حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2980 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • از فرصت سنددار کردن منازل  در بافت‌های فرسوده استفاده کنید
    ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۴:۳۹
    شناسه : 5883
    بازدید 1271
    10
    استاندار خطاب به مردم هرمزگان دریانیوز// سه محله جدید در بندرعباس در طرح بازآفرینی شهری گنجانده می‌شود. مردم در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی و در بندرعباس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و سند ملکی خود را با حداقل شرایط دریافت کنند
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان جلسه ستاد بازآفرینی استان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ در این جلسه مدیران حوزه شهر و شهرسازی و فرمانداران گزارشی از آخرین روند اجرای طرح باز آفرینی شهری در ۸ شهرستان استان شامل بندرعباس، بندرخمیر، حاجی‌آباد، بندرلنگه، بستک، رودان، میناب و جاسک ارائه دادند.

    مهندس دوستی در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری از سوی فرمانداران و شهرداران گفت: در شهرستان‌های هدف، فرمانداران بایستی یک محله را به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم مشخص کنند و پس از بازگشایی معبر در محله مورد نظر، نسبت به تعریف طرح‌های مرتبط با بازآفرینی شهری و احیای محلات اقدام کنند. وی افزود: در طرح‌های تعریف شده باید توسعه محلات در آینده، بازسازی مدارس و مساجد، ساخت پارک و زمین ورزشی مد نظر باشد تا به بهبود سرانه‌ها منجر شود.

    استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله اسلام آباد بندرعباس به صورت پایلوت گفت: اجرای این طرح در محله اسلام آباد موفقیت آمیز بود و می‌تواند به عنوان الگوی بازآفرینی شهری در محلات مختلف و بافت‌های فرسوده استان معرفی شود.

    وی تصریح کرد: در شهر بندرعباس بنا به پیشنهاد شهردار این شهر و با همراهی فرماندار سه محله جدید شامل نایبند جنوبی، کمربندی و طلابند در طرح بازآفرینی شهری گنجانده خواهند شد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب اجرای طرح در این محلات نیز با جدیت دنبال شود.

    مهندس دوستی گفت: فرمانداران برای اجرای این طرح اولویت بندی محلات را انجام دهند و در شهرستان‌هایی که در طرح بازآفرینی قرار نگرفته‌اند فرمانداران موظف هستند پیشنهادات خود به همراه محلات مورد نظر را در جلسه بعد ستاد ارائه دهند تا بتوان پس از پالایش، این شهرستان‌ها و محلات مشخص شده را در برنامه هفتم توسعه گنجاند و از سال آینده مسئله بازآفرینی در این شهرستان‌ها نیز آغاز شود.

    وی ادامه داد: در اجرای طرح مسئولان مرتبط تلاش کنند بودجه تخصیص یافته را صرف تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله فاضلاب کنند و برای تأمین سایر موارد از جمله ساخت زمین چمن و ایجاد پارک از طریق فروش و یا واگذاری زمین منابع خود را کسب کنند.

    وی در ادامه بازآفرینی شهری را یک اولویت مهم برشمرد و گفت: دیگر مسئله مهم در حوزه این بافت‌ها سنددار کردن منازل مسکونی مردم است، مردم در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی و در بندرعباس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و سند ملکی خود را با حداقل شرایط دریافت کنند.

    استاندار هرمزگان با اشاره به فراخوان‌های متعدد صادر شده برای تحقق این امر گفت: سنددار کردن منازل مسکونی موجب تحول در مناطق حاشیه‌ای می‌شود و لذا باید فرمانداران با اطلاع‌رسانی درست به مردم زمینه استقبال گسترده تر مردم در این طرح مهم را فراهم سازند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.