حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای وزیر ارشاد! هرمزگان برخوردار است یا غیربرخوردار؟
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
    شناسه : 5110
    بازدید 1444
    9
    متاسفانه چندماه قبل وزارت ارشاد در دستورالعمل جدیدی که برای توزیع آگهی های دولتی به مطبوعات اعلام کرد، هرمزگان را جزو استان های برخوردار محسوب کردند و عنوان کردند که بایستی نشریات در هشت صفحه و با ضریب انتشار 80 درصد و... منتشر شود تا به آنها آگهی های دولتی تعلق گیرد که این موضوع جای تامل دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز: متاسفانه چندماه قبل وزارت ارشاد در دستورالعمل جدیدی که برای توزیع آگهی های دولتی به مطبوعات اعلام کرد، هرمزگان را جزو استان های برخوردار محسوب کردند و عنوان کردند که بایستی نشریات در هشت صفحه و با ضریب انتشار ۸۰ درصد و… منتشر شود تا به آنها آگهی های دولتی تعلق گیرد که این موضوع جای تامل دارد.

    اولا اینکه چطور است ومعلوم نیست این وزارتخانه حتی به خودشان زحمت ندادند تا آمار رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس و… را ببینند وبررسی کنند تا ببینند استانی که در فقر و فلاکت، بیکاری، گرانی و… صدرنشین استان های کشور است، براساس چه معیار پارامترهایی این استان محروم به عنوان استان برخوردار محسوب شده است؟ اگر هرمزگان با این وضعیت استان برخوردار محسوب می شود، پس استان غیربرخوردار چه ویژگی هایی دارد؟ از هرمزگان فقیر و فلاکت زده تر و بیکارتر که براساس آمار مرکز پژوهش های مجلس در کشور نداریم و آن گاه هرمزگان را استانی برخوردار و برخی استان ها را غیربرخوردار اعلام می کنند. هرمزگان اگر برخوردار است که در واقع برخوردار از فقر و فلاکت، محرومیت، بیکاری و…. است.

    از وزیر ارشاد دعوت می کنیم بیایند وبازدیدی را باهم از محلات حاشیه ای بندرعباس و روستاهای دور ونزدیک استان داشته باشند تا ببینند این استان برخوردار است یا غیربرخوردار؟ متاسفانه در ادوار مختلف هرمزگان و هرمزگانی ها به خوبی دیده نشده اند و هرمزگان را در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اش دیده اند که هیچ منفعتی برای هرمزگانی‌ها ندارد و جز رنج ومحنت، هرمزگانی‌ها عوایدی را از این صنایع ندارند. صنایعی که حتی از گذشته تاکنون تلاش کرده اند مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده شان را هم در استان پرداخت نکنند و نیروی انسانی شان را از خارج از استان بیاورند، ارمغان وجود این صنایع برای مردم فقط دود وآلودگی، ترافیک، گرانی مسکن و… بوده است. موضوع دوم اینکه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به عنوان متولی فرهنگ و مطبوعات چرا از حق مطبوعات هرمزگان در وزارتخانه متبوع دفاع نکرد و نگفتند و پافشاری نکردند که این استان برخوردار نیست و نگفتند که مطبوعات‌ با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؟ مسئولان ارشاد هرمزگان چرا راهکار تخصیص آگهی دولتی به نشریات بخصوص هفته‌نامه‌ها را به مدیران مسئول‌شان اعلام نکردند؟ اگر می شد بجای چهارصفحه با قطع بزرگ، هشت صفحه با قطع کوچک منتشر کرد را چرا اعلام نکردند؟ متاسفانه باید بگویم ارشاد هرمزگان نقش حمایتی مناسب و مطلوبی را از گذشته از مطبوعات ندارد و بارها این موضوع را به مسئولان ارشاد در ادوار مختلف گوشزد کرده ایم، اما مورد توجه قرار نگرفته است.

    البته در این حوزه می توان به دیگر موارد هم اشاره کرد که درصورت ضرورت در آینده به آنها خواهیم پرداخت. اما گلایه داریم از ارشاد هرمزگان و وزارت ارشاد که در این بخش تصمیم مناسبی را اتخاذ نکردند و این وزارتخانه هم سیاست یک بام و دو هوا را در قبال هرمزگان دارد؛ آیا واقعا هرمزگان با این آمار فقر وفلاکت، بیکاری و…. برخوردار است یا غیربرخوردار؟ چه کسی بایستی از حق هرمزگان و هرمزگانی ها دفاع کند؟ چه کسی باید از حق مطبوعاتش دفاع کند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.