حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2938 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ارتقای امنیت محلات حاشیه نشین ضرورتی انکار ناپذیر
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۰
    شناسه : 1890
    بازدید 1575
    9
    سه شنبه شب هفته گذشته، یکی از ساکنان محله ای در بندرعباس که در دفاع از آزار واذیت رهگذری(نهی از منکر) در محله شان توسط تعدادی اراذل واوباش مورد ضرب و جرح قرار گرفت و فکش شکست و آسیب دید که پزشک معالجش هشدار داده است که اگر بخواهد فکش را عمل کند، به احتمال زیاد چشمش را ازدست می دهد ویا اینکه فکش را عمل نکند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: سه شنبه شب هفته گذشته، یکی از ساکنان محله ای در بندرعباس که در دفاع از آزار واذیت رهگذری(نهی از منکر) در محله شان توسط تعدادی اراذل واوباش مورد ضرب و جرح قرار گرفت و فکش شکست و آسیب دید که پزشک معالجش هشدار داده است که اگر بخواهد فکش را عمل کند، به احتمال زیاد چشمش را ازدست می دهد ویا اینکه فکش را عمل نکند. البته فرماندار بندرعباس که مدت زیادی هم از انتصابش نمی‌گذرد و همواره پاسخگو بوده و عملکرد قابل تحسین میدانی و جهادی داشته اند؛ پس از اطلاع از این موضوع، دستور پیگیری های لازم را داده و حتی در ایام تعطیلات چهار روزه پنجشنبه تا یکشنبه گذشته، چند مرتبه در بخش های مختلف پیگیری کردند که جا دارد از ایشان تشکر و قدردانی کنم. اما در این خصوص ذکر و یادآوری چند نکته ضرورت دارد. مطلب اول اینکه در یکی دو دهه اخیر بارها گزارش‌هایی از وضعیت ناامنی محلات حاشیه ای بندرعباس که دوسوم شهر را هم در خود جای داده، منتشر کرده ایم و علی رغم اقداماتی که شده است، اما ناکافی بوده و نیاز به اتخاذ تدابیر لازم در این حوزه می باشد. انتظار می رفت با فعالیت گشت رضویون، امنیت این مناطق ارتقا یابد و ضرورت دارد گشت های رضویون برای ارتقای امنیت در محلات و… اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

    همچنین در سال های گذشته ساکنان محله آیت ا… غفاری بندرعباس درخواست راه اندازی ایستگاه پلیس در خیابان شهدای اربعین این محله داشتند که محقق نشد. همچنین خانه عالم و بازارچه محله ای که در جنب مسجد صاحب الزمان (عج) محله قرار بود ساخته و راه اندازی شود، همچنان بلاتکلیف مانده است. بطور حتم تحقق این موارد در ارتقای امنیت محله وکاهش آسیب های اجتماعی محله بسیار اثرگذار است. مطلب دوم اینکه در زمان وقوع چنین حوادثی که به ساکنان محلات تعرض و حمله و… می شود، ضرورت دارد بلافاصله اراذل واوباش و ضاربان و… مورد برخورد قانونی قاطع قرار گیرند. زن و بچه های این مضروب از هفته گذشته تا ظهر دیروز که سرپرست خانواده همچنان در بیمارستان بستری بود، شبها جرات نداشتند در خانه اجاره ای شان بخوابند و هراس داشتند که مورد حمله مجدد قرار گیرند و احساس ناامنی می‌کردند. همچنین همانطور که مسئولان قضایی، امنيتي و انتظامی هم بارها تاکید کرده اند، نباید اجازه داده شود تا این مخلان امنیت اجازه و جرات ناامن کردن جامعه را داشته باشند. پس با چنین مواردی بایستی قاطعانه و بدون اغماض برخورد شود. موضوع سوم اینکه نیاز است برای بازگشایی معابر در محلات تدابیر لازم اندیشیده شود تا ارتقای امنیت، حضور خودروهای پلیس، آتش‌نشانی، آمبولانس و… را به همراه داشته باشد.

    درحال حاضر کوچه های تنگ و تاریک بیشتر این محلات به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان، اراذل واوباش، سارقان و….تبدیل شده است و پاکسازی این کوچه ها خواسته ساکنان می‌باشد که چندان توجهی به این درخواست ها نشده است. نکته مهم این است که شخصی مانند این سرپرست خانواده که بدلیل نهی از منکر ودفاع از مظلومی مورد آسیب واقع شده و چنین ضربه جسمی و روحی به خودش و خانواده اش وارد شده است و بایستی از این ناهیان از منکر حمایت لازم از سوی ستاد امربه معروف ونهی از منکر و… قرار گیرند تا فرهنگ امربه معروف ونهی از منکر در جامعه نهادینه شود و کسی نگوید به من ارتباطی ندارد و به من چه؟ و…. در قانون هم اعلام شده است که از آمران به معروف وناهیان از منکر حمایت می شوند که به موضوع هفته گذشته هم ضرورت دارد ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان ورود کند وحتی اگر نیاز است، حمایت قضایی نماید. در صورتیکه آمران به معروف وناهیان منکر مورد حمایت های ستاد امربه معروف ونهی از منکر و دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی و… قرار گیرند، اراذل و اوباش و مخلان امنیت نیز حواس شان جمع می شود و جرات کمتری خواهند داشت که با آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد قهرآمیز، توهین و… داشته باشند و یا به مقام یا خانواده شهدا و… اسائه ادب داشته باشند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.