از بازگشائی مدارس می گذرد که همچنان مشکل سرویس مدارس پابرجاست.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالی دوماه از بازگشائی مدارس می گذرد که همچنان مشکل سرویس مدارس پابرجاست. در حالیکه در یکی ازجلسات شورای شهر مطرح شده بود که برخی از والدین بخاطر نرخنامه گران سرویس مدارس، اقدام به استفاده سرویس های غیرمجازی می کنند که تحت پوشش و نظارت شرکت های سرویس مدارس نیستند و از آن طرف بعضی از این شرکت ها نیز از نرخنامه مصوب شورای شهر بندرعباس تمکین نمی کنند و تا بیش از دوبرابر نرخنامه را از والدین مطالبه می کنند و همچنین کارتخوان را در شرکت شان ندارند و می گویند کرایه سرویس مدارس را به شماره کارت فرد دیگری که خودشان معرفی می کنند واریز کنید تا از ردیابی و پرداخت مالیات و… فرار کنند که ضعف دستگاه های اجرایی مرتبط و دستگاه های نظارتی کاملا هویداست. تاکیدات چندباره استاندار هرمزگان برای رفع مشکلات سرویس های مدارس نیز اثرگذار نبود و گویا متولیان مربوطه قدرت و توان رفع این مشکلات را ندارند.

    بعضی از شرکت های سرویس مدارس و رانندگان که می دانند شهروندان با مشکل کمبود سرویس مدرسه مواجهند، نیزاز این فرصت سوءاستفاده می کنند و مبالغ نجومی را از والدین دریافت می کنند و می دانند که نظارتی هم وجود ندارد و دستگاه های اجرایی و نظارتی، بود ونبودشان تفاوتی ندارد و شرکت های سرویس مدرسه و رانندگان خودشان هرطور که می خواهند تصمیم می گیرند و عمل می کنند. از طرفی برخی از شرکت های سرویس مدارس عنوان می کنند که به آنها افزایش ۳۰درصدی نرخنانه اعلام شده است که در واقع افزایش نرخ بدون مصوبه شورای شهر غیرقانونی است و مسئولان مربوطه هم این افزایش نرخ را تکذیب می کنند. بنظر می رسد بدلیل عدم برخورد قانونی با تخلفات شرکت های سرویس مدرسه و رانندگان مجاز و غیرمجاز، این روند ادامه دارد. از طرفی دیگر فعالیت سرویس مدرسه غیرمجاز باعث ناامنی شده و اگر مشکلی برای دانش‌آموزی پیش آید، والدین نمی دانند به کجا بایستی مراجعه یا شکایت کنند. وعده های زیادی برای برخورد با متخلفان در این حوزه داده شده بود که تاکنون درحد وعده باقی مانده است.

    زمانیکه مسئولان نمی توانند مشکل سرویس مدرسه در بندرعباس را برطرف کنند و دستگاه های نظارتی در سکوت بسر می برند، چطور می توان انتظار داشت که مشکلات مردم در حوزه های دیگر برطرف شود؟ البته مشکلات دانش آموزان در حوزه های دیگر هم وجود دارد. برخی از دانش‌آموزان بدلیل هزینه های بالای تحصیل، نوشت افزار، کیف وکفش و… مجبور به ترک تحصیل شده اند وبرخی هم که به مدرسه می روند، تامین این اقلام برایشان مشکل است. بیشتر خانواده های محروم و متوسط که توان تامین سه وعده غذایی را ندارند،بطوریقین توان خرید ماسک و میوه و… هم ندارند و به آنفولانزا و… مبتلا شده و ناقل می شوند وضرورت دارد توزیع ماسک، شیر و… نیز در مدارس محلات وروستاها در دستور کار متولیان قرار گیرد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.