دریا نیوز







مدیرکل تعاون و کار هرمزگان خبر داد 28 دیماه آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار در هرمزگان

، 10:52   /   کد خبر: 35380   /   تعداد بازدید: 116


دریانیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:  با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می شود.
  به گزارش دریا، هادی ابراهیمی افزود: کمک به شفافیت در آراء، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آراء و کاهش قراردادهای سفید امضاء و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه‌اندازی این سامانه رفع می شود.
  وی مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان را بین 9 تا 10 روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می یابد.
وی افزود: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوطه از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود.
 ابراهیمی اظهارداشت: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری کارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.
در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷  قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.