دریا نیوز







مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان خبرداد: افزایش 20 درصدی پرونده ها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی

دریا نیوز: مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان اظهارداشت: میزان پرونده ها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی 20 درصد افزایش یافت

، 11:26   /   کد خبر: 34801   /   تعداد بازدید: 184


دریا نیوز: مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان اظهارداشت: میزان پرونده ها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی 20 درصد افزایش یافت.
به گزارش دریا، شاکررضا مریدی افزود: در 5 ماهه سال گذشته تعداد10هزار و 281 پرونده و در 5ماهه اول سال جاری 12هزار و 420 پرونده مورد بررسی قرار گرفت ومنتج به رای شد که رشد20درصدی را نشان می دهد. مریدی در خصوص روند بررسی پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی هم اظهار داشت: ظرف ده روز از تاریخ جلسه می‌بایست انشای رأی صادر و به واحد مالیاتی ارسال شود و درواقع حداکثر زمانی که یک پرونده در هیئت حل اختلاف مالیاتی است، ده روز می‌باشد.
به گفته مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان، براساس ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم، یک نفر قاضی شاغل یا بازنشسته، یک نماینده امورمالیاتی و یک نماینده تشکل‌ها هم در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی عضویت دارند و پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مؤدیان اعتراضات‎شان را بصورت سیستمی ثبت می‌کنند که فرصت برای اعتراض به برگ تشخیص مالیات عملکرد 30 روز و به برگ تشخیص مطالبه ارزش افزوده هم 20 روز می‌باشد.
مشاغل جدید مشمول نصب سامانه صندوق فروش
مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان از تعیین فهرست نهایی صاحبان مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش خبر داد.
مریدی با اشاره به مفاد ماده (3) آیین نامه اجرایی تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم مبنی بر تعیین مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش عنوان کرد: براساس مصوبه اخیر، مشاغل و حرف زیر مشمول نصب سامانه فروش می‌باشند:
1-وکلا
2-مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده
3-دفاتر اسناد رسمی
4-مشاورین املاک
5-تالار پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی ها و فست فودی ها، سفره خانه های سنتی و کافی‌شاپ ها، کترینگ ها و تهیه غذاها، قهوه خانه ها، سالن‌های غذاخوری و باغ تالارها، باغ سراها، طباخی‎ها، آش و حلیم پزی ها، جگرکی ها، کته کبابی ها، بریانی‌فروشی‌ها و مشاغل مشابه
6-مرکز اقامتی از قبیل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مهمان خانه ها، مسافرخانه ها، باغ ویلاها، اقامتگاههای بین راهی و متل ها
7-نمایشگاه ها و فروشگاه های وسایط نقلیه موتوری( به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی)
8-آرایشگاه‎های مردانه و زنانه
9-آجیل و خشکبار فروشی‎ها(به استثنای مشمولین ماده (81) قانون مالیات های مستقیم و واردکنندگان)
10-قنادی‌‎ها و شیرینی فروشی‎ها، آب میوه فروشی ها، بستنی و فالوده فروشی ها
11-میوه و تره بار فروش‎های مستقر در میادین میوه و
تره بار، بار فروشی های میوه و تره بار، میوه فروشی‎ها
12-مجموعه های فرهنگی و ورزشی
13-لوازم تحریر و نوشت افزار فروشی‌ها ( به استثنای تولید کنندگان و وارد کنندگان)
14-بازی‎های رایانه ای(گیم نت ها) و کافی‎نت ها
15-دفاتر خدمات ارتباطی(دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی)، دفاتر خدمات الکترونیکی(از جمله دفاتر پلیس+10 ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی).
 مریدی یادآور شد: صاحبان مشاغل مذکور، از ابتدای سال 1399 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات می باشند.
  وی افزود: از کلیه صاحبان مشاغل و حرف مذکور دعوت به عمل می‎آید که از ابتدای مهرماه سال جاری، با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه یا پایانه های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود ( کارتخوان‎های بانکی) اقدام نمایند.
  مریدی اظهار داشت: مودیان هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور، وارد سامانه ثبت نام الکترونیکی و ارایه شماره اقتصادی شده، در قسمت ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت مشخصات اقدام نمایند.
 گفتنی است، سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این و در اجرای حکم بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به ثبت نام در نظام سامانه فروش و نصب و استفاده از پایانه فروش از ابتدای مهرماه سال جاری کرده بود. همچنین مرکز پاسخگویی به هر گونه مشکل یا ابهام در خصوص فراخوان مذکور نیز شماره تلفن
 1526 می‎باشد.