حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2970 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سناریوی تلخ سرویس مدارس را تکرار نکنید
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۳۷
    شناسه : 7582
    بازدید 1269
    7
    دریانیوز// استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید تاکید کرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید تاکید کرده است.

    در سال تحصیلی فعلی والدین با مشکل سرویس مدارس مواجه شدند و همچنان این مشکلات ادامه دارد و بسیاری از والدین مجبور شدند تا دو برابر و بیشتر از نرخنامه، هزینه سرویس مدارس بپردازند و برخی هم از سرویس های مدارس شناسنامه دار ساماندهی شده نتوانستند استفاده کنند واز سرویس های آزاد استفاده کردند.

    انتظار می رود در سال آینده تحصیلی همانگونه که استاندار هرمزگان تاکيد کردند، از هم اکنون برنامه ریزی شود تا آن مشکلات بار دیگر تکرار نشود و دغدغه والدین در این زمینه برطرف شود. متاسفانه توپ مسئولیت سرویس را دستگاه های مختلف در زمین همدیگر پاسکاری کردند و می کنند و ضرورت دارد مدیریت واحدی در این حوزه وجود داشته باشند تا پاسخگو باشند. استاندار هرمزگان البته در شورای آموزش و پرورش هرمزگان به موضوعات دیگر نیز اشاره کردند.

    مهدی دوستی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن هفته معلم، باید نسبت به تکریم ویژه این قشر مهم جامعه برنامه ریزی صورت گیرد، هفته معلم باید با شکوه برگزار شود و فرمانداران موظف هستند نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند. باید برای این رویداد مهم بسته‌های متنوعی نظیر اردوی ویژه معلمان نیز تدارک دیده شود و از طرفی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی به فرهنگیان در این هفته داده شود. استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن تابستان و اوقات فراغت گفت: باید از الان برای کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان و معلمان برنامه ریزی صورت گیرد، با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سالن‌هایی که در طرح مردمی سازی امکانات دولتی شناسایی شده در اختیار این طرح اوقات فراغت قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر نیز برنامه‌های جانبی در مساجد نیز باید تدارک دیده شود.

    دوستی با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات نهایی دانش آموزان و لحاظ شدن تاثیر ۴۰درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، بر آماده نمودن دانش آموزان و برگزاری جلسات توجیهی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات و برگزاری آزمون‌های آزمایشی تاکید و تصریح کرد: با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوه آزمون گیری و تصحیح برگه‌های امتحانی باید به دانش آموزان اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا در روز امتحان با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مسکن فرهنگیان پرداخت و گفت: تامین مسکن فرهنگیان در اولویت قرار دارد و بهترین زمین‌ها برای ساخت مسکن معلمان تخصیص می‌یابد، آموزش و پرورش باید زودتر نسبت این امر مهم اهتمام ورزد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به لزوم احداث مدارس جدید در استان اظهار داشت: باید برای سال تحصیلی جدید با کمک خیرین تعداد مدارس نوساز افزایش یابد و بتوانیم بخشی از این مدارس را تا شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهیم.

    دیگر مسئله مهم برنامه ریزی برای مبحث مهم سرویس مدارس است، در سال تحصیلی کنونی مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که باید این مشکلات و ایرادات برای سال جدید مرتفع و سرویس مورد نیاز تامین شود. دوستی با اشاره به راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع در شهرستان‌های مختلف در سال تحصیلی کنونی گفت: برنامه ریزی لازم برای افزایش این هنرستان‌ها صورت گرفته و تعداد بیشتری رشته مرتبط با نیازهای استان در هنرستان‌ها تدریس خواهد شد، اما مسئله مهم‌تر این است که باید این هنرستان‌ها در هماهنگی کامل با صنعت مرتبط باشند و با آموزش سرفصل‌های مورد نیاز آن صنعت بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز استان را تامین کنند و دانش آموزان پس از تحصیل با مشکل اشتغال روبرو نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.