دریا نیوز







مدیر کل شرکت بیمه ایران هرمزگان: حق بیمه به عنوان کالای لوکس قلمداد نشود

دریا نیوز:  مدیر کل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان، گفت: متاسفانه در کشور ما حق بیمه را به عنوان کالای لوکس قلمداد می کنند، در حالی که باید به یکی از نیازهای اصلی و اولیه جامعه تبدیل شود

، 13:21   /   کد خبر: 35600   /   تعداد بازدید: 459


دریا نیوز:    مدیر کل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان، گفت: متاسفانه در کشور ما حق بیمه را به عنوان کالای لوکس قلمداد می کنند، در حالی که باید به یکی از نیازهای اصلی و اولیه جامعه تبدیل شود.
  حیدر شعبانی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه دریا در بندرعباس، اظهار کرد: صنعت بیمه با توجه به کارکرد، خدمات و پوشش های مطلوب بیمه ای قابل ارائه در بخش های مختلف زندگی مردم، نظیر بیمه های آتش سوزی، ثالث، عمر و پس انداز، مسوولیت، مهندسی، حوادث و درمان و ...، می تواند نقش بسزایی در زمان بروز حوادث برای آحاد جامعه ایفا کند تا مرهمی بر آلام آنان در شرایط دشوار باشد.

واژه بیمه غریب است

مدیر کل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما آحاد جامعه هنوز با واژه «بیمه» غریب هستند، افزود: مردم آن را به عنوان کالای لوکس قلمداد می کنند و فقط بیمه را با عنوان « شخص ثالث» می شناسند، در صورتی که بیمه را باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی اولیه در سبد زندگی جامعه گنجانده شود.وی به رشد چشمگیر خرید بیمه نامه های عمر و زندگی در کشورهای دیگر نظیر«هند» توسط مردم اشاره کرد و یادآور شد: این در صورتی است که استقبال و خرید این بیمه نامه در کشور و استفاده از مزایای خوب این بیمه نامه توسط آحاد جامعه به مراتب بسیار پایین است.

  تاکید بر فرهنگ سازی بیمه فراگیر

شعبانی در ادامه بر لزوم امر مهم فرهنگ سازی جهت آگاهی و ترغیب آحاد جامعه با کارکردها و خدمات بیمه شدن تاکید کرد و گفت: این کار نیازمند کمک مسوولان، شرکت های بیمه ای معتبر، رسانه ها و مشارکت خود شهروندان است، تا این نگاه منفی به بیمه تغییر رویه دهد.مدیر کل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان به تعداد نمایندگان فعال خود در استان پرداخت و ابراز کرد: با توجه به نقش اجتماعی بیمه ایران و شبکه گسترده خود در همه شهرستان های استان نمایندگی فعال داریم که تعداد آن ها به ۷۰ نمایندگی می رسد که از این تعداد ۵۴ نمایندگی آن در مرکز استان فعالیت دارند.

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان خسارات

شعبانی در بخش دیگری از صحبت های خود به پرداخت خسارات در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۶ میلیارد تومان خسارات پرداخت شده که از این مجموع ۲۸ میلیارد آن مربوط به خسارات جانی و ۱۸ میلیارد آن مربوط به خسارات مالی بوده است.
مدیرکل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان به خسارات آماده پرداخت در چند روز آتی مربوط به آتش سوزی شرکت فولاد هرمزگان جنوب که شاخص ترین پرداخت خسارت بیمه ایران در سال جاری در بخش مالی است، پرداخت و گفت:  بعد از انجام کار ارزیانی و کارشناسی از این واحد تولیدی به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خسارت تعلق گرفت و آماده پرداخت می باشد.

  افتخار آفرینی شرکت بیمه ایران استان هرمزگان

شعبانی به رتبه بیمه ایران استان هرمزگان سه ماهه اول، و دوم و سوم سالجاری در بین استان های کشور از نظر «تولید حق بیمه» اشاره داشت و بیان کرد: در این بین با تلاش مضاعف همکاران در بخش های مختلف بیمه ای موفق به کسب رتبه اول در کشور شدیم.مدیر کل شرکت بیمه ایران در ادامه از آمادگی این شرکت عظیم بیمه دولتی برای بیمه کردن تمام شهر بندرعباس در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و...، در قبال اخذ حق بیمه کم خبر داد و خاطر نشان کرد: در این رابطه جلساتی با شورای شهر بندرعباس برگزار شده و شورای شهر در این باره هم قول مساعد داده و امیدوارم هر چه سریع این امر مهم به سرانجام برسد تا از آلام مردم در مواقع بروز حوادث کاسته شود. شعبانی به اقدامات پیشگیرانه این شرکت بیمه ای برای جلوگیری از شیوع انتقال ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: در این باره به محض ورود ارباب رجوع  به سالن خدمات وسایل بهداشت فردی از قبیل دستکش یکبار مصرف، ژل و محلول ضد عفونی کننده توزیع می شود و در آسانسورها و راهروها برای جلوگیری از تماس دست ها با سطوح مختلف دستمال کاغذی در نقاط مختلف اداره تعبیه شده و فاصله یک و نیم متری ارباب رجوع  با کارشناسان در نظر گرفته شده است.مدیر کل شرکت بیمه ایران استان هرمزگان در پایان فرا رسیدن سال نو را به همه مردم شریف مهین اسلامی ایران تبریک گفت و سالی سرشار از سلامتی و تندرستی همراه با ارائه پوشش های مطلوب بیمه ای بر آحاد جامعه آرزو کرد.