دریا نیوز







قيمه گياهخواري

، 07:32   /   کد خبر: 1319   /   تعداد بازدید: 500


 

(براي چهار نفر)
 

 

مواد لازم:

500 گرم

نخود فرنگي پخته

150 گرم

پنير محلي خرد شده

100 گرم

گوجه فرنگي خرد شده

نصف پيمانه

گشنيز خرد شده

نصف قاشق غذاخوري

پودر زيره و تخم گشنيز

كمتر از يك قاشق چايخوري

پودر فلفل قرمز

به مقدار كافي

نمك

 

موادي كه بايد با هم آسياب شوند

يك عدد

پياز متوسط خرد شده

يك  تكه يا يك قاشق پودر شده

زنجبيل

سه حبه

سير

 

طرز تهيه:

روغن را در ظرفي حرارت داده ، به آن پنير خرد شده بيفزاييد و سرخ كنيد تا طلايي شود . موادي را كه با هم آسياب كرده ايد به آن بيفزاييد و سپس يك پيمانه آب افزوده و پنج  دقيقه به هم بزنيد .  تمام مخلفات ديگر به اضافه نمك و نخود فرنگي را نيز بيافزاييد.  سپس يك پيمانه آب افزوده  ، به مدت پنج دقيقه  مخلوط را بجوشانيد، برگ هاي گشنيز را روي آن پاشيده  و به صورت داغ سرو كنيد.

نكات تغذيه اي :

اين غذا حاوي گوشت و محصولات گوشتي نيست  و در عين حال محتوي نخود سبز و گوجه فرنگي، پياز وسير است ، از اين رو غذايي مفيد براي افراد مبتلا به عوارض قلب وعروق وهمچنين غذايي مناسب است براي افرادي كه رژيم لاغري  را رعايت مي كنند .هر پرس اين غذا( در صورتي  كه ميزان هاي ذكر شده براي چهار نفر مساوي رعايت شود) محتوي 200 كالري است .  پس يك غذاي بسيار كم كالري است و مصرف آن با 10 قاشق برنج يك وعده غذايي مناسب براي افراد تحت رژيم است.

 كارشناس تغذيه تبيان