حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2976 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محرومان ، ضامن برای وام ازدواج ندارند
    ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۱۶
    شناسه : 2313
    بازدید 1656
    12
    این موضوع در ادوار مختلف مطرح بوده است که برخی ها برای وام های میلیاردی و... بدون ضمانت های سختگیرانه، تسهیلات کلان با عناوین مختلف گرفته اند وبرخی شان حتی بازپرداختی نداشته اند واز آن طرف جوانانی که می خواهند وام ازدواج بگیرند ویا وام های خرد چند میلیونی و حتی چند سال قبل وام 500 هزار تومانی می خواستند بگیرند و بدلیل نداشتن ضامن، از دریافت این وام محروم شده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: این موضوع در ادوار مختلف مطرح بوده است که برخی ها برای وام های میلیاردی و… بدون ضمانت های سختگیرانه، تسهیلات کلان با عناوین مختلف گرفته اند وبرخی شان حتی بازپرداختی نداشته اند واز آن طرف جوانانی که می خواهند وام ازدواج بگیرند ویا وام های خرد چند میلیونی و حتی چند سال قبل وام ۵۰۰ هزار تومانی می خواستند بگیرند و بدلیل نداشتن ضامن، از دریافت این وام محروم شده اند. اتفاقا چند روز قبل یک یتیم فقیر روستایی که می خواست وام ازدواج بگیرد، ضامنی نداشت تا بتواند این وام را بگیرد و زندگی اش را آغاز کند. متاسفانه بیشتر محرومانی که ضامنی برای دریافت وام ندارد، امتیاز وام شان را می فروشند که شاید بعدها با مشکل هم مواجه شوند. در این حوزه دولت و بانک ها نیاز است شرایط سهل تری را برای اخذ وام ازدواج و بخصوص برای محرومان درنظر بگیرند تا آنها از دریافت تسهیلات بانکی برای ازدواج واشتغال خرد و… بدلیل نداشتن ضامن محروم نشوند.

    موضوع دیگر اینکه اگر حساب کنیم هزاران میلیاردی که افرادی خاصی در این سال ها وام از بانک ها گرفته اند و پس نداده اند وبرخی به عنوان ابربدهکار بانکی از آن ها یاد می شود، حتی اگر درصد اندکی از این تسهیلات به جوانان و حتی بدون ضامن پرداخت می کردند، بطور حتم تعداد زیادی از جوانان می توانستند زندگی شان را آغاز کنند. بنظر می رسد حتی اگر دولت طرحی را داشته باشد تا جوانان و بخصوص محرومان برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک شان از تسهیلات ازدواج بلاعوض بهره مند شوند، بطور حتم این حمایت ها باعث ازدواج تعداد زیادی از جوانان می شود. بایستی برای ازدواج واشتغال محرومان تسهیلات ویژه ای قائل شد ودر دادن وام ازدواج، شرایط افراد را درنظر گرفت تا اینکه جوانان محروم بدلیل نداشتن ضامن از دریافت وام ازدواج هم محروم نباشد. این جوانان محروم و حتی ایتام بدلیل نداشتن ضامن از دریافت وام محروم می شوند. از آن طرف نهادهای حمایتی هم حمایت چندانی از آنها ندارند و برای دادن جهیزیه به آنها می گویند بایستی بخشی از هزینه جهیزیه را خودتان بپردازید و کسانی که توان پرداخت این مبلغ را ندارند، از دریافت جهیزیه هم محروم می شوند.

    در واقع بانک ها و نهادهای حمایتی و… بایستی از محرومان حمایت های ویژه ای را داشته باشند، وگرنه آن که دستش به دهانش می رسد و به نوعی گلیمش را از آب بیرون می کشد، که میزان حمایت از آنها نباید به میزان حمایت از دیگران باشد وحمایت از محرومان وایتامی که حامی ندارند، باید بیشتر باشد. از طرفی دیگر در استانی مانند هرمزگان با دارابودن ابرصنایع و پالایشگاه ها، بنادر، گمرکات، فولادها، مناطق آزاد وتجاری و…، چرا بایستی جوانانش از حداقل حمایت ها محروم باشند و نتوانند به راحتی ازدواج کنند، شغل و خانه نداشته باشند واز هیچ حمایتی برخوردار نباشند. انتظار می رود نماینده عالی دولت در استان برای رفع مشکلات این قشر از جامعه تدابیری بیندیشند تا حمایت شوند و بدلیل فقر و محرومیت ونداشتن ضامن، از وام ازدواج هم محروم نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.