حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مردم در انتظار «مهار تورم و رشد تولید»
    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۰۰
    شناسه : 7296
    بازدید 1319
    5
    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ فرموند:» من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورم، هم تولید داخلی، این چیزهایی که مهم است، تورم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به اینها شعار سال را اینجور اعلام می‌کنم: «مهار تورم و رشد تولید»، این شعار سال است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ فرموند:» من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورم، هم تولید داخلی، این چیزهایی که مهم است، تورم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به اینها شعار سال را اینجور اعلام می‌کنم: «مهار تورم و رشد تولید»، این شعار سال است.

    یعنی باید همه‌ی همّت مسئولین متوجه این دو موضوع باشد. در درجه‌ی اول مسئولین، در درجه‌ی بعد همینطور که گفتم فعالان اقتصادی و فعالان مردمی و کسانی که دستشان می‌رسد کاری انجام بدهند و فعالان فرهنگی، صدا و سیما که باید فرهنگ‌سازی بکند در این زمینه‌ها، همه‌ی اینها باید متوجه این دو نکته‌ی اصلی باشند، در درجه‌ی اول مهار تورم، یعنی واقعاً تورم را مهار کنند و کاهش بدهند تا آنجایی که ممکن است کاهش بدهند و مسئله‌ی تولید را افزایش بدهند.» پس از اعلام شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور هم اعلام کرد که دولت در جهت تحقق شعار سال تلاش می کند.

    رئیس جمهور در دیدار عیدانه صدها نفر از کارگزاران نظام با وی، با تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ ، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ سال تداوم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی دولت برای خدمتگزاری است.

    آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دولت در سال ۱۴۰۱ همه امکانات خود را برای تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» به کار گرفت، بر بسیج همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ یعنی «مهار تورم و رشد تولید» و اجرایی شدن دستور رهبر معظم انقلاب تأکید کرد. انتظار می رود دولت با جدیت بیشتری جهت تحقق شعار سال برنامه ریزی نماید و دولتی ها از صدر تا ذیل خود را موظف بدانند در این حوزه تلاش کنند و شعاری عمل نکنند.

    مردم از تورم و مشکلات اقتصادی بسیار گلایه مندند و برخی برای تامین مایحتاج اولیه زندگی درمانده شده اند و حتی برای درمان، معیشت، تحصیل، پوشاک، مسکن و… با مشکلات بسیاری مواجهند.

    استانی مانند هرمزگان که صدرنشین درآمدزایی در کشور است واز آنطرف صدرنشین بیکاری، فقر و فلاکت است که این معادله همچنان برای هرمزگانی ها و رسانه ها لاینحل باقی مانده است که چطور استانی که این میزان درآمد دارد و صنایع و بنگاه های اقتصادی، معادن، گمرکات، بنادر، پالایشگاه ها، کارخانه های سیمان، فولاد، آلومینیوم و… دارد، اما خودش بیشترین بیکار و فقر را در خود جای داده است و طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس لَنگ الحاق اراضی مورد نیاز است و این وضعیت باعث تورم وافزایش مشکلات اقتصادی هرمزگانی ها شده است.

    در این بخش ها نیاز است برنامه هایی ویژه در استان های کشور و ویژه تر در هرمزگان اجرایی شود تا تورم مهار شده و تولید افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.